![]() |
tangens... HELP ME.. pleasze...!!
Morgen heb ik een so over de tangens.. (boek: getal en ruimte 1, hoofdstuk 4) Ik wist eerst zo een site waar je online heel veel wiskunde-sommen kon oefenen, maar die ben ik kwijt..
weet iemand waar ik ergens online sommen met de tangens kan oefenen...?? alvast thnq.. |
|
tussentoets, gemengde opdrachten, extra opdrachten
|
Offtopic: hmm, ooit had ik een 10 voor die toets :) (*denkt even met een glimlach terug aan die vreselijke middelbareschooltijd*).
|
soscastoa, dan weet je alles
|
eenheidscirkel wil ook wel eens heel erg handig zijn.
tan(fi) = sin(fi)/cos(fi) |
http://www.blaucapel.nl/~eg/index-n.htm
(3vwo ---> goniometrie (=Hoofdstuk 6)) wel een andere methode, maar 't draait om hetzelfde |
indd soscastoa
[size=tot ziens][/size] |
Citaat:
het jaar daarna haalde ik wel leuk alleen maar 10 |
Snap zelf ook helemaal niks over die tangens cosinus en sinus. Kan iemand me vooral de cosinus uitleggen????
|
Citaat:
|
k heb daar vorige week een 3 voor gehaald...dus veel hulp kan je van mij niet verwachten ;)
|
euh, ik probeer even
Sinus=>kan je onthouden door sos dus sin= de lengte van de overstaande zijde/de lengte van de schuine zijde Cos=>onthouden door cas Cos= lengte van de aanliggende rechthoekszijde/lengte schuine zijde Tan=>toa Tan= lengte overstaande zijde/lengte aanliggende zijde Echt veel is er niet aan. Als je niet weet wat de aanliggende, overstaande en schuine zijde is, beeld je je in dat je in de hoek staat waarvan je sin, cos of tan van moet zoeken=>de zijde die tegenover die hoek staat: overstaande zijde De zijde die ligt aan die hoek, maar niet vertrekt vanuit de rechte hoek= aanliggende zijde. De zijde die aan die hoek ligt, maar niet vertrekt vanuit de rechte hoek: schuine zijde. Als je nog vragen hebt, laat maar weten |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46. |