![]() |
Simpele ja/nee vraag: past dit?
past een AMD Athlon XP 1900+ op een Asus A7A266 moederbord of niet?
(en nu niet antwoorden van.. ja dat past vast wel.. ik wil weten of ik een nieuwe mobo nodig heb of niet) |
ja dat past. zelfde socket.
|
ah.. want die faq op asus site's zijn allemaal outdated.. daar komt die hele term 'XP' niet voor.. gaaat ie na een bios update ook op de goeie snelheid werken of loopt ie dan supertraag ofzo?
|
er zal toch wel een bios update zijn? kijk eens bij de search (updates) van www.tweakers.net
|
Kijk even naar de chipset.
Als het een KT133 chipset is (zal wel niet aangezien hij 266 heet) gaat het niet, is het KT133A dan kan het wel mits je de laatste BIOS update flashed. Aangezien het dus een AVA266 is weet ik 99% zeker dat het werkt, ik denk nl. dat er dan een KT266 chipset opzit en die heeft XP ondersteuning, inderdaad ook via een BIOS update. Je kan ook even de laatste BIOS update downen, staat ook vaak bij in de faq of readme wat wel en niet gesupport wordt. |
Ja kan is dezelfde socket en ik ken meer mensen die het hebben in combo met een Amd Xp cpu
|
volgens mij een kt266 mobo
|
cool !!!
het kan dus :D thanx ]{ing :D ------A7A266-------- BIOS =================================================== aa261011.zip A7A266 BIOS Rev. 1011 (Mar/06/2002) 1. Support AMD XP2100+ CPU. 2. Add LBA 48-bit addressing mode support. 3. Disable north bridge Enhanced Page Mode to fix Samsung DDR problem. |
alsjuh :)
|
ik vraag me nu af wat voor koeler ik erop moet zetten.. want ik wou zoiezo al een nieuwe .. deze coolermaster zegt dat ie wel de 1900+ kan koelen.. maar ik ben er niet tevreden mee.. welke zal ik kopen?
|
als je echt een goede koeler wilt kopen een Alpha PAL8045
|
maakt zeker klereherrie dat ding of niet? ... ik wil niet dat m'n computer NOG meer herrie gaat maken.. m'n voeding maakt al genoeg (te veel eignlijk) geluid...
|
heeft iemand ervaring met ehh
de Titan TTC-D5T hij is nl wel even een stuk goedkoper (16 euro ofzo) want die alpha dingetje is beetje te duur.. |
Citaat:
die alpha ook hoor maarja het is bijna 4x zoveel geld |
mooi. dan ga ik die nu.. bestellen :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01. |