![]() |
Wiskunde A12 [Kansberekenen]
Dag beste mensen. Ik ben bezig met kansberekeningen voor Wiskunde A12. Ik ben hier behoorlijk slecht in. Ik heb net een paar opdrachten gemaakt, maar ik ben heel erg aan het twijfelen. Het is al laat. Zou iemand voor mij de antwoorden willen controleren en waar nodig verbeteren?
Bvd, groeten Teun. - Bereken de kans dat iemand met twee dobbelstenen minstens één zes gooit Mijn antwoord: (1/6*5/6)*1 = 0.1389 - Bereken de kans dat iemand met één dobbelsteen een twee of een drie gooit. Mijn antwoord: 2/6 * 4/6 = 0.2222 - Bereken de kans dat iemand iemand met vijf dobbelstenen minstens drie vijven gooit. Mijn antwoord: 5ncr3 * (1/6^3) * (5/6^2) + 5ncr4 * (1/6^4) * 5/6 + 5ncr5 * (1/6^5) = 0.0098 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zou iemand nog deze voor mij kunnen oplossen, ik kom er werkelijk niet uit. :(
Zoals je weet mag je met yahtzee drie keer gooien in een beurt. Je gooit elke keer met 5 dobbelstenen. Om te kunnen winnen moet de speler in zijn laatste twee worpen de maximale score halen bij de zessen en Yahtzee. Dit wel zeggen dat hij in een beurt een Yahtzee moet halen (5 dezelfde) en in een beurt de maximale score bij 6 (5x zes gooien) Kan iemand de kans voor me uitrekenen dat dit gebeurt? Groeten Teun. |
Edit: Ownee, je mag 3 keer proberen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04. |