![]() |
Niets is zo
Alles is oneindigheid
en onafhankelijk ís zij - het zij zo en niets ís zo, zoals je zei mijn lieve Heer mijn lieve leegte mijn allerliefste niets maar wieken heeft mijn molen niet, geen koren en geen woorden die verloren gaan op wind het tij leidt lijden heen en weer en weer het deinen op de zee vergeet mij niet o lieve, lieve heer, mijn allerliefste leegte, die me eindeloos verraadt dat baden in haar, écht niets anders is dan niets |
Het verbaast me dat niemand hier nog op gereageerd heeft!
In elk geval: om het gedicht te doorgronden moet ik hem vaker lezen - wat ik zeker nog ga doen de komende tijd. allerliefste leegte, die me eindeloos verraadt dat baden in haar, écht niets anders is dan niets Een geweldig einde, zodanig toegankelijk dat ik hier dus zeker ook wel een begrijpelijk geheel in zie. Het heeft alleen zijn tijd nodig. Jij hebt er zeker over nagedacht, het gedicht zit goed in elkaar, dat zie ik zo ook wel, ik weet alleen nog niet precies hoe. Op technisch gebied zet je weer een sterk staaltje ritme en klank neer. Het loopt als een trein. Klasse! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik hoop dat je erachter komt wat ik bedoel :D |
Ik kan Jsoes alleen maar beamen. Maar zou je die laatste strofe toch even willen uitleggen? :p
|
Heel erg goed. Heel Erg Goed.
|
Citaat:
|
de gedachte erachter is dan misschien moeilijk te achterhalen, maar dat stoort me totaal niet wanneer ik jouw gedicht lees. Je speelt zo leuk met klanken en woorden, dat het echt heel leuk is om te lezen. Dit vind ik nou echt een gedicht!Hee mooi...
|
Technisch goed, leest goed,verwoording ook goed. Het Dánst. :)
|
Gaat het erover dat je niet in een god gelooft ofzo? Dat is het enige wat ik er nu zo 123 in zie. Ben benieuwd naar wat je ermee bedoelde.
Het leest heel fijn weg, je struikelt steeds net niet over de woorden, goed gedaan. Ik vind je eerste strofe het mooist, door die laatste regels. |
Citaat:
|
Citaat:
mijn lieve leegte Door dat stukje kwam het eigenlijk dat ik dat dacht, maar hoe bedoel je het dan wel? Zou je misschien het hele gedicht willen uitleggen :o ? |
Citaat:
niets ís, alles is leegte, daarom is mijn God leegte, net als ikzelf leegte ben. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08. |