![]() |
Gesloten ogen
Vreemd als je nachtmerrie pas 's ochtends gestalte krijgt,
met karakters en gezichten en een heel eigen verleden en jij daar met je ogen dicht, de verhaallijn kwijt. Op een koude golf van zinnen glijdt de dood binnen en ik verwar de zachte woorden met de harde werkelijkheid en jij, je maakt me wakker met je eigen einde. Morgen zal alles anders zijn en ik dacht dat het beter was kwade dromen horen te stoppen na het openen van ogen de jouwe blijven gesloten, net als de mijne om heel even nog niet te hoeven beseffen dat ik al wakker was. |
Wat een mooi gedichtje! Hele mooie verwoordingen, een goed ritme, erg mooi. Een ding zou ik je toch willen aanraden: breek je zinnen vlugger af. Bvb.
Vreemd als je nachtmerrie pas 's ochtends gestalte krijgt, met karakters en gezichten en een heel eigen verleden en jij daar met je ogen dicht, de verhaallijn kwijt. Op een koude golf van zinnen glijdt de dood binnen en ik verwar de zachte woorden met de harde werkelijkheid en jij, je maakt me wakker met je eigen einde. Morgen zal alles anders zijn en ik dacht dat het beter was kwade dromen horen te stoppen na het openen van ogen de jouw blijven gesloten, net als de mijne om heel even nog niet te hoeven beseffen dat ik al wakker was. |
Leuk, leuk...
Hij komt wel zwaar aan zeg.....pfiew!! :rolleyes: Maar lekker lekker... Doegg x |
Ik ga lastig doen: mijn voorkeur gaat uit naar de lange zinnen. De vormgeving is gewichtiger. Het hangt er even vanaf wat je bedoeling was. Als je de inhoud wil laten terugkomen in de vorm van je gedicht, zou ik gaan voor de lange zinnen.
|
Citaat:
|
en jij daar met je ogen dicht, de verhaallijn kwijt.
Daar struikelde ik een beetje over, misschien een suggestie om "de verhaallijn kwijt bent" te doen.. maar das natuurlijk geheel persoonlijk. Verder vind ik je gedicht erg mooi, leuk omschreven! |
Fannie, echt hij is super. Je schrijft nog steeds steeds mooier. Vooral nog meer gevoel, maar volgens mij ben je ook met meer bezig... iest groters :) vind ik mooi
het vooral hoe jij het nozegbare met het echte leven weet te koppelen in dit gedicht vind ik knap... jaloers :) |
Mooi hoor, Mooi. Heel gevoelig geschreven.
|
Ik vind de regellengten juist erg goed; dat maakt het geheel zo 'dansend'; past ook veel beter bij je zinnen. Je gedicht raakt, en spreekt me erg aan; net alsof degene die het schrijft in een situatie zit waarmee hij/zij niet zo goed raad mee weet; vandaar dat de lange zinnen er weer zo mooi bij passen :)... Ja, heel erg mooi en gevoelig!
|
en jij, je maakt me wakker met je eigen einde.
Ik bleef op deze zin hangen. Hoewel ik hem, nu ik het gedicht nog een keer lees, beter in het geheel vind passen. Dus dat is niet echt commentaar waar je iets aan hebt. De zinnen zijn lang, maar dat heeft wel wat, daar hoef je niets aan te veranderen, vind ik. De inhoud is erg mooi! Het raakt me, hoe verzin je het? :) |
Hmmm mjah ik vind het wat verwarrend lezen, kan het ritme erin niet echt vinden. Mooie woorden en een aardige verhaallijn maar wat vervelend weglezen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32. |