![]() |
2 gedichten - Naamloos
----
de nacht staat voor het raam met zwartgetakte handen en fluistert met zijn duistermond de stilte voor zich uit ontsluiert met een ranke lach mijn zondevalgedachten en blootgelegde hersenkrochten druipen vleesgeworden teer de kilte rilt over de vloer en legt zich gruizend neer ---- ik beschreef de stilte jij spreidde laveloos je handen om mijn woorden op te vangen je schaduwde mijn mond en ik vleide meer dan neer drukte heimelijke letters op je wang maar sloot weer af in leugens toen ik lachte en mezelf lachend weerspiegeld zag schokkend in je heupen |
de 1e vind ik het mooist
|
Metrisch erg goed, erg mooi gedaan, ik vind die tweede het mooist, ik heb namelijk niet zoveel met de nacht. :p
|
Ja, ik ook de tweede. Mooi hoe dat één geheel vormt, wat je goed ziet in de slotregels
toen ik lachte en mezelf lachend weerspiegeld zag schokkend in je heupen Je zou kunnen stellen dat de herhaling van lachen niet mooi is, maar ik vind juist het rauwe, ongekunstelde ervan zeer rakend. Bovendien een beeld wat ik nog niet kende; origineel en sowieso erg mooi. |
die eerste is mooi, de 2e iets minder maar erg goed
|
Ik verkies de eerste, maar ik sta versteld van de originaliteit die je in beiden ten toon spreidt. (y)
|
Citaat:
vooral laatse 2 regels ;) |
Beiden erg goed; eigenlijk niet te vergelijken. Beiden gedichten zijn Origineel qua vorm en woordkeus, mooi hoe ze een geheel vormen. 'ik vleide meer dan neer' vind ik echt een prachtige regel...
|
Mooi in verwoording; orgineel, diep. Fijn lezend, goede vormen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16. |