![]() |
Finland, Denemarken of Madrid?
Ik ga een jaar weg, een half jaar studie en een half jaar stage in het buitenland. Kiezen is zo moeilijk! :eek:
Mijn studie kan ik bijvoorbeeld in: Finland, Denemarken, Spanje, Zweden of in de UK doen.. (dat zijn de landen waar ik nog over twijfel) Wat vinden jullie? |
het land waarvan je de taal het beste spreekt :)
|
Citaat:
|
¨finland, niet doorsnee, aparte en zeer interesante taal, geschiedenis etc.
|
Citaat:
|
Ik zou naar Finland gaan :)
|
Ik zou voor Spanje gaan.
|
Citaat:
als je een bepaalde taal graag wil leren, moet je natuurlijk naar dat land gaan. ontopic: UK of spanje |
Nogmaals, Finland, Zweden en Denemarken zijn hele mooie landen, maar zelf zou ik naar het VK gaan, dat lijkt me het leukste land om te studeren :)
(Maar ik wil zelf nóg liever naar Japan.) |
Ik zou voor Spanje gaan.. Ook daar kom je enorme cultuurverschillen tegen. Maar ik ben misschien ietwat bevooroordeeld omdat een vriendin van mij is geemigreerd naar madrid 3 jaar geleden met d'r hele familie, en er zijn echt zoveel grappige dingen die daar anders zijn:) De mensen zijn zowiezo heel vriendelijk daar, alleen ik denk nogal snel dat ze boos zijn, omdat er in spaans heel veel temperament zit enzo, maar als je het kan verstaan weet je dat het meevalt;)
|
ik zou finland doen, mits je genoeg $$$ hebt. En zorg dat je wat van de taal kent, want de supermarkten zullen idd niet altijd engelse mederwerkers hebben :)
|
Citaat:
|
Ik zou ook voor Madrid gaan. Als je daar gaat studeren leer je (als het goed is) automatisch ook wel Spaans, een taal waar je internationaal meer aan hebt dan Fins/Zweeds of Deens, tenzij dat de regio is waar je je in interesseert.
|
ik zou naar de UK gaan.
|
Uk of Finland.
|
Citaat:
|
Ik zou voor Zweden kiezen. :)
|
zweden of finland
|
Citaat:
|
Ik zou naar UK of naar Finland gaan.
De UK omdat je daar zeker weet dat je de taal kunt verstaan. En ook omdat het me ontzettend mooi lijkt. Finland omdat de cultuur me erg interssant lijkt en de natuur is daar natuurlijk ook prachtig! Hele moeilijke keus, maar het lijkt me allemaal super tof! |
Crosspost. :nono:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit staat ook al op De Kantine. Voor mijn reactie moet je daar maar kijken.
|
Citaat:
|
Ik zou dan denk ik voor Zweden gaan, gewoon puur voor het land.
Maar als je ook rekening mee gaat houden met de taal zou ik naar Madrid gaan omdat spaans toch ook best beel gesproken taal is. Maar verder trekt Zweden me het meeste aan. |
Scandinavie!
no matter what ! =) |
Suomi !
|
Spanje is zo strak en madrid is egt een strakke stad, spaans is ook de 2e wereld taal dus dat neem je dan in de omgeving mooi mee! Nee ik zou echt voor madrid gaan!
|
Finland (Suomi is très :cool: ) of Spanje, ik zou zelf denk ik voor Spanje kiezen omdat ik Spaans makkelijker vind dan Fins...
|
Denemarken!!!! Absoluut..
|
Waarom niet Noorwegen?
Daar zou ik voor kiezen... lijkt me een mooier land dan die andere Scandinavische landen Wat heb je trouwens aan al deze reacties... ga je straks naar het land waar de meeste mensen hier voor kiezen? Wij weten jouw overwegingen niet eens waarom je voor welk land zou kiezen, dus hoe kunnen we nu enig nuttig advies geven? |
Als je naar een mooi land wilt moet je Finland of Zweden kiezen. Ze spreken daar ook Engels, dus de taal maakt verder niet uit.
|
Ik zou kiezen voor Finland, maar dat is mijn persoonlijke mening en dat komt vooral, omdat ik daar heel graag heen zou willen.
|
Fins leer je dus echt nooit in die korte tijd. Het lijkt nergens op en is zwaar moeilijk om te leren. Al ga je voor prachtige natuur en scandinavische cultuur, ga dan voor zweden. Dat is nog enigzins te begrijpen :)
|
Citaat:
|
:D ZWEDEN :D 100% zeker weten!! Prachtige natuur!!!!
Btw: wat ben ik jaloers op jou!!! ;) |
Finland lijkt me persoonlijk het mooiste land. Heb je ook gegevens over de kwaliteit van de opleidingen? Als ik mag gokken dan is de beste opleiding in Scandinavië en de slechste in Spanje.
|
Ik ga uiteidelijk naar Zweden :D
|
Ik zou naar Spanje of de UK gaan.
De rest lijken me mooie landen, maar ik zou d'r nooit van m'n leven een half jaar willen zitten. |
Finland want daar kom je niet zomaar nog een keer.
|
Ik zou Madrid of UK kiezen. De noordelijke landen die erbij staan lijken me niet echt iets te hebben.
Het lijkt me gaaf spaans te spreken en dat leer je door er te wonen een stuk sneller dan op school. Maar stage in een engelstalig land is natuurlijk veel makkelijker. :) |
ik zou zeker voor finland gaan! ik ga misschien finoegrische talen en culturen studeren of scandinavische talen en culturen. finland is m'n favoriete land
|
Citaat:
|
Moest deze up van 2 jaar nou :p?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23. |