![]() |
Nymfomaan...?
Wat houdt dat precies in? hoorde daar laatst wat over?
Wie kan mij dat uitleggen? En wie is hier een nymfomaan? |
Iemand die 24/7 aan sex denkt/wil doen toch?
|
*pakt het woordenboek*
nym-fo-ma-nie v ziekelijk verhoogde geslachtsdrift van een vrouw |
Citaat:
lijkt me toch geen prettige ziekte |
Citaat:
|
Citaat:
maar ik durf het je niet me zekerheid te zeggen. xx |
hmmm lijkt mij juist dat mannen het eerdervhebben :D ;)
|
Citaat:
misschien heet het dan anders (supernymfomaan ofzo ;)) |
of bij mannen is dat normaal ;) :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij mannen heet het anders, ehm, iets met die beestjes die in Griekse en Romeinse fresco's en schilderijen uit het neoclassicisme altijd voorkomen om te symboliseren dat de afbeelding op het fresco om seks draait, ik weet niet meer hoe ze heten; ze werden vaak afgebeeld als een soort hond-achtige-mannetjes met een duiveltjesstaartje.
En als je écht 24/7 aan seks denkt en nergens anders meer aan kunt denken dan is dat idd nymfomaan, maar ik ken eigenlijk geen enkele man die echt altijd aan seks denkt en nooit anders kan, dus ik vind het nogal onzin dat 't voor mannen normaal zou zijn. Gewoon elke dag meerdere keren aan seks denken of zelfs elke vijf minuten een keertje, dat is vrij normaal in de puberteit, daar is dus niets ziekelijks aan. Een mannelijke nymfomaan is dus geen pleonasme; letterlijk zeg je dan 'een mannelijke vrouw met een ziekelijk verhoogde geslachtsdrift', en er zijn natuurlijk ook een hoop vrouwelijke vrouwen met een ziekelijk verhoogde geslachtsdrift. |
Volges mijn psychologische woordenboek is dat satyriasis of zo :confused:
|
Je hebt natuurlijk meisjes die wat minder aan sex denken, en je hebt meisjes die er wel eens :p aan denken. Dat verschilt per persoon. Daarom worden sommige mensen wel eens voor de grap nymfomaan genoemt. Maar echt een ziekelijke drang naar sex? dat komt denk ik weinig voor.
|
saters zijn die kleine duiveltjes
|
Citaat:
|
======> contact gezocht
waarom zijn die nymfo's opeens zo populair? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm, wie heeft er gisteren 'ton' gezien op sbs6? Dat ging dus over zo'n nymfomaan volgens mij (misschien in iets minder extreme mate, maar ik vond het al vrij extreem). Raar hoe mensen kunnen zijn....
|
Dat is ook mijn aanleiding...., maar dat had volgens mij niks te maken met een nymfomaan. Is wel bij TON een keer ter spraken geweest. Vond wat ze gisteren al lieten zien echt belachelijk....heb ookal sinds gisteren geen odel meer gehad :) Zo goor.... :cool:
|
1) volgens mij heeft dit vooral met sex te maken ;) Het is natuurlijke wel een psychische aandoening...
2) waarom wil je dat weten? 3) Een column van Heleen van Rooyen die ik jullie niet wil onthouden: :D Vulpen nam me apart op het Boekenbal. Vulpen is Nederlandse schrijver. Zijn echte naam noem ik niet, daar komt alleen maar gedonder van. We babbelden wat over vleselijke lusten. Vulpen was nieuwsgierig naar mijn cv. ‘Met een vrouw?’ vroeg hij. Ik schudde mijn hoofd. ‘Een trio?’ Weer stelde ik hem teleur. ‘Echt niet? Nooit gedaan, twee mannen? Kom op! Daar fantaseer je toch wel over?’ ‘Eigenlijk niet, nee. Is dat erg?’ Vulpen haalde zijn schouders op. ‘Waar hou je dan van?’ Mijn blik dwaalde over de feestgangers. Waar hield ik van? Dat zou die viespeuk wel willen weten, ja. ‘Je kunt me vertrouwen,’ lispelde hij. Ik zweeg. Mannen mogen openhartig zijn over hun geslachtsdrift, vrouwen niet. Vrouwen met een sterke geslachtsdrift heten nymfomaan. Nymfomanie is een ziekelijke afwijking. Mannen met dezelfde drift heten gewoon mannen. Of homo’s. ‘Na hoeveel mannen noem jij een vrouw nymfomaan?’ vroeg ik. Hij lachte schamper: ‘Jij, een nymfo? Verbeeld je maar niks.’ Vulpen bleek ervoor geleerd te hebben. Hij kon me precies vertellen hoe een echte nymfomane opereert. Die brengt ‘s ochtends haar kinderen naar school, rijdt naar een parkeergarage, laat zich tegen een muur nemen door minstens zes willekeurige mannen, houdt vervolgens een korte lunchpauze, waarna hetzelfde ritueel zich herhaalt tot de moederplicht weer roept. Ik keek hem met grote ogen aan: ‘En al die mannen hoeven haar niks te betalen?’ ‘Nee,’ zei hij, ‘lijkt dat je een kick?’ ‘Wat?’ ‘Je laten betalen voor seks.’ ‘Als het veel geld is, nou en of,’ grapte ik. In elke grap zit een kern van waarheid, dat wist Vulpen ook. ‘Wat vind je van vijfhonderd euro?’ Ik nam een slok van mijn cola. Vijfhonderd euro. Dat was de helft van de digitale camera die ik wilde kopen. Hij gaf me zijn 06-nummer. ‘Denk er eens over. Jij en ik. Een hotelkamer. En een nachtkastje met vijfhonderd euro.’ ‘Wat verwacht u precies voor dat geld?’ ‘Alles.’ ‘Anaal kan je vergeten, Vulpen.’ Het was eruit voordat ik het wist. Hij glimlachte toegeeflijk. ‘En wie betaalt het hotel?’ informeerde ik. Als dat van mijn vijfhonderd euro afging, bleef er weinig over. ‘Dat betaal ik,’ zei hij. Ik bekeek hem eens goed. Tot dan toe had ik geen aandrang gevoeld om mijn lichaam met dat van Vulpen te verstrengelen. Misschien moest ik mijn zinnen een zetje geven. Ik stopte zijn nummer in mijn tas en schoof wat dichter naar hem toe. ‘Heb je dit vaker gedaan?’ vroeg ik. Hij knikte. ‘Weet je vrouw ervan?’ ‘Natuurlijk niet,’ zei hij. Zijn hand kraste over mijn been. ‘Als je het eng vindt, hoef je niet alles te doen,’ fluisterde hij, ‘je mag je ook uitkleden terwijl ik toekijk.’ ‘En verder niks?’ ‘Verder niks,’ beloofde hij. ‘Voor vijfhonderd euro?’ vroeg ik. ‘Alleen uitkleden is natuurlijk goedkoper,’ vond hij. Ik zuchtte en trok mijn jurk recht. Stond ik op het punt een deal te maken, ging grote Vulpen ineens op de kleintjes letten. De krent. Ik denk dat hier een kern van waarheid in zit wat betreft mannen/vrouwen. |
Citaat:
@bugge: leuke column |
hmmmz, dat programma moet je niet vertrouwen. daar word alles sterk overdreven. ik heb het zelf nooit gezien, maar ik heb een verhaal van een meisje gelezen dat aan dat programma heeft meegedaan en waarin ze vertelde hoe ze alles moest aandikken van die ton.
|
Citaat:
Reacties, a.u.b. :) |
ik niet, ik denk dat ik zelfs zonder sex kan.
Bovendien zou ik het niet met meerdere personen willen/kunnen. En het moet ook geen basis zijn voor een relatie. |
Citaat:
Ik zou hier dan niet zitten hoor. |
Als je vriendin/vrouw nymfomane is, dan is dat echt niet leuk, in tegenstelling tot wat mannen (pubers?) wel eens denken. Want je zult haar altijd teleurstellen omdat jij echt niet de hele tijd wil doorgaan. En zij zal altijd meer willen... Nee, het is echt geen leuke aandoening.
En dat je nymfomane bent wilt nog neit zeggen dat je het ook met iedereen wilt doen... Je wilt constant seks, en dat is heel iets anders. |
Citaat:
|
Fleet, fleet fleet!!!
nog een ziekte voor bij je lijstje! Offtopic: sorry, ja ik wet het dat was flauw |
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
|
Mag ik tussendoor even stellen dat ik het niet kan waarderen dat leden afgezeken worden zelfs zonder dat er enige aanleiding is? Fleet heeft in deze thread alleen een (offtopic) klein commentaar gepost en nog hebben sommige mensen de neiging om hem af te gaan zeiken. Zo leuk is dat echt niet hoor. :mad:
|
Citaat:
|
Mijn vriend heeft ooit een relatie gehad met een nymfomaan.
Ze wilde alleen maar neuken en maakte hem gewoon midden in de nacht wakker om te neuken. In het begin vond hij dat prachtig maar later (zoals hij mij vertelde) hing zijn zak op z'n knieën. Hij was helemaal op, kreeg geen moment rust. |
eigenlijk zo'n iemand als die Reza in de film (en het boek) 'ik ook van jou' of niet dan...?!
die moest ik lezen (en zien) voor school. wat een rotfilm (en boek!) xxxx |
Citaat:
ik ben het met kruimel eens ja. |
Offtopic:
Citaat:
|
Citaat:
En nou weer ontopic. ;) |
Citaat:
|
*diepe zucht*
okay, dan heeft ze goed contact... dan moet ze vooral wél die opmerkingen maken, dan denkt men dat het fleet nix doet als anderen dat doen. sorry hoor.... |
Citaat:
|
Citaat:
en toch moet ik nu keihard lachen :o :D :D :D Owjah verder: De opmerking was gewoon leuk, niet persee omdat het fleet was, al stond daar mijn naam had ik 'm nog steeds geniaal gevonden:) |
Citaat:
En fleet? Als jij daadwerkelijk Nymfomaan bent, mag ik je dan interviewen? Volgens mij heeft mijn konijn hier ook last van namelijk...:o ;) ZIE DIE KNIPOOG VAN MIJ! :p (y) |
24/7 is natuurlijk onzin, ik slaap ook nog weleens namelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Chatter de chatter de chat.
De topic was al een beetje op een dood spoor beland, en ik vrees dat er verder ook niet veel meer uitkomt. :) Op slot. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10. |