![]() |
Welke film moet je echt zien?
Love actually!!! en Finding Nemo!!!
|
*eens*
|
hmm iets met een ring enzo... ;)
|
Adieu les enfants. Zal wel niet zo snel op Nederlandse tv te zien zijn, maar misschien komt ie nog een keer op TV5 (da's dus cinq)
Boys on the side vond ik ook erg goed, is met W.Goldberg, D.Barrymore en M.L.Parker Beide films zijn niet echt ontspannend, want de ontknopingen zijn wel behoorlijk heftig, maar wel zeer goed! |
Citaat:
ehm films als: cape fear, the big lebowski, the usual suspect en nog veeel meer films waar ik niet op kom... dat zijn allemaal films, waarvan ik weet dat ze ik zeker weten goed vind, maar alleen nog moet kijken :) |
Texas Chainsaw Massacre; lijkt me wel spannend (en eng).
En LOTR 3 natuurlijk! |
Ik vond equilibrium ook wel leuk.
|
fight club, memento, donnie darko, cloaca, festen, the godfather, one flew over the cuckoo's nest, pulp fiction, reservoir dogs, raging bull, scarface, snatch
|
Amelie
A Clockwork Orange omdat beide films grote indruk op me hebben gemaakt, en hoewel ze nogal vreemd zijn, ze tijden door mijn hoofd hebben gezwerfd. |
wacht... gaat dit topic nou over films die andere mensen zeker nogmoeten zien, of om films die jij denkt dat ze goed zijn en nog moet kijken.. ? :o
|
Citaat:
|
Een echte MUST is natuurlijk The shawshank Redemption, de beste film ooit gemaakt. En ja, hij is beter dan Citizen Kane, Casablanca, The godfather, Vertigo, Gold diggers, Pulp fiction, Ran, LOTR, Novocento en alle andere topfilms uit de internationale filmgeschiedenis. (y)
|
Citaat:
|
A perfect world met Clint Eastwood en Kevin Costner vond ik erg goed. Zien dus
|
Capturing the Friedmans . Gezien in Amerika en is nu gelukkig ook in Nederland te zien.
Vreselijk indrukwekkend...niet echt een film maar een documentaire. Niet heengaan als je een blockbuster-freak bent :rolleyes: Draait momenteel in het filmhuis (y) |
Offtopic: (Persoonlijk) Meest overschatte film OOIT: Reservoir Dogs
|
The Green Mile (y)
|
the others moet je ook echt gaan loeren (y)
|
Ik wil Love Actually en LOTR 3 heel graag zien :o (y)
Heb Finding Nemo afgelopen week gezien: ook echt een aanrader! |
Een kleine greep films die ik de moeite waard vind.
Gaspar Noé's CARNE Gaspar Noé's SEUL CONTRE TOUS Gaspar Noé's IRRÉVERSIBLE David Fincher's SEVEN Tobe Hooper's THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE Paul Thomas Anderson's BOOGIE NIGHTS Paul Thomas Anderson's MAGNOLIA Paul Thomas Anderson's PUNCH-DRUNK LOVE David Lynch's BLUE VELVET David Lynch's LOST HIGHWAY David Lynch's MULHOLLAND DRIVE Stanley Kubrick's 2001: A SPACE ODESSY Stanley Kubrick's A CLOCKWORK ORANGE Stanley Kubrick's THE SHINING Stanley Kubrick's LOLITA David Cronenberg's THE BROOD David Cronenberg's VIDEODROME David Cronenberg's DEAD RINGERS David Cronenberg's THE DEAD ZONE Andrei Tarkovsky's STALKER Andrei Tarkovsky's SOLARIS Hideo Nakata's RING Kiyoshi Kurosawa's KAÏRO Clive Barker's HELLRAISER Daniel Myrick & Eduardo Sánchez's THE BLAIR WITCH PROJECT Gabriele Salvatores' DENTI George A. Romero's THE NIGHT OF THE LIVING DEAD Danny Boyle's 28 DAYS LATER Lucky McKee's MAY John Boorman's DELIVERANCE John Carpenter's THE THING Robert Wise's THE HAUNTING Alejandro Amenabar's TESIS Alejandro Amenabar's ABRE LOS OJOS Steven Shainberg's SECRETARY Alfred Hitchcock's VERTIGO Alfred Hitchcock's NORTH BY NORTHWEST Alfred Hitchcock's THE BIRDS Martin Scorcese's TAXI DRIVER Roman Polanski's REPULSION Roman Polanski's ROSEMARY'S BABY Terrence Malick's THE THIN RED LINE Pedro Almodóvar's ALL ABOUT MY MOTHER Pedro Almodóvar's TALK TO HER Alejandro González Inárritu's AMORES PERROS William Friedkin's THE EXORCIST William Friedkin's CRUISING |
RotK
|
finding nemo wil k graag zien. :D
en bruce almighty was geweldig. |
Pulp Fiction
Resevoir Dogs Kill Bill The Godfather Matrix serie Bram Stoker's Dracula Donnie Brasco Amelie |
Citaat:
|
Citaat:
Of heb je dit van een site ge c/p-ed? Ik bedoel, mij maakt het namelijk geen hol uit wie het gemaakt heeft, het gaat om de film, right? Daarnaast is het veel makkelijker voor anderen als je die films op alfabetische volgorde volgens de filmTITEL neerzet, lijkt me ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
De regisseur bij een filmtitel zetten kan ook wel eens handig zijn als er verschillende films met dezelfde titel zijn. Dan weet men tenminste wélke film precies wordt bedoeld.
|
Breaking the Waves - Lars von Trier
In een woord Prachtig! En tevens een van de weinige films die me behoorlijk emotioneel maakte. |
Citaat:
|
Citaat:
The Shawshank redemption is idd wel heel erg goed (y). Citaat:
|
origineel topic, dat wel
voor komend jaar wil ik nog even "school of rock" toevoegen met Jack Black. die is ernstig :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hij ligt trouwens voor 3 euro bij de blokker op video |
Citaat:
Laura: No, it's really not, Rob. You know why? Because Marvin Gaye and Art Garfunkel make pop records. Rob: Made! Made! Marvin Gaye is dead. His father shot him! :cool: |
Citaat:
|
American Beauty die film heeft me verast. :eek:
Zeer goed vond ik hem (y) Lekker blondje trouwens dat ene meisje ;) |
Amelie! ik hou van die film :)
|
Citaat:
|
Ik heb de video zelfs nog nooit kunnen vinden.
Maar Om maar weer ff ontopic te gaan: Alle monty python films moet je gewoon zien. Zelfs als je geen gevoel voor humor hebt. En de film die ik graag wil zien (is nog niet in de bios) is Kopps. Een zweedse film over agenten die zelf criminaliteit gaan veroorzaken omdat ze anders hun baan kwijtraken. Het voorstukje was iedergeval erg grappig. |
de marathon van LOTR morgen :D
en love actually en ik ga amelie nog eens kijken, want die is ook geweldig |
de film PI
|
|
In hell ( the savage )
|
The Usual Suspects, komt dinsdag gelukkig op tv.
:) http://www.tvweb.nl/artikel7913.html |
one flew over the cuckoo´s nest
the green mile the neverending story coming to america |
Citaat:
Verder: Pirates of the Carribean Lord of the Rings De Leeuwenkoning |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |