![]() |
Diana
Met al te vlugge passen
reidans je van de liefde en kleur je zacht de ochtenden met je handen van natuur jijzelf bent de bloem de leeuwin en de diepte van de oceaan, de wintermorgen neemt jouw trekken, geen sneeuw maar vruchten van je bleke teint verwarmen mij en liefst zou ik je nakomen de allermooiste strek je armen nogmaals naar het leder van je koker en neem de pijl die raak zal schieten op het koord van jouw godenboog stervende ben ik reeds van hogere jaloezie en ik blik jouw perfectie in mijn ontmaagde ziel geen genade is mij minder welkom het is het leven dat ik beëindigd wil zien |
De laatste strofe vormt wel ineens een contrast zeg, qua schrijfstijl; deze twee regels zijn erg concreet. Mooi, vind ik; daardoor worden deze regels erg veelzeggend. Leuk dat je het zo verwoord hebt; de klassieken erbij hebt betrokken. Ik kan me goed verplaatsen in je gedicht; ik vind dat je qua verwoording helemaal in de sfeer bent gebleven die bij het onderwerp past.
neem de pijl die raak zal schieten op het koord van jouw godenboog Geweldig. Die spanning die je hebt opgebouwd in het voorafgaande; en dan deze handeling vooraf beschreven. Ik vind het een erg goed gedicht, eigenlijk niets op aan te merken :)! |
Hier ga ik helemaal niets op aan te merken.
Want het is een ijzersterk gedicht. Punt. |
Ik zou ook liever niet reageren, omdat ik niet weet hoe. Erg goed. :)
|
Oh! Wat een kracht. En dat met een pen.
Of toetsenbord. En normaal houd ik niet eens van dit soort dingen. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55. |