![]() |
kinderopvang
ik wil misschien in de kinderopvang gaan werken, maar ik hoor dat je dan het eerste half jaar veel ziek bent doordat die kinderen zoveel ziektes bij zich dragen. is dit waar?
|
Ik heb het nog nooit gehoord... Als je pabo doet en je gaat stage lopen ben je het eerste half jaar ook niet veel ziek, heb ik iig nog nooit gehoord en/of gemerkt.
En als het al zo is dat ze idd veel ziektes bij zich dragen, dan zullen dat vaak kinderziektes zijn, waarvan je de meeste waarschijnlijk of gehad hebt of waar je tegen ingeënt bent. En ziektes als griep ed, daar kom je sowieso wel mee in aanraking. Maar goed, ik heb er iig nog nooit van gehoord dat het zo is dat mensen die in de kinderopvang werken eerste half jaar veel ziek waren oid. |
leonoor heeft gelijk.
|
misschien word je juist minder snel ziek :)
heb ergens gelezen dat als je veel met ziektekiemen e.d. in aanraking komt, je er minder vatbaar voor word omdat je dan antistoffen gaat aanmaken. Verder al wat leonoor zegt: voor die kinderziektes ben je als het goed is ingeënt (die koters nog niet omdat ze nog te jong zijn, daarom krijgen ze het), en dingen als griep e.d., daar ontsnap je toch niet aan waar je ook werkt. enige verdediging is toch echt aan je weerstand werken met een lekker glaasje versgeperste sinnasappelsap ;) |
en jij bent toch veel sterker als die kinderen. dan zouden eerst al die kinderen ziek worden en daarna pas jij. dat zou nogal opvallen bij ouders en bij regering. dan zouden er geen kinderopvangen zijn
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51. |