![]() |
Beste album 2003 [hip hop]
oké einde van 't jaar,aangezien die hip hop topics hier ook schaars zijn en ik ook graag jullie mening wel weten ;) , wat zijn de dopeste albums van het jaar qua hip hop releases en zeg ook effe waarom ajb..
1. Outkast - Speakerboxxx/The Love Below Dope albums allebei, en vooral andre3000 met een hip hop plaat zonder te rappen en dan nog zo goed voor de dag komen.. en big boi, alle beats waren dope, en zelfs dat nummer met lil'jon was lekker 2. Jaylib - Champion Sound damn, flowen kan madlib misschien niet,maar de beats alleen al maken dit album tot een van de beste.. 3. Immortal Technique - Revolutionary vol. 2 Echte goede lyrics die teminste ook nog een betekenis hebben, en had gehoord dat hij nu bij uncle howie records zit dus volgend jaar is hij de man. 4. DJ Danger Mouse & Jemeni - Ghetto Pop Life heerlijk album, echte b-boy shit , en zelfs samples van klassieke muziek.. 5. Black Moon - Total Eclipse nooit verwacht dat ze zo goed zouden terugkomen, nog steeds net zo goed als back in the days.. 6. Gang Starr - The Ownerz hetzelfde geld voor dit album 7. Jay-Z - The Black Album viel een beetje tegen, niet slecht.maar die nerd-track valt tegen, en maddona-samples zijn nooit cool..en geen dj premier , maar toch zeker wel goed,vooral na blueprint 2 8. Non Prophets - Hope sage francis is niet echt mijn favoriete mc, maar dit is gewoon cool wat hij hier neerzet,zo moet je hip hop maken, back 2 the old skool.. 9. Paris - Sonic Jihad alleen de cover zegt al genoeg, sterke lyrics maar misschien iets te veel politieke shit.. 10. Last Emperor - Music,Magic,Myth kwam te laat, maar last emperor komt nog altijd dope. alleen het meeste van dit album is oud spul |
Amtosphere's, seven's travels
Dilated's, neigbhoors whats Juice, tip of the iceberg |
Citaat:
|
Citaat:
maar toch vindt ik het 1 van de dopere schrijfen van dit jaar |
Citaat:
|
Ik heb echt veelsteveel gemist afgelopen jaar.
4. DJ Danger Mouse & Jemeni - Ghetto Pop Life 8. Non Prophets - Hope 10. Last Emperor - Music,Magic,Myth Ben ik nog steeds naar op zoek, downloaden en via internet bestellen is verboden bij ons thuis, dus ik moet echt alle platenzaken afzoeken. Maar dat is eigenlijk ook gewoon leuk :) . Atmosphere blijft gewoon een van mijn favorieten, de nieuwe is zeker minder dan god loves ugly, maar slug blijf briljant, die stem met die teksten heb ik gewoon een zwak voor. Ik vond Outkast ook erg sterk dit jaar, Gangstarr viel me eigenlijk toch een klein beetje tegen. Hij was goed, maar ik vond hem net iets te eentonig. En dat er een nieuwe Dilated Peoples uit is, die moet ik dan ook maar eens op gaan zoeken. Pff, ik mis echt te veel. Oh, craig G, Canibus en van hollandse bodem Opgezwolle en raymzter waren ook erg sterk. |
die laatste van outkast ook al weet ik erg weinig van flows en beats
|
Kvon "RZA - The world according to...." erg goed.
|
atmosphere idd een teleurstelling vergeleken met het oudere maar toch vet.
non prophets vet sole - bottle of humans buck 65 - talkin honky blues aesop rock - bazooka tooth [zelfde verhaal als atmosphere] omid - monolith |
obie trice: cheers
|
Ik volg de hiphop scene niet echt heel nauwgezet, dus kan er niet zo veel over zeggen.
dizzee rascal - boy in da corner Toch wel heel lekker. |
Citaat:
eerste wat in me opkomt is: Gangstarr - The Ownerz |
outkast en dizzee rascal
|
Speakerboxx / The Love Below.
Omdat ik deze 2 cd's helemaal grijs gedraait heb. De beats en de lyrics zijn gewoon tof, 't beste dat het afgelopen jaar bij mij langs is gekomen. Van hele leuke heldere nummers tot superwazige duistere tracks. Goed :D. |
hmm..
Dizzee Rascal - Boy in da Corner Buck 65 - Talkin'Honkey Blues Hymie's Basement (yoni wolf & andrew broder) Why? - Oaklandazulasylum Why - Almost Live From Anna's Cabin Dosh Josh Martinez - Buck Up Princess Sweatshop Union - Natural Progression Subtle - Spring EP |
Citaat:
ahw goede smaak (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
voor mij was het gewoon een geweeeeeeldig anticon [en alles in die buurt] jaar (y)
|
owhja hoe kon ik die vergeten
Brother Ali - Shadows On The Sun eigenlijk ook wel heel erg goed.. die moet al die backpackers hier toch ook wel aanspreken ;) |
brother ali is gaaf :) (y)
|
3. Immortal Technique - Revolutionary vol. 2
Echte goede lyrics die teminste ook nog een betekenis hebben, en had gehoord dat hij nu bij uncle howie records zit dus volgend jaar is hij de man. 6. Gang Starr - The Ownerz hetzelfde geld voor dit album [/B][/QUOTE] helemaal mee eens eigelijk |
Citaat:
|
Viktor Vaughn (MF Doom) - Vaudeville Villain
Rob Swift - Under the influence Rob Swift - Who sampled this X-ecutioners - Murder the classics X-ecutioners - Scratchology Mixmaster Mike - Beastie show breaks DJ Curse - Real classic material DJ Craze & DJ Klever - Scratch nerds D-Styles - Phantazmagorea |
Citaat:
Ja, deze vind ik beter dan the ownerz en sevens travels. Om te zeggen dat hij beter is dan outkast weet ik nog niet, denk dat ik hem daarvoor nog een paar keer moet luisteren, maar dit is zeker weten een van de beste albums van dit jaar. |
Citaat:
ik was ook onder de indruk, want ik haat normaal die shit van sage francis en al die andere nerdrap, maar dit album greep me wel meteen bij de keel (y) |
nerdrap????!!!!! :|
non prophets = vet ja :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46. |