![]() |
Overspel
Het bliksemlicht
verhaalt de kleren van te gehaaste mensen op doorreis naar elkaar terwijl de ramen schuddebuiken van buitenechtelijk genot het bed kleeft als een zware last hun voeten aan de grond morgen lijkt de dag te tellen hoelang het geheim vertrouwen uitstelt |
Wat bedoel je met: 'verhaalt de kleren'? Dat kan ik niet plaatsen.
|
Citaat:
|
Oh op die manier, ik dacht bij bliksemlicht aan een fototoestel, daar zat de fout :) .
Ik vind hem mooi, redelijk abstract, maar ook weer niet te. Goed zuinig met de woorden omgegaan en je laatste strofe vind ik erg sterk. Het enige puntje van kritiek dat ik heb is dat ik het woordje 'schuddebuiken' niet zo mooi vind. Dan liever iets als schaterlachen of iets anders, maar schuddebuiken vind ik net iets te kinderlijk. |
Ik vind je gedicht heel origineel verwoord. Dat "schuddebuiken" is erg leuk gevonden! Ja eigenlijk niets op aan te merken!
Gewoon een fijn gedicht:). |
Fijn te lezen, die orginaliteit :)
|
Ik vind alleen de laatste strofe minder, maar nog steeds is de originaliteit een verademing.
|
De laatste strofe vind ik ook het minst. 'k Weet niet, zonder die strofe is het niet af, maar ik wist eigenlijk ook niets beter. Of vinden jullie het beter dat ik hem weglaat? :confused:
|
Neej haal nou niets weg! dan is t niet af! en ik vind t juist mooi!!
|
Citaat:
|
vrij ok :)
|
Dat einde, je zit er zelf ook al mee, zeg je. Het is ook precies wat je zegt: als het er helemaal niet is, is het gedicht niet af. Maar dit is het ook niet voor de volle 100 procent.
Ik had op zich wel een ideetje: als slot iets uitermate simpels, eenvoudig en toch zwaarwegend, een droge constatering en liefst zo kort mogelijk (bijvoorbeeld 2 korte regeltjes). Zou dat iets zijn? Het is een heel vaag idee en je moet maar zien of je er iets mee kunt. Dit is ook niet vre-se-lijk ofzo hoor! Ik vind het bijzonder leuk dat je direct in de eerste regel begint met bliksemlicht. Dat in combinatie met overspel vind ik een indrukwekkend lugubere ondertoon aan het geheel geven. Ik was er never nooit opgekomen. Knap! |
Droge constatering is inderdaad goed idee, altijd leuk in gedichten, maar ik weet niet of je dat zo bij dit gedicht/ bij jouw schrijfstijl vind passen :)?
Verder erg Orgineel, de personificaties maken het een leuk gedicht, het wordt daardoor erg beeldend, en je zegt veel met zo weinig mogelijk woorden. Sterke inhoud, al vind ik de laatste strofe wat moeilijker te begrijpen/wat abstracter worden; maar dat maakt het in ieder geval wel interessant om over na te denken :)! |
Het bliksemlicht
verhaalt de kleren van te gehaaste mensen op doorreis naar elkaar terwijl de ramen schuddebuiken van buitenechtelijk genot het bed kleeft als een zware last hun voeten aan de grond tot de ochtend zwartegallend hun vreugdeloos vertrouwen sterkt Totaan zwartegallend ben ik momenteel tevreden... ideeën? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24. |