![]() |
favo muziekblad
welk blad is volgens jou het beste en waarom
zelf heb ik een abonnement op OOR, het zit goed in elkaar, 1 keer in de twee week is prima en veel mooie foto's + af en toen een grote reportage. Ook gaat het niet alleen maar in op bijv. rock/metal, maar alle stijlen een beetje. nadeel is dat het soms van die omhoog gevallen journalisten zijn, zij beslissen wat goede muziek is en waarom en soms ben ik het niet met hen eens. |
Mojo
erg duur, maar wel de moeite waard. de Oor koop ik soms. ik koop ze niet altijd, want muziekbladen boeien me niet heel erg. |
hitkrant, "mijn verhaal" is gewoon echt keitof
verder koop ik van alles wel zon beetje, hangt n beetje af van de coverstory, soms gitaar bladen, rock sound, kerrang, oor heb ik abbo op, da was het wel gloof ik... |
Ik koop meestal de RockHard,
Duits Metaltijdschrift, goeie artikelen/recensies en mooie lay-out |
Citaat:
|
heb nog een halfjaar abbo op de Oor. Maar ga ik denk ik op zeggen. Weet niet, iets aan dat blad maakt dat het me niet overdreven veel boeit altijd.
|
Ik lees de gratis blaadjes zo nu en dan. U kent ze wel. Live XS en dergelijke.
|
Wise Up
Impact Fanzine Tension Building Start Today Cut The Tension Schism |
|
Upmagazine
Rocksound Oor |
Aardschok
Ablaze |
Oor.
|
Fake en The Wire zijn allebei erg goed te lezen, maar The Wire is vaak slecht verkrijgbaar.
Heb m'n OOR abonnement opgezegd. |
Aardschok
Oor |
Eur
|
|
Breakout
Bravo Hitkrant Tina Naast muziek ook een beetje sexuele educatie, hoe mooi kan een blad zijn :eek: ;) |
En Juice :D.
|
Citaat:
|
Op internet vooral http://www.pitchfork.com, http://www.3voor12.nl en http://www.thestereoeffect.com/
In de winkel koop ik af en toe de OOR. |
Oor
|
ik vind oor maar saai :)
UP GO! |
Oor [algemeen]
Aardschok [metal] Knowledge [drum 'n bass] Als er een cd bij zit, zijn jullie dan eerder geneigd een blad te kopen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Aardschok
Rockhard Metalhammer |
heb een abbo op Oor, maar er zitten issues bij die ik haast niet lees, maar soms staan er juist wel weer leuke dingetjes in. En ik heb al best een tijd Rolling Stone, maar dat is ook meer als entertainment dan echt puur voor de muziek dingen, en ze hebben wel goede politieke artikelen, maar wel heel duur. Verder koop ik af en toe wel wat.
|
Samsonic
OOR (maar die lees ik eigenlijk nooit echt, tenzij ik me echt verveel) Q En vroeger las ik altijd Select,echt een geweldig blad, maar die is nu nergens meer in de winkels te vinden. Weet iemand misschien wat er mee is gebeurd??? |
oude garde zine (punk for losers and oldies)
stardumb fanzine |
telt reload ook? vastniet..
|
Citaat:
|
Aardschok
Sonic Seducer Brave words and bloody knuckles (staat echt heel veel in, daardoor wel erg kleine lettertjes. Ook nogal duur in NL (€14)) |
NME :)
tenminste, een tijdje geleden. de laatste tijd is het een beetje boring |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
iO Pages (progressieve rock/metal)
Aardschok |
Kerrang, en af en toe Oor :)
|
Heb abonnement op samsonic want dat is mega goedkoop en best goed en dik. maar soms lees ik een issue niet en ligt het maar in mn kamer.
verder koop ik/vriend elke maand de rocksound en ik lees af en toe bladen van mn vriend zoals oor, upmagazine. maar favo is rocksound |
Oor (zeker nu met de gratis Vlammende Vlamingen-cd).
Moet er wel elke zaterdag om de 2 weken met men fietsje naar Nederland voor ploeteren om hem in handen te krijgen maar meestal is ie wel de moeite waard. (soms ook de gratis Rif-Raf) |
NME
Vera krant Samsonic Oor |
Ik wil even zeggen over de samsonic:
Best wel een leuk blad, maar er word veel gejat (hee dat rijmt). Ik lees veel engelse bladen en dan zie ik ineens een item in de samsonic dat ze bijna letterlijk daaruit hebben. De laatste uitgave lijkt nl. wel erg veel op de eindejaars NME. En de Aloha is ook een en al jatwerk (ook qua layout), maar die lees ik verder ook niet. |
ooooh jee!
ik ben de Vera krant idd vergeten :bloos: |
Gaat nou helemaal niemand http://www.scholieren.com/muziek/ zeggen? :(
Verbetertips zijn welkom op muziek@scholieren.com |
vera krant
oor rocksound aloha soms de muziekrecensiepagina's van revu/rails en op inet pitchfork, epitonic |
Citaat:
Maar vroeger dat dus. En Oor. |
Ik lees geen muziekbladen meer en al helemaal gen Nl de meningen van het blad verschillen in dermate met de mijne dat ik meerdere keren een blinde koop als miskoop moest voelen.
De stijl van de oor vinnik maar schijt alles moet zo alternatief mogelijk worden opgesteld alles wat emo indie enz. is krijg bij voorbaat een goede recencie terwijl metal er vrijwel meteen de grond in wordt gehakt. De aarschok net zo alleen qua genres net andersom, wat hard is wordt door sommigen direct gezien als 9 en ietwat rustigere muziek kan meteen de deur uit wat hen betreft. Waarschijnlijk heeft Carn het dr al neergezet maar dr zijn een aantal websites die perfect up to date zijn en ook verschillende meningen bevatten. |
Oor (ze hebben toch wel gewoon de beste artiesten, en veel recensies en dergelijke, ook over minder bekende bands)
Music Minded (het beste muziekblad als je het mij vraagt, ik haal hem altijd gratis, maar je kunt er ook een abbonement opnemen. verreweg de beste recensies en boeiende interviews) Q magazine (af en toe koop ik die als er een mooie reportage in staat, is erg duur) Fret (is toch gratis) |
Citaat:
|
sound on sound
computer music want ik ben een nerd verder alles wat gratis is en de oor ook wel, maar alleen als er een cd'tje bijzit. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18. |