![]() |
[Videokaart]DirectX8.0 kaartje...
Ik heb misschien problemen met m'n videokaart, een Geforce 4 MX 440 en dus moet ik ook een beetje beginnen denken aan 'n nieuwe kaart (om in te spelen op die winkelmensjes die me natuurlijk de meest voordelige oplossing voor hén willen aansmeren ;))
Rest van m'n systeem is 'n XP1700+, 256MB DDR RAM en voor de rest niet echt wat boeiends, vrij basic pc-tje eigenlijk maar goed genoeg om deftig op te spelen voorlopig... Ik was zelf aan't denken aan Radeon omdat ik daar vrij veel goeds over las hier op 't forum en eigenlijk ook omdat ik van nVidia 't een beetje vind tegenvallen hoe ze hun 'nieuwe' kaarten aan de man proberen te brengen... Alhoewel 'n GeFore 4 TI 4200 of 4600 mij ook wel zou bevallen (y) Maar ik vermoed dat die te duur gaan zijn, want ik heb maar 'n beperkt budget (€100-125 ongeveer) Greetz, Methuselah |
Aan een snellere videokaart dan een TI4200 heb je niet zoveel aangezien je maar een 1700+ hebt. Ik zou gewoon voor een Geforce4 Ti4200 gaan, eventueel tweedehands, dat kost je misschien 70-80 euro, kun je voor die resterende 3-4 tientjes je geheugen nog uitbreiden naar 512mb. :)
|
idd koop niet zo'n super dure kaart ti4200 is mooi in vergelijking met je systeem.
En meer geheugen is ook nooit verkeerd(al is 512MB vast genoeg) |
Als je verder niet van plan bent om te upgraden lijkt me een Geforce Ti4200 inderdaad het meest geschikt. Als er nog een CPU + geheugen upgrade aan zit te komen, dan zou je een Radeon 9600Pro kunnen overwegen. Maar dan moet je wel iets meer neerleggen. :)
|
Zoals gezegd Ti4200. ATi Radeon 9600 is niet sneller, alleen in DirectX9 games, en die kun je toch niet spelen met die sysspecs. Clock je 1700+ ook even over naar 2200+ of hoger, scheelt ook weer wat. 256MB erbij en een Ti4200 64MB kaartje. (y)
Zorg dat je niet de 128MB versie neemt, die is trager. 64MB. De kaart is nu schaars, maar kijk eens in de tweakers pricewatch waar hij nog te koop is. |
Citaat:
Ben trouwens daarstraks opgebeld door die firma, 't is dus tóch m'n scherm (merken ze na de tweede keer kijken :rolleyes: ) dus niet m'n videokaart, maar binnenkort is't Nieuwjaar, Kerstmis en Kermis en Verjaardag dus dan heb ik wel weer wat geld, dus misschien dat er dan 'n kaartje, geheugen én 'n nieuwe HD inzitten... (y) Nog 'n maandje ofzo wachten dus, maar ik denk dat ik wel voor 'n TI 4200 ga kijken... :) |
Palomino-core moet je niet overclocken nee (weinig marge), 1700+ is meestal Thoroughbred, die zijn uitstekend te clocken, naar 2800+ soms wel.
Over maandje kan prima, maar bedenk wel dat de Ti4200 steeds schaarser wordt. |
Och, anders heb ik nog wel een Ti 4600 liggen ;)
Op marktplaats.nl kun je beter niet kijken, het zijn daar allemaal kneuzen die denken 'ik heb twee jaar geleden 500 euro voor een 4200 betaald en ik wil er nu minstens nog de helft voor terug'. Dat soort kneuzige nerds. Zo'n kaart is gewoon niet meer dan 7 tientjes waard, aangezien je ze vrijwel overal voor 75 euro nieuw hebt. |
Citaat:
En anders laat ik wel es iets weten, om te horen hoeveel je voor die Ti 4600 nog wilt hebben ;) |
Citaat:
|
LOL 180 euro
yeah right |
Citaat:
|
Citaat:
Soms zie je ook mensen die een tweedehands Ti4200 aanbieden voor 150 euro ofzo :D |
Nouja dat kan ik me nog voorstellen, gewoon geen inzicht in wat je voor zoiets kunt vragen. maar een bedrijf dat zo'n kaart voor 180 euro probeert te verkopen, dat vind ik pas echt kansloos.
|
Mja, denk dat ik komende weken eens in Leuven ga rondkijken en nog 'n beetje op 't net, maar 't probleem is dat ik cash wil betalen, dus... :s
|
rembours?
|
Citaat:
btw: ik kan gewoon Max Payne II spelen met mijn systeempje en nog vrij vlot ook (detail wel op erg laag, maar toch ziet 't er nog mooi genoeg uit vind ik :eek: :o) |
Citaat:
Overigens draait-ie op een Ti 4600 redelijk vaak bagger, maar dat komt omdat die Havok-engine nou niet bepaald handig is...maar da's een andere discussie :) |
Ti4200 en MX440 verschillen niet zo heel veel; het zijn vooral de effecten en DirectX8 API's die de Ti4200 sneller maken. Pixelshader spellen doen het op een MX440 beroerd, maar de iets oudere spellen doen het prima op zowel Ti4200 als MX440.
Check benchmarks eens. |
Citaat:
|
de 440 is echt wel te traag tegenover de 4200 denk ik.
De prestaties waren echt niet beduidend beter met een 440 t.o.v. een geforce 2 mx. Het was een kaart van een erg goedkoop chinees merk, geen idee of dat veel zou kunnen uitmaken bij mx 440 modellen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Lijkt me sterk dat ik met een 1500 al gebottneckt wordt door een geforce 2, die niet ondermaats presteert in spellen van een jaartje terug. |
Citaat:
Een GF4 MX440 is echt wel driemaal sneller dan een 2MX. Een Geforce2 TI is al ruim tweemaal zo snel als een Geforce2 MX, en een Geforce4 MX440 is weer anderhalf maal zo snel als een Geforce2 TI. Dat zijn vaste benches. Als je lagere scores haalt ligt dat aan je CPU/bord. |
Heb idd SDRAM, en AGP stond wel op 4*
Sideband pakt ie idd niet denk ik...nou ja :p |
ik heb een 9600 non pro werkt perfect draaide mp2 met aa op 6x
en kost iets van 100-125 euro |
Citaat:
*jeej* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17. |