![]() |
Allochtonen moeten begeleid worden?!?
Ok, eerst ff de reden dat ik dit schrijf. Ikzelf woon vrijgezellig :D in leeuwarden. Erg gezellig maar toch. Vaak zie ik allochtone jongeren spijbelen, op straat hangen om te blowen, gewoon gezellig samen komen. Het is niet per direct zo dat ze voor overlast (y) zorgen maar het is het idee. Ze willen zelf een goed beeld over de allochtonen hebben.
Nu zeg ik niet dat de autochtone jeugd lieverdjes zijn. Maar het gaat erom dat de allochtonen een slecht beeld hebben. En als ze gaan rond hangen krijgen ze niet een beter beeld heb ik het id. Laat me jouw mening horen. Stelling: Allochtonen moeten (beter) begeleid worden??? |
Citaat:
Wel weten wat je wilt, he. |
Ik neem aan dat je allochtonen bedoelt.
Aan de ene kant vind ik dat ze niet beter begeleid hoeven worden. Dr zijn jeugdhuizen, buurthuizen, taalcursussen, instellingen enz. Maar vaak vinden ze gewoon de weg er niet naartoe. Ik heb het dan vooral over de oudere generatie. Dus van de andere kant wel. Al is t alleen maar zodat het integratieproces beter gaat. Dus dat ze in het begin vooral betere begeleiding krijgen, weten waar ze terecht kunnen en ook leren wat hier de gewoontes, normen en waarden zijn. Dát vind ik belangrijk. Maar of het ooit verbeterd zou kunnen worden? Ik denk dat t gewoon van beide kanten af moet komen. Dr zijn namelijk zat mensen die er wel moeite voor doen en maar weinig mensen die t voor de rest verpesten. Je kunt ze moeilijk dwingen om hulp oid te zoeken. De hulp wacht op hun, niet andersom. |
Citaat:
|
Allochtonen kunnen ook mensen met een ouder deel zijn die uit het buitenland komt. Mijn moeder komt bijvoorbeeld uit duitsland, hoe wil je aan mij zien of ik allochtoon ben :s
Ik denk dat hij mensen met een kleurtje bedoeld, en die hoeven nieteens allochtoon te zijn :| |
En de ouders dan ? ik vind dat de ouders hun kinderen ook wel mogen opvoeden.
|
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat 'hangjongeren' wel naar school (blijven) gaan. Verder maakt het me niet zoveel uit, zolang ze zich maar aan de wet houden.
|
Citaat:
Gauloises schreef: 'Mijn moeder komt bijvoorbeeld uit duitsland, hoe wil je aan mij zien of ik allochtoon ben' , zij is dus als we kijken naar de definitie GEEN allochtoon... |
Citaat:
|
Citaat:
al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen) 1 iem. die van elders afkomstig is => allo, medelander; <=> autochtoon al·loch·toon2 (bn.) 1 van elders afkomstig <=> autochtoon www.vandale.nl |
Onzin, je kunt namelijk niet stellen dat elke allochtoon begeleiding nodig heeft want niet elke allochtoon misdraagt zich. Je kunt dus niet gaan selecteren op afkomst, maak er maar gewoon iets van als "tuig moet begeleid worden".
|
ondanks dat ik een redelijke irritatie heb over bepaalde groepen jongeren (simpele waarneming, geen discussie over mogelijk), ben ik het niet met je stelling eens.
Niet alleen allochtone jongeren moeten beter begeleid worden, maar ook autochtone jongeren. Sowieso moet er harder opgetreden worden tegen jongeren die er met de pet nagooien. Laat saddam hussein maar ff minister-president van NL worden :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
En grenzen dicht, het wordt wel erg multicultureel allemaal... Misschien blijkt op lange termijn wel dat een multiculturele samenleving met teveel afwijkend geloof, gewoonweg neit werkt. |
Citaat:
b) je hoeft geen allochtoon te zijn om op straat te hangen/spijbelen/blowen etc. |
Citaat:
|
Deze topic komt van het Jongerenkabinet-wisselforum. Dit wisselforum sluit binnenkort, en daarom heb ik besloten deze topic te verplaatsen. Kunnen jullie hier nog even doorgaan.
N&Aforumbazen: sluit of verplaats hem maar, als jullie hem niet willen hebben. |
Zolang het naar de grens is vind ik het best.. :D
|
Ik vraag me af hoe je dat wil begeleiden. je gaat niet iemand achter ze aansturen, of ze verplichten schoolbusjes te nemen. persoonlijk heb ik me altijd afgevraagd waarom mensen eigelijk gaan hangen, en waarwom wij nintendojeugd dat eigelijk niet bij iemand thuis voor de tv doen. blijkbaar weten ze ook wel dat het van de ouders niet mag ofzo, maar dan kunnen we het dus niet over gebrekken in de opvoeding hebben.
Ik ben het er mee eens dat we "allochtonen" moeten verwisselen voor "hangjongeren", al is het voor de vorm, dan blijkt het later wel of het echt enkel allochtonen zijn (waarom twijfel ik daar aan?) Iig, ik ben dan wel voor een onetimetolerance beleid, dwz, als zo'n groepje een keer overlast veroorzaakt, gaan ze een compleet register in, en als ze daar al in staan, worden ze ook hard gestraft. maar wat was begeleiden dus? |
Citaat:
Autochtonen zelf zijn heus geen engeltjes hoor. |
En wanneer worden dronken rellende idiote voetbal hooligans begeleid??? Dat zijn toch echt autochtone idioten.....
|
mensen mensen mensen, ik vraag me af of julie goed lezen. Zoals ik al zei, hoe kunnen wij de allochtonen een goede sociale economische posite geven. Daar gaat de stelling om. Het gaat hierbij niet alleen om de jongeren maar ook de ouderen. Let the talking go on...
|
ik denk niet dat je moet kijken naar autochtone of allochtone jongeren maar naar jongeren over het algemeen...als ik kijk naar wat er 's middags op straat rondzwerfd zijn allochtone jongeren echt niet in de meerderheid...
en dan vind ik wel dat ze meer gemotiveerd moeten worden om op school te blijven, wat te leren, verder te studeren en wat maken van je leven... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44. |