![]() |
Jungle (het wil niet vlotten)
Jungle
Ontweken hartezeer en touwen van oprechte Krokodillentranen ontrollend Al ellebogend een weg gevonden Door muren van plakkend verdriet Over daken van oprechte voeling met wrange zielen En als ik dan even toch Het evenwicht verlies Een plof bijna dan klamp ik me vast aan het touw van tranen En zwaai ik me uit de Woelige Jungle naar de plaats waar gevoelens plaats maken voor rationalisering Het geleefd worden begint De wereld eindigt hier. hulp graag :p het wil maar niet vlotten. |
Het is misschien wat te langdradig, wel op mooie momenten afgebroken overigens. het enige waar ik een beetje over struikelde was het woord " ontrollend" wat ik niet echt passend of begrijpelijk vind (is het wel een bestaand woord?) zo ja, ik vind het wat lastig lezen.
Maar er zitten veel mooie stukjes in, zoals: " dan klamp ik me vast aan het touw van tranen" Ik zou er niet al te veel aan veranderen als ik jou was. |
Citaat:
thx voor commentaar |
Op één of andere manier doet dit gedicht mij heel erg denken aan het Platonische schema ;). Maar ik heb het vast mis ;).
Goed gebruik van enjambement, je geeft het gedicht een vrije vorm; knap gedaan! De verwoording vind ik wat minder; niet echt pakkend, maar het leest goed door, en je gedicht heeft een interessante inhoud! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47. |