Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   vraagje over xtc (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=69154)

gekke 26-04-2002 12:19

vraagje over xtc

heej
ik heb een vraagje:
word xtc nou echt zo overdreven in de media, of is het gewoon allemaal waar?
gaan er echt zo veel dood aan.. en is het wel allemaal goed voor je??

Anal Avenger 26-04-2002 12:26

Als je jezelf wat betreft de mate van gebruik en hoe vaak het in controle kan houden is het niet zo schadelijk, ten minste dat heb ik gehoord.

M@TRIX 26-04-2002 12:54

tuurlijk, je lichaam wil die stof niet in zich en krijgt een opdoffer dus leuk vind je lichaam het niet....

mensen die eraan doodgaan zijn meestal mensen die zich niet normaal gedragen en dus meer dan 1 pil nemen op een avond..

je moet met mate gebruiken en niet proberen van t padje te raken en dus mar ff 10 pille achterover te slaan

gekke 26-04-2002 13:35

is er een maximum dat je mag/kan slikken of verschilt dat per persoon en moet je het zelf maar aanvoelen hoe ver en hoe veel je kan hebben??

S 26-04-2002 13:53

Citaat:

gekke schreef:
is er een maximum dat je mag/kan slikken of verschilt dat per persoon en moet je het zelf maar aanvoelen hoe ver en hoe veel je kan hebben??
Volgens de wet mag je geen XTC slikken, het is een harddrug. Het verschilt per lichaam, maar ik zou er niet aan beginnen. Echt niet tof. Je kunt het niet zelf aanvoelen...

Isa 26-04-2002 17:56

Citaat:

gekke schreef:
heej
ik heb een vraagje:
word xtc nou echt zo overdreven in de media, of is het gewoon allemaal waar?
gaan er echt zo veel dood aan.. en is het wel allemaal goed voor je??

nee dat over dat doodgaan is absoluut niet waar. dat heb ik laatst nog gehoord op national geographic channel in een docu over gevaren. een drugsdeskundige maakte zich er kwaad om dat hij in begin jaren '90 misbruikt werd door de media.
Toen was een of ander meisje,Lea Betts gestorven aan XTC (of eigenlijk werd later bekend dat ze gestorven was aan teveel water drinken om uitdroging te voorkomen)
en vervolgens werd een anti-xtc campagne gestart. die drugsdeskundige zag elke keer hoe al het positieve, of relativerende wat hij zei over xtc zei eruit gefilterd werd, zodat
de indruk gewekt werd dat XTC een supergevaarlijke drug was.
er werd in dat programma ook een vergelijking gemaakt met natuurlijk alcohol, over een jongen die teveel alcohol dronk om zijn verjaardag te vieren;het verschil met het verhaal van Lea was dat het alcohol-verhaal a.niet in het nieuws kwam en b.dat soortgelijke verhalen zich dagelijks voordoen. per dag 500 mensen sterven direct aan alcohol en nog een aantal indirect (ongelukken of agressie opgewekt door alcohol)

daarentegen sterven er zo'n 20 mensen per jaar aan xtc ofzoiets, en dat terwijl maar liefst 70 tot 80% op grote houseparty's XTC neemt.

wat wel waar is is het verhaal dat XTC je gehuegen verneukt en zelfs na 1 pil al bepaalde veranderingen in de hersenen aanbrengt die dus o.a. je geheugen verknallen. niet dat je daar echt last van hebt in je leven als je matig gebruikt, maar het verschil valt te meten, zelfs een jaar later. vrouwen zijn overigens gevoeliger voor die vernietiging dan mannen.

HOND! 02-05-2002 14:34

sinds '95 zijn er maar 14 mensen overleden aan alleen xtc !!!
xtc slecht !!! maar brengt ook zeer veel goeds aan je , zoals alles!
gebruik xtc met mate en je zal er meer goeds dan slechts aan beleven !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.