![]() |
(Pakistan) Musharraf aan de dood ontsnapt
Musharraf aan de dood ontsnapt
Uitgegeven: 14 december 2003 20:37 ISLAMABAD - De Pakistaanse president Pervez Musharraf is zondag aan de dood ontsnapt doordat een bom die had moeten ontploffen toen hij over een brug reed, te laat afging. Dat heeft de Pakistaanse minister van Informatie Rasheed gezegd. Een zware bom ontplofte onder een brug bij Rawalpindi vlak nadat de auto van Musharraf daaroverheen was gereden. De president was onderweg naar zijn residentie in die garnizoensplaats. De brug raakte beschadigd, maar niemand raakte gewond. Het was de derde aanslag op Musharraf. De generaal kwam in oktober 1999 aan de macht na een militaire staatsgreep. Hij is een belangrijke bondgenoot van de Verenigde Staten in hun oorlog tegen het terrorisme. Pakistan heeft meer dan vijfhonderd verdachten opgepakt die lid zouden zijn van al-Qaeda en naar het land waren gevlucht nadat een door de VS aangevoerde coalitie was begonnen met bombardementen op Afghanistan om het regime van de Taliban te verdrijven. http://nu.nl/news.jsp?n=246232&c=23 |
Als de bom was ontploft, had ie dan wel genoeg schade aan kunnen richten om Musharraf te doden?
|
Citaat:
|
Ongetwijfeld het werk van dezelfde lui die in Kashmir rotzooi trappen. Musharraf is bij hen niet zo geliefd.
|
interessant he, dat iemand die waarschijnlijk een poster van Saddam boven z'n bed heeft, zo geliefd is doro de amerikanen.
Maar ja, het is goed dat hij te laat is afgegaan, als kwaaierikken vermoord worden worden ze martelaar, dat moet je niet hebben! |
Citaat:
|
Umm, Saddam was ooit in oorlog tegen Iran. Toen was de VS nog anti-Iran dus hebben ze Saddam gesteund.
De VS heeft geloof ik Pinochet ook gesteund. De VS steunt "The General" De VS zegt niks over de Saudi\'s die daar nogal eingenahndig regeren. Grappig he, hoe die amerikanen zelf kunnen kiezen waneer democratische situatie in een land wel/niet belangrijk is. |
En wat heeft dat met Musharraf te maken? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:confused: :) |
Citaat:
|
sorry, voor de leken onder ons, "The General" is hoe Musharaf wordt genoemd in de VS. Bij een interview wist bush niet eens dat hij Musharaf heette, maar slechts "The General", ik wou deze Bush-flater herleven.
|
Citaat:
|
als Gauloises zoiets zegt moet je ervan uitgaan dat hij voldoende van de geschiedenis weet. Twijfelen aan de kennis van je tegenstander tijdens een discussie zonder aanleiding is een teken dat je niets meer te zeggen hebt.
|
Dus, m.a.w.:
Musharraf wordt gesteund als de VS en daarom wordt Pakistan gezien als een democratie en een goede staat en een aanslag op Musharraf wordt dan gezien als iets ergs. En (geheel suggestief van mijn kant uit, maar ter illustratie) het maakt niet uit of Musharraf kinderslavernij toelaat en terroristische organisaties in Eritrea steunt. |
(ik weet zo 1-2-3 niet wat Musharrafs voor een 'slechts' zou doen. Iemand anders enig idee?)
|
Citaat:
@Keith, ik denk dat ik behoorlijk veel over de geschiedenis van Pakistan weet. |
Citaat:
Ja, ok maar als die groeperingen bommen gaan leggen enzo, kan ik begrijpen dat je daar tegen op treedt. Lijkt me op zich niet verkeerd. |
Citaat:
|
Citaat:
Musharaf rolt bepaalde instanties op? Als het terroristische org's zijn is dit niet slecht. Het kan best zo zijn dat Musharaf gewoon een goede dictator is, de twee kunnen best samengaan. |
Citaat:
Ik weet wel zeker dat Mujahideen veel meer daarvan weet dan ik ;) |
Dood aan de verraders ? :evil:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoor weer dat generaal Musharraf nog een aanslag met zelfmoordcommando's heeft overleefd. De mazzelaar... Maar ja, drie maal is scheepsrecht. Zelfs een kat gaat een keer dood. |
Jammer............. dat ie is ontsnapt :evil:
|
Toch wel verdacht dat de VS zo iemand steunt, terwijl ze in bepaalde buurlanden oorlog schoppen tegen mensen die niet erg veel beter zijn :|
|
Citaat:
|
Citaat:
Geen wonder dat ik de islamitische ideologie heb omarmd. |
Citaat:
|
Citaat:
En blijkbaar is er vraag naar die naaktstranden en Turkse Playboy, anders zouden ze er niet zijn. Keurige moslims daar. :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33. |