![]() |
Religieuze Raad binnen de VN
Naar aanleiding van een link:
wat vinden jullie van het idee om een religieuze raad binnen de VN te hebben? de link is http://fwu.nl ik heb de petitie al ondertekend. :) het lijkt mij een goed idee die de religies ook dichter bij elkaar kan brengen om het beste eruit te halen :) |
Allemaal heel leuk, maar uit die site wordt mij dus echt niet duidelijk welke positie die Raad zou gaan vervullen binnen de VN. Welke bevoegdheden krijgt hij? Wat wordt zijn taak omschrijving?
|
Ik weiger per definitie iets te ondersteunen dat ook ondersteund wordt door de Moon-sekte.
|
Ik vind dat er in de politiek geen ruimte/tijd is, om ophef te maken over religieuze onzin.
|
Wat is de Moonsekte, McCaine?
Ik zie het nut niet echt in van een dergelijke raad. Welke bevoegdheden moet deze krijgen en wat denkt het te bereiken? En kan dit niet al opgevangen worden door de al bestaande organen? De VN is al behoorlijk bureaucratisch; hiermee zal het alleen maar nog bureaucratischer worden. |
Citaat:
|
Tja, da's natuurlijk vrij zinloos, zo'n religieuze raad... waarom dat nu weer? :eek:
|
Citaat:
|
Ik zit er persoonlijk niet bepaald om te springen. Geschifte jezusfreaks zijn nergens goed voor, laat staan het vormen van een actieve raad. Ik zal me een wat meer informatie gaan zoeken.
|
Isa, kun je ook argumenten aandragen, ik heb hier nog niemand gezien die er wat in zag...
|
Gezien deze raad naar wereldvrede streeft neem ik aan dat het de bedoeling is dat ze religie gaan afschaffen ?
|
Heel leuk, en hoe gaan we de niet gelovigen daarin vertegenwoordigen (y)
Eerlijk gezegt lijkt het me een absurd idee :| |
Ik vraag met af wat hier -concreet- het nut van is? Hoe kunnen 5 religieuze ambassadeurs de wereldvrede bevorderen?
Als iemand fatsoenlijke argumenten heeft en niet wat theoretisch gelul zoals op die site wil ik het nog wel overwegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het geen goed voorstel, in democratien zijn de kerken reeds vertegenwoordigd in de politiek en dus ook in de VN. In Nederland gebeurt dit door het CDA, SGP en CU, maar in landen met het districtenstelsel (en dus minder partijen) moeten de partijen zich ook erg houden aan de religieuze moraal opdat ze geen stemmen verliezen. Het feit dat in het geval dat Nederland een zetel zou hebben in de veiligheidsraad ons heligst boontje JP daar zitting zou nemen duidt mij erop dat religies binnen de VN al voldoende vertegenwoordigd zijn. Het feit dat dit niet lijdt ideeen als "de wereld is e e n grote familie" uitkomen duidt er dus ook op dat men kennelijk niet in zo'n ideologie gelooft.
|
Beetje zinloos, gezien het feit dat in de VN in principe al alle mogelijke religies vertegenwoordigd zijn.
|
Citaat:
Citaat:
en ook geef je geen bron dat ze iets verkeerds doen omdat de staat zeg :wij willen jouw religie hier niet (want face it, een sekte is gewoon religie op kleinere schaal, het christendom was ooit een sekte) en ze zijn meteen gevaarlijk gebombardeerd. en tja als dat strafrechtelijke onderzoek nou ook iets opleverde. het feit dat dat niet zo is is voor mij juist een indicatie dat ze helemaal niks verkeerds doen. |
Deden we niet aan scheiding van Kerk en Staat?
|
Citaat:
|
Citaat:
IGO :o Maar geen staat, nee. |
Ik zie het al helemaal voor me.
50 zetels: *20 katholiek *20 protestants * 9 islamitisch * 1 joods nee, dat is goed :s |
Citaat:
|
Citaat:
Wat heeft de scheiding tussen kerk en staat nou te maken met belangenbehartiging door geloofsorganisaties? CDA en SGP doen mee aan de verkiezingen, dan moet je daar ook roepen 'scheiding tussen kerk en staat'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
( wat vertegenwoordiging van verschillende religies betreft dan) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is trouwens sowieso een onmogelijke opgave, de religies dichter bij elkaar te brengen. Hellooo, het gaat hier over geloof. Gelovigen zullen nooit bereid zijn concessies te doen aan een ander geloof, of zelfs maar bereid zijn zich het kleinste beetje aan te passen omdat de ander dat wil. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het lijkt mij erop dat het hier gaat om een chistelijke raad binnen de VN, die alleen christelijke waarden (die overigens enigszins door andere religies worden gedeeld) op mensen invoeren. Anders zouden ze het woord "God" niet gebruiken zoals ze dat doen.
|
Citaat:
Dus onze joodse vertegenwoordiger moet open staan voor Jezus? :rolleyes: |
Citaat:
De Moon-sekte is niet te vertrouwen, en ermee in zee gaan is ondenkbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Welke geloven zouden in die raad vertegenwoordigt worden? Veel verder dan de nieuwe geloven zie ik het niet komen. En dus is het in mijn ogen een futiel idee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van zo'n Raad komt niets dan gedonder.
|
Ik dacht dat Jezus zelfs vermeld werd in de tora, maar dat hij slechts als een simpele redenaar wordt omschreven.
|
Citaat:
|
hoezo gaan we in een goed ontwikkeld orgaan als de VN nou ineens weer zoiets middeleeuws als religie in laten burgeren, laten we hopen dat dat niet gebeurd, het zal de modernisering van de wereld alleen maar tegen gaan.Ik vind het conservatief en ondoordacht, het zal er ook wel niet doorheen komen omdat de meeste mensen ondertussen wel inzien dat religie niet de juiste weg is als je vrede wilt brengen, en het intellect hoef je ook niet uit die hoek te verwachten...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22. |