![]() |
Stelling: Het je aanmeten van een lifestyle geschiedt enkel door het je niet aanmeten
Stelling: Het je aanmeten van een lifestyle geschiedt enkel door het je niet aanmeten van een lifestyle.
Immers, een lifestyle die men zich aanmeet, is altijd rationeel overdacht. De echte lifestyle laat zich noch bedenken, noch doordenken, noch bepraten. De echte lifestyle ontstaat door een samenspel van verschillende zaken die men als prettig voor het gevoel ervaart. Een echte lifestyle is daarom ook moeilijk in woorden te vatten. Omdat een werkelijke lifestyle niet gemaakt is naar een model, ik noem alto, gothic, en al dat soort achterhaalde zaken, laat zij zich ook moeilijker bespreken. Immers, zij wordt volstrekt persoonlijk. Mensen die zich kleden naar een bepaald model, dat wil dus weer zeggen dat zij bijvoorbeeld bepaalde schoenen kopen omdát die bij hun lifestyle passen, verloochenen zichzelf en passen wel bij een bepaalde lifestyle, maar hebben geen lifestyle die zij hun eigen (ik bedoel dus, om taalmisverstanden te voorkomen, "eigen aan hen") kunnen noemen. Mensen die zich kleden en gedragen op de manier waarop zij dat fijn vinden en een daarmee niet in woorden uitdrukbare lifestyle hebben, ja, díe mensen hebben een echte lifestyle. Nog anders gezegd; Iemand die zich een bepaalde lifestyle aanmeet, meet zich een lifestyle aan die betrekking heeft op zijn of haar leven. Iemand die zich een bepaalde lifestyle laat gevallen, laat zich een lifestyle gevallen die onderdeel is van zijn of haar leven. :) Uw mening? |
helemaal gelijk :rolleyes:
hoelang heb je hier over na gedacht??? |
Met je laatste vier regels ben ik het helemaal eens.
|
whaha, zeker niks te doen op je zondag, dlls.
magoed, kheb het niet gelezen maar als ik de titel lees denk ik wel dat je gelijk hebt. |
ik verveel me ook wel ns, maar ik heb hobby's ;)
Tsja, ik heb het eventjes gelezen, maar wat is de definitie van lifestyle?! ieder mens is anders, je kleding o.i.d. bepaald niet zoveel |
je hebt volkomen gelijkt..
|
Citaat:
|
Nee.
|
koop gewoon Vans.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
of bedoelde je dat niet? :o |
Citaat:
|
Ik zie niet in hoezo "rationele keuzes" een "prettig gevoel" zouden uitsluiten en al helemaal niet waarom een "fijne lifestyle" niet "in woorden uitdrukbaar" zou zijn.
Daarnaast impliceert "aanmeten" sowieso al een onnatuurlijk aspect dus volgens mij trap je hier gewoon een flinke open deur in. |
Citaat:
|
wat een onnodig moeilijke beginpost (n) vind ik
maar met je laatste vier regels ben ik het wel zo ongeveer mee eens |
ffs stop stating the obvious
|
Gossie.
|
Nu er iemand komt die een discussie begint in een iets moeilijker taalgebruik, haakt iedereen meteen af:p
Ik heb wél de hele post doorgelezen en ik kan zeggen dat ik het ermee eens ben. Wanneer je een lifestyle aanneemt, simpelweg om er een aan te nemen, je bij een groep te scharen, is het niet eigen.. Het is dan immers bedacht door een ander. Wanneer je je gedraagt en kleedt zoals door je gevoel ingegeven, creëer je iets dat écht van jezelf is. Er is immers niemand anders die op die manier, die combinaties en die levenswijze door het leven gaat... En daarmee herhaal ik min of meer wat jij ook al zei:) |
Citaat:
|
ga fietsen.
|
Nouja je geeft zelf al aan dat het gewoon waar is en er wordt ontzettend bijdehand in gereageerd dus ik sluit em maar..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04. |