![]() |
Cd --> mp3
Weet iemand hoe (als het überhaupt voor een leek als ik mogelijk is) je bestanden van een muziek-cd om kunt zetten naar mp3-files?
B.v.d. |
Windows media player heeft die mogelijkheid. Als je een cd in de drive stopt, en wmp start op. Zie je als het goed is een menuutje aan de linkerkant waar je de de audio files kan overzetten naar mp3's.
Anders moet je even zoeken naar het proggie: "cdexe" die heel erg simpel en snel hetzelfde kan bereiken. |
|
Dat heet Rippen ;)
Easy Cd Ripper bv www.download.com tik in search : wav to mp3 of gewoon cd ripper en hoppa! ;) is erg handig als je cds leent en je brand cds op zijn, kan je ze ff rippen en op je HD dumpen :P en zo kan je een leuke mp3 verzameling (natuurlijk aleen als backup!!! :nono: ) aanleggen :P :D |
EAC, Exact Audio Copy. Maarreuhm, ik denk niet dat dit echt geschikt is voor n00bs :evil:
Ik vind het wel een handig programma moet ik zeggen! |
Citaat:
|
MusicMatch Jukebox, simply the best. :P
|
alto mp3 maker :P
zelfs voor een leek als jou ;) van mij mag je het natuurlijk niet kraken |
Citaat:
alto mp3-maker, stinkt het dan? |
Hartelijke dank mijne dames en heren, ik zal eens een poging gaan wagen. Mooi dat er zo enthousiast op gereageerd wordt (y)
|
CDEX!!! Zoeken bij http://www.download.com Cookie!! (y)
|
Citaat:
Verder gebruik ik de door audiofielen meest gebruikte combinatie, dus Exact Audio Copy en LAME. |
dBPowerAmp Music Converter is zo'n grafische LAME frontend, erg makkelijk en handig. En het is LAME, dus de beste MP3-kwaliteit.
|
CDEX, simpel en handig :)
|
Citaat:
Cd-ex werkt dus bij mij voor geen meter, wat jammer is, want onder Win 98' ging het altijd prima. |
Dat CD-ex geval werkt uitstekend! Dank u, dank u.
Woohoo! (y) |
Citaat:
|
EAC is alleen niet echt fool-proof. Mn vriendinnetjes hadden er nog wel eens problemen mee. :(
|
Citaat:
|
Computers zijn uberhaupt niet vriendinnetje-proof.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21. |