Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Spreekbeurt/Betoog Nederlands (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=692018)

dummiedegum 16-12-2003 16:58

Spreekbeurt/Betoog Nederlands

Ik moet dus half januari een betoog voor nederlands houden oftewel spreekbeurt met stelling waar je het dus voor of tegen bent. Punt is alleen dat ik geen onderwerp weet, en ik heb ook geen zin in de voor de hand liggende onderwerpen zoals euthanesie enz. En, ik ben als een van de laatste mensen in de klas aan de beurt dus betekend dat dat er al +/- 25 onderwerpen al geweest zijn. Heeft iemand een idee? Ik had dus het onderwerp klonen van mensen, spreekbeurt helemaal klaar en toen was iemand anders mij voor, grrr :mad: vond ik dus echt niet gaaf! Heel erg bedankt alvast voor het meedenken!!!

groetjes dum :)

fractuur 16-12-2003 18:16

Saddam Hoessein moet in Irak berecht worden

Die stelling had ik dus, toen bleek dat het meisje na mij precies dezelfde had. alletwee zijn we op zoek naar een andere stelling. :o

Katje 16-12-2003 18:21

-cosmetische chirurgie
-proefrijbewijs
-ergens niet mogen werken omdat je piercings hebt
-iets met het gedoogbeleid
-gekozen burgemeester of niet
-internet gebruiken voor werkstukken
-nederland & oorlogen (hulp verlenen of niet mee bemoeien?)
-integratiebeleid
-tweede fase
-boeken van hitler; verbieden of gewoon verkopen?
-verbastering der nederlandse taal
-stierenvechten
-vegetarisme, veganisme, bioindustrie
-doodstraf
-nicht/neef relatie, broer/zus relatie
-rookverbod in horeca
-stemrecht op je 16e

wel een beetje standaard onderwerpen allemaal, maar hopelijk zit er iets tussen. succes nog :)

Footprint 16-12-2003 18:22

- het verplichten van het lid zijn van padvinders verenigingen

succes (y)

Zazoo 16-12-2003 19:33

heb laatst een debat gehouden over gratis ov in heel Nederland. Dat onderwerp was goed te gebruiken.

Twee jaar geleden heb ik een debat gehouden over gratis methadon verschaffen aan verslaafden. Dat ging ook goed maar weet niet of die discussie een hoog genoeg niveau heeft; ik weet niet zo goed meer wat ik gezegd heb, alleen dat ik een 8 had :D

^M_chelleeeH^ 16-12-2003 21:00

ik zou voor roken in openbare gelegenheden kiezen...daar heb ik namelijk vandaag een betoog over moeten schrijven en het is een actueel en vrij makkelijk onderwerp....vind ik dan he

Jampot 17-12-2003 19:15

Het feit dat studeren te duur is, dat heb ik gedaan.. ik wil je mijn info wel sturen ^_^

desiree1986 17-12-2003 20:28

* de kwestie over downloaden...

dummiedegum 20-12-2003 12:59

heel veel onderwerpen die jullie noemen worden dus al gebruikt, zoals roken in de horeca enz. maarre, ik zal even kijken of er iets bruikbaars tussen zit, hij moet deze vakantie af! dankjewel voor jullie hulp! (y)

dummiedegum 20-12-2003 13:00

maar die van jampot spreekt me wel heel erg aan moet ik zeggen, mijn vervolgopleiding wordt strontduur namelijk :)

idontcare 21-12-2003 17:56

Citaat:

desiree1986 schreef op 17-12-2003 @ 21:28:
* de kwestie over downloaden...
heb ik ook gedaan, maar gewoon geschreven betoog dan. khad een 7,5 :)

Otis 21-12-2003 21:21

afschaffing van het koningshuis (Y)

dummiedegum 22-12-2003 13:40

downloadkwestie word ook al gedaan en het koningshuis is ook al geweest. *zucht* ik ga van de week maar eens beginnen aan die spreekbeurt, ergens tussen kerst en oud&nieuw haha :) thanks voor al jullie hulp! (y)

Konijn 22-12-2003 21:00

Xenotransplantatie!

Dus bijvoorbeeld een varkenshart of apenlong in een mens..
Staat geloof ik een voorbeeld van een betoog of spreekbeurt hier op scholieren.com

dummiedegum 02-01-2004 13:36

up! iemand jampot nog gezien???

herbalpower 02-01-2004 13:41

Ik heb nog een leuke, maar wel een gewaagde stelling over Irak

De Amerikanen moeten de macht voor zich houden in Irak.

Ik sta er nier achter, maar het is wel een vette stelling die gegerandeerd niemand anders heeft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.