![]() |
Groot dictee der nederlands taal
Hebben jullie meegedaan aan het dictee en wat vonden jullie er van?
|
Niet makkelijk, ook niet moeilijk. Neemt niet weg dat ik ontzettend veel fouten had.
|
niet makkelijk, ook niet moeilijk.
Ik vond hem vorig jaar moeilijker. |
Citaat:
|
Ik vond hem vorig jaar juist makkelijker... :o
|
Het klonk heel simpel, maar het schrijven was wat moeilijker :D
Ik kon nergens een pen vinden en papier ook niet, heb dus niet meegedaan :P Mijn vader deed wel mee, hij typte het mee op zijn laptop; hij had 14 fouten. En ik nog lachen dat het veel was....hij zou nummer 4 zijn geweest :P |
niet makkelijk, ook niet moeilijk
|
Ik wilde meedoen, maar moest oppassen
|
Dat grote dictee is natuurlijk achterlijke onzin. Wie maakt zich toch druk om tussenstreepjes en -n'tjes. Spelling heeft niets met het wezen van taal uitstaande. Beter neme men een grammaticatoets af.
|
Niet makkelijk maar ook niet moeilijk, maar ik had wel 65 fout :o mn Nederlandsleraar had overigens 20 fout.
|
Citaat:
|
gemist, vond ik wel jammer.
|
Da's met een k, Fade of Light. Komma's. :)
Bovendien vraag ik mij af of het achterwege laten van komma's en eventueel andere leestekens mijn zinnen veel leesbaarder zal maken. Er rijst derhalve gerede twijfel omtrent hun overbodigheid. :) |
Citaat:
|
Dat begreep ik, liefste Nathan. :)
|
En Fade of Light heeft volkomen gelijk. Hij is slimmer dan hij zelf denkt. :)
|
Gemist...
|
ik deed voor de eerste keer mee. Het heeft me toch wel laten schrikken die schrijfwijzes. Ik moet gewoon meer denken aan het aan elkaar schrijven en dat er met die oude uitdrukkingen vaak geen -en volgt maar gewoon een "e' :) Volgende keer minder dan 66 fouten :p
|
Citaat:
|
heb niet mee gedaan, lijkt me veel te moelijk!
mijn vader had iets tussen de 10 en 20 fout, hij is leraar nederlands.. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet makkelijk, ook niet moeilijk.
Ze moeten het zeker niet makkelijker maken, de grap is juist dat je sommige woorden helemaal niet kent. Weer wat geleerd :) |
wie zullen we eens vervelen op naamzoeken
Ertur !!\ |
Citaat:
Ik snap t niet. En dit lijkt me niet geschikte palats hiervoor. :| |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59. |