![]() |
Kleuters hebben het zwaar
Dagboek van een kleuter...
Maandag Sinterklaas gaan vieren bij oma en opa. Alleen knikkers gekregen. Stom speelgoed. Moest van mama met knikkers gaan spelen. Heb knikkers op de keldertrap gelegd. Opa naar beneden getuimeld, geen belang, opa toch al oud en versleten, Er waren geen knikkers kapot. Mep gekregen, met knikkers spelen mag niet. Dinsdag Hele toffe dag, heb nichtje Suzy gezien op begrafenis opa. Moest van mama met Suzy gaan spelen. Hele dag doktertje gespeeld. Heel leuk en plezierig. Mama kwaad, papa kwaad, tante Angel kwaad, Suzy niet. Doktertje spelen mag niet. Een vak leren is verboden. >> Woensdag Hier en daar in huis chocoladekorrels gelegd. >>Papa is muizenvallen gaan kopen. >>Heb korrels opgegeten. Mama viel flauw. Heb mep gekregen. Lekkere chocoladekorrels eten is verboden >> Donderdag Heb voor 20 knikkers hele mooie witte muis gekregen van kameraad. In een doosje gedaan en mooi verpakt. >>Kado voor mama. Mama eerst heel blij, daarna kreet gegeven, flauw gevallen. Papa weer heel kwaad. Heb mep gekregen. >> >>Kadootjes geven is verboden. Vrijdag Papa sloot mij op in de kelder, is leuk. Heb van aardappelvoorraad frietjes gesneden om mama te helpen. Zwaar werk, wel 100 kilo aardappelen. Heb mep gekregen. Mama helpen is verboden. Zaterdag Papa sloot mij op op zolder, ook heel leuk. Heb papa geholpen en dakgoot schoon gemaakt. Stonden veel mensen op straat. De brandweer is me komen van dak halen. >>Papa kwaad, mep gekregen. Papa helpen is verboden. Zondag Papa sloot mij op in het tuinhuisje. Had het koud en heb een vuurtje gestookt. De brandweer is weer gekomen. Toffe mensen, spuiten alles nat. Mep gekregen. Warm hebben is verboden. Maandag Wou de brandweer nog eens terugzien. Heb gebeld en ze zijn gekomen. Mama kwaad en de brandweer ook. Heb mep gekregen. De brandweer graag zien is verboden. Dinsdag Stille dag vandaag. Heb niets gedaan. Mama heel ongerust en vervelend. Moest van mama wat gaan doen. Heb een mep gekregen.Niks doen is verboden. Woensdag Op bezoek bij oma, toen ze me zag staan kreeg oma schuim op haar mond. Mama sloot mij op in de keuken. Stoelen van oma veel te hoog, heb ze korter gemaakt met de zaag van opa, nu zijn ze juist goed. Mama kreeg schuim op haar mond. Heb mep gekregen. Donderdag Met papa naar de kliniek gegaan. oma en mama bezoeken. Iets kapot aan de zenuwen. Waarschijnlijk familieziekte. Dokter stak met naald in mama haar arm. Heb met de andere naald die daar lag in de stouterik zijn gat gestoken. Dokter kreeg ook schuim. Van papa mep gekregen. Mama beschermen is verboden. Alles is verboden denk ik, behalve kinderen meppen... |
Ja, dus?
|
pfff, die is oud.
althans, de versie waarin écht in kindertaal wordt gesproken. deze vind ik niet leuk. |
Citaat:
|
Ha goed idee, ik ga zoiets eens in boekvorm maken.
Dagboek van Adriaan, vijf jaar. We speelden vandaag voetbal op het schoolplein. Ik mocht niet meedoen. |
Is dit grappig? :o
Het klinkt niet als het dagboek van een kleuter :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
en als hij nou grappig was...
|
Ja, wij voetbalden altijd en ik mocht vaak niet meedoen of ik werd iig nooit voor vol aangezien. Wel, wel voor "vol" maar dat kwam omdat ik in die periode nogal gezet was hahaha :o :D
|
Afschuwelijk flauw.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik was wel droevig toen |
Citaat:
Altijd mooi... (y) |
wa een depri jeugd hadden jullie :rolleyes:
|
Gelukkig staan wij daar boven. :)
(Tsjakka! :D) |
:D Ik vind hem stoer! :D
|
Citaat:
Voetballen in groep 8 rockte, wij voetbalden elke dag met een tennisbal op het schoolplein en na school op een groot grasveld in de buurt. Was altijd geweldig leuk. <3 |
Citaat:
|
Oeh.
|
Citaat:
Wij deden altijd verstoppertje met de hele bovenbouw in de pauze. Als de bel ging rende iedereen altijd zo snel mogelijk naar buiten om niet als laatste bij dé boom te zijn (en "hem" dus te zijn). Jeuj. Ontopic: wat een lol. |
Citaat:
|
bij mij in groep 8 gingen we ook altijd voetballen, en dan tegen groep 7, en meestal liep het op vechten uit (wat overigens ook wel leuk was) :D
|
Citaat:
(y) This is SOOOO cool..... :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
ontopic: mooi taalgebruik heeft die kleuter (y) |
vind uhm eigenlijk niet zo grappig
|
Citaat:
En dan gingen we goals met jassen maken (Allemaal troep op je jas) (n) |
Dat blaag van dat dagboek had veel vaker een pedagogische tik moeten krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uit welk jaar kom jij he........... :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
Er wil toch al nooit iemand keeper zijn... |
Citaat:
|
oud :o
|
saai :o
|
Kinderen slaan is not done. :nono:
|
Het is zoooooo herkenbaar!
|
ja indd, maar bij ons op school mochten we met een echte leren bal :cool: ...
|
Nou ja, ik denk dat ik morgen maar een machinegeweer meeneem naar school en iedereen afschiet (eventueel m.u.v. YPZRR), daarna neem ik de trein en schiet ik iedereen in het FC Twente-stadion neer, omdat ik nooit mee mocht doen met voetballen in groep 8, dat zal ze leren!
Dit alles alvorens een paar kogels door m'n eigen hoofd te jagen. |
Citaat:
|
vet joh te gek wreed cool gaaf
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17. |