![]() |
de hoogtepunt van onze samenleving
Haast iedereen heeft het over vroegâh. Ik betrap me er zelf op dat ik soms ook denk dat het vroegâh beter was. Is het toeval dat (bijna) alle oudere mensen dit vinden (ik ben 17 btw), of is het idd een feit dat het vroeger beter was.
Wat is de hoogtepunt van onze samenleving. Van welke periode/ gebuertenis is het bergafwaarts gegaan met de nederlanders? En welke periode/gebuertenis is het bergafwaarts gegaan met de hele wereld? En als je vind dat de samenleving zijn hoogtepunt nog niet bereikt heeft: Vanaf welke gebuertenis of uitvinding in de toekomst zal het bergafwaarts gaan met de mensheid?? ik zelf vind dat de jaren 60/ 70 de hoogtepunt waren van Nederland. En de hele wereld? Ik denk toch de middeleeuwen (de hele wereld, dus niet alleen europa, rond de middeleeuwen had europa nog niet de hele wereld leeggeplunderd) |
het hoogtepunt?
|
Ik denk dat het hoogtepunt van onze samenleving nog moet komen.
|
Voor de mammoetwet was in ieder geval het onderwijs veel beter dan nu, vooral Nederlands wordt nu veel slechter gegeven.
|
Citaat:
|
Altijd weer dit gezeik. :nono:
|
Ík ben het hoogtepunt van deze samenleving.
Let op de contradictio in terminis. :rolleyes: :D |
Ik heb eigenlijk niet het idee dat vroeger alles beter was.
Misschien waren sommige dingen leuker, maar niet beter. |
27-4-1984, hét hoogtepunt van de nederlandse samenleving.
|
De zestiende eeuw toen de Republiek der Nederlanden daadwerkelijk wat voorstelde en wij nog wat te zeggen hadden.
|
Citaat:
|
Citaat:
het begint niceman'svormen te krijgen :D sry :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
HAHAHAHHAHAHA, nooit dus... |
Citaat:
|
hahaha neeh hoor da bedoel ik niet :bloos: :s :D
maar da je iets teveel aan gesch denkt :p |
hahaha neeh hoor da bedoel ik niet :bloos: :s :D
maar da je iets teveel aan gesch denkt :p wa bedoel je met typ normaal hasseltboy ?? |
Citaat:
|
mwah, kvin da wel bullshit maja okj
maja ik ben het wel eens wa je zei eerder in de topic dat NL een republiek word WEG met koningshuis kost alleen maar geld voor NIX |
Citaat:
|
Gouden eeuw, mooie tijd was dat, toenkon Nederland tenminste nog rijk worden over de ruggen van miljoenen slaven (y)(y)(y)
:rolleyes: |
Maar...toen hadden we wel wat te zeggen :rolleyes:
|
ik denk dat ik wel enig idee heb, maar als ik dit zeg noemt iedereen me gelijk een racist.
dus zal mn klep maar houden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond het hier wel wat vóór er een samenleving was (y) Er is tot nu toe nog niet veel goeds van mensen gekomen. |
Citaat:
|
Dat wel ja. Helaas heeft Engeland ons vrij snel weer van de troon gestoten...
|
Het hoogtepunt is dat er gelukkig nog mensen zijn die wel goed de Nederlandse taal kunnen schrijven ;)
|
het hoogtepunt van onze samenleving zal vlak voordat er een abrubt einde aan komt plaatsvinden.
|
Citaat:
|
Kok was ons hoogtepunt, gooo kok (y)
|
zinloosheid dit:p
|
gouden eeuw, was het hoogtepunt. 75% van alle schepen was van NL. Vanaf toen bagger.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoogtepunt komt nog.
|
Citaat:
Met Jan-Peter aan het roer kunnen we dat toch wel weer ongedaan maken? :D:D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen blijven beesten.
Hoezo beschaving? De mens is een egoistische wezen dat zich puur bezig houd met haar eigen welzijn. Soms gaat het goed, soms gaat het beter.... 't is een golfbeweging in de geschiedenis, maar ik hoop dat er toch nog een hoogtepunt komt voor deze samenleving, want als we de hoogtepunten al hebben gehad....... moio, dan is de wereld flink waardeloos Mochten de mensen ooit nog 'voor elkaar' gaan leven en niet als individu dan word dat het hoogtepunt van onze beschaving...... |
ik ben maar wat blij dat het geen 17e eeuw meer is... Waarschijnlijk had ik niet bij de 10 % gehoord die rijkdom heeft gekent in de gouden eeuw...
Het hoogtepunt van de samenleving... Dat we een democratie kregen? |
Elke eeuw heeft zo z'n hoogte- en dieptepunten gekend, echt één hoogte- dan wel dieptepunt valt niet aan te wijzen. In deze eeuw lag het hoogtepunt wel zo in de jaren zestig denk ik, alles daarna is kut.
|
middeleeuwen lijkt me ook wel mooi:)
|
Ik vroeg me al af wanneer we dit onderwerp eindelijk eens gingen behandelen op het forum. :rolleyes:
|
Het hoogtepunt van onze samenleving?
De geboorte van Catherina-Amalia Beatrix Carmen Victoria! (of ben ik nog een doopnaam vergeten?) |
Citaat:
|
Ik.
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44. |