![]() |
witte dromen
samen dansen op straat terwijl
de zoutstrooier nog niet is geweest 'k hou van de wereld, van alle mensen maar van jou het allermeest samen zingen bij de kerstboom alsof we in de vs of christ'lijk zijn het lijkt zo stom en ied'reen kan lachen maar nu 't zo is voelt 't zo fijn zoals de straat verpakt in witte dekens warme lakens, voor de rust hoewel je slaapt hoop 'k dat je voelt dat ik net je ogen heb gekust |
Je kunt veel beter dan dit. Taalgebruik mag wat mij betreft wel wat origineler, en de vele ' maken het lezen vervelend, ze werken juist averechts vind ik.
|
Ik vind dit gedicht niet zo goed; ik vind de verwoording eigenlijk nogal cliché, en soms gewoon niet mooi. Ik denk dat ik het ook leuker had gevonden als je de derde strofe ook was begonnen met 'samen', dat past beter bij dit gedichtje denk ik.
Verder heb ik soms wat moeite met het ritme, de derde zin van de laatste strofe loopt bijv. niet echt goed, volgens mij door ''k'. Ik vind het gebruik van meerdere apostroffen normaal gesproken wel leuk, maar ik vind het in dit gedicht het ritme wat breken (zoals lovetear geloof ik al zei). Hm, ik heb veel betere van je gelezen ;) :). |
mja, ik beleef een poetische terugval :P
maar ik wilde het toch weer eens proberen |
Dit gedicht is inhoudelijk helemaal niet slecht, maar het zit muurvast, voor mijn gevoel. Volledig opgesloten in een rijm- en ritmeschema dat je hopeloos hebt geprobeerd vol te houden, maar wat alle kracht en puurheid uit je woorden haalt.
Misschien kom ik op het forum nogal vaak over als een rijm-hater. Dat valt wel mee, maar vaak zie je dat een gedicht ontzettend veel krachtiger wordt als je je losmaakt van zo'n vast voorgegoten vorm. Dat zou ik als ik jou was echt proberen, laat je leiden door wat je écht wilt schrijven, vergeet het rijmen en VOORAL het ritme (met de vele komma'tjes inderdaad, de dichtersfrustratie druipt eraf in je gedicht). Maar geef dit gedicht niet op, want met name de laatste regels zijn van onschatbare waarde: hoewel je slaapt hoop 'k dat je voelt dat ik net je ogen heb gekust Heel mooi. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45. |