![]() |
stereogrammen
Weten jullie wat stereogrammen zijn?
Het zijn afbeeldingen waar je 3D beelden in kunt zien als je op een rare manier kijkt :p Mijn oma heeft 2 van die boeken en ook op het internet zijn er veel van die afbeeldingen te vinden. http://www.magiceye.com/enter.html Ik kan die dingen zonder problemen zien... Ik doe iets met mijn ogen (kweet niet wat precies) en 2 seconden later zie ik het al. Bij mijn moeder lukt het niet zo goed. Meestal ziet ze het gewoon niet maar soms lukt het toch nadat ze zich 5 minuten heel erg geconcentreerd heeft... In deze afbeelding moet je bv. een vogel in 3D zien: http://www-ai.ijs.si/sirds/bird.jpg Wat ik mij nu afvraag is of er veel mensen dit kunnen zien? Of hebben de meesten er moeite mee? |
Ik zie niks....
En kan die foto niet weg? Beetje groot.... |
Citaat:
En in dat blauw moet je een vogel in 3D kunnen zien ;) |
Citaat:
|
Nooit geweten dat die dingen zo heten :o Daar was ik vroeger altijd helemaal gek op :D *Gaat boek weer eens opzoeken*
|
Ja, over het algemeen zie ik het wel (wist de naam ook niet), sommige zijn wel lastig.
|
Citaat:
|
Meestal zie ik het wel.
|
Mijn zus heeft ook zo'n boek, en ik kan ze meestal wel zien. Maar vaak lukt het alleen door eerst met m'n neus op t plaatje te gaan zitten, te concentreren, en dan weer langzaam (wel geconcentreerd) van het plaatje af te bewegen...
|
Ja ik kan dat soort dingen meestal niet zien.
Maar ik heb sowieso moeite met diepte zien (ben ik ook voor geopereerd aan mn ogen, lui oog ) |
ik zie ut niet... :(
|
Meestal kan ik ze wel zien ja, maar ik heb net een hoestaanval gehad waardoor mn lens verkeerd ging zitten, dus kan ik niet zolang kijken nu...
(juist ja) |
Hoe zou dat nou eigenlijk kunnen dan, en hoe zijn de mensen erachter gekomen dat dat kon?
Dat vraag ik me dan weer af |
ik zie ze meestal wel als ze in boeken staan (kan ik er een beetje mee draaien enzo), maar zo op scherm veel moeilijker.
|
Citaat:
|
Xinix. :o
|
Citaat:
|
Als je een heleboel vogels naast elkaar moet zien, zie ik het. Anders niet.
Die dingen stonden vroeger ook altijd in Taptoe (?), maar toen zag ik ze ook nooit. Ik krijg er ook hoofdpijn van. |
Ik zie ze zelden :)
|
Ik zie altijd vanalles in die plaatjes, behalve hetgene dat ik hoor te zien. heel vreemd.
|
Citaat:
jaaa dat vind ik ook! *heeft IQ hoger als 150* |
Ik zie er echt niks in... :o
Ik zie vanalles (een beer, een slang) maar geen vogel... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ook ik zie er echt niets in. |
ik zie der geen flikker in.... nah dat heb ik volgens mij nooit kunnen zien...
|
Ik sliep pas om half 3 zou het daarmee te maken hebben, want ik zie een hele mooie kleur blauw, maar een vogel haal ik er met de beste wil van de wereld niet uit
|
2 seconden ja. (y)
|
Je moet als het ware door het papier heen kijken.
Ik heb er een aantal puzzels van liggen hier, die zijn ook leuk:D |
|
Concentreer je op iets dat ver ligt. Als je nu bv. je vinger op 30 cm van je ogen legt, zal je hem dubbel zien. (niet op je vinger concentreren hé, nog altijd op iets dat verder ligt)
In de afbeelinding is het net hetzelfde; doordat je hem dubbel ziet, vormt er zich een 3D vogel :p Andersom kan ook; als je je vinger op 30cm van je ogen legt en je concentreert je op je vingertop, dan zal je alles dat verder ligt dubbel zien ;) |
Citaat:
soms zie ik het meteen, en soms na een half uur staren ook :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45. |