![]() |
Loslaten van het verleden
Die pijn in je ogen
het verdriet om je verleden je kan het niet loslaten, je hebt zo geleden en het hield maar niet op jaar na jaar staads opnieuw hadden ze je te pakken iedere keer een andre excuus maar nooit liet je de moed zakken je ging altijd weer gewooon door Later nieuwe kansen je kon weer opnieuw beginnen het zou nu vast voorbij zijn en je zou je verdriet kunnen overwinnen het zou allemaal goedkomen helaas, het verdiet kwam terug nog erger dan voorheen het waren nu de mensen die je dierbaar waren het liep allemaal zo uiteen het was gewoon niet eerlijk Die pijn in je ogen je had verwacht het los te kunnen laten achteraf bleek dat niet te zijn het zou je nooit verlaten het zou je altijd bijblijven. |
Waarom plaats je een gedicht dat zo op inhoud gericht is op een forum waar over het algemeen veel minder op de inhoud dan op de vormgeving wordt gelet?
:) Niet aanvallend bedoeld ofzo, als je het juist hebt geplaatst omdat je kritiek wil op de vormgeving enzo, dan wil ik dat graag geven, maar het komt op mij over alsof dit gewoon iets is wat je kwijt wilde en dat de vormgeving geen rol heeft gespeeld bij het schrijven. |
Ik hoopte eigenlijk wel op kritiek... :)
|
Ik ben ook van mening dat dit beter in het gedichtentopic van Psychologie past. Je verwoording is weinig poëtisch en 'schrijven is schrappen'. Dat maakt niet dat het niet mooi is wat je geschrijft, dat je niet mee kan voelen met het gedicht, maar zoals Jsoes zegt, de letterlijke inhoud is bij jou veel belangrijker dan de poëtische vorm. Zo komt het toch over.
Echt kritiek op de vorm kan er ook niet gegeven worden, ten eerste gaan mensen bang zijn je te kwetsen of voor jou belangrijke elementen te niet doen, ten tweede zou je het moeten gaan herschrijven vermits het te letterlijk is, zich baseert op een gekunstelde rijmvorm en je weinig of niets schrapt. Begrijp me goed, MissMe, als pure uiting van een gevoel en met de aandacht op de inhoud gericht, is dit geen kwade tekst. |
:) Ok, ik vind hem niet zo mooi eigenlijk, je blijft een beetje hangen in het standaard taalgebruik, heb te vaak van dit soort gedichtjes gelezen om er nog echt van te kunnen genieten. Verleden/geleden rijm vind ik niet zo mooi. Andre moet volgens mij ander zijn ;) . Eerste strofe staat ook: je kan, terwijl de rest allemaal in vt is. De laatste regel van je gedicht is ook een beetje dubbelop, je zegt precies hetzelfde als in de eennalaatste regel.
|
Dat schrijven is schrappen klopt idd wel :bloos: :)
Het is niet echt ' uit mezelf " gekomen... Ik heb te veel na zitten denken.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53. |