![]() |
Gelijmde hals of geschroefde? (gitaren)
Ik ben van plan een Fender Squier te gaan kopen (2e hands, heb al praktisch een deal). Nu heeft deze een geschroefde hals en volgens een kennis van me is dit slechter, voor het geluid, e.d. Ik wilde graag weten in hoeverre dat zo is, wat je merkt en, misschien wel het belangrijkst, of je voor de prijs (€150) uberhaupt wel een gelijmde kan vinden.
Help me aub even. |
150 is sowieso bijzonder weinig? Denk dat je dan niet veel meer mag verwachten dan een bijzonder cheape simpele squier.
(ehm, ja. ik wilde iets zeggen als namaak fender geloof ik. maargoed) |
Citaat:
|
Een gelijmde hals heeft een betere sustain dan een geschroefde. Maar als je niet zon groot budget hebt zou ik gewoon voor een geschroefde gaan, gelijmde halzen zijn niet zoveel te vinden in deze prijsklasse. en zoveel verschil merk je nou ook weer niet het hangt ook heel veel af van de elementen die in je gitaar zitten en welke versterker je gebruikt etc etc.
|
ik zou me er niet druk om maken. het schijnt verschil te creeeren in het geluid van de gitaar, maar bij zo'n squier kun je sowieso geen magistrale sound verwachten. en er zijn zoveel dingen aan een gitaar die het geluid beinvloeden..
|
Citaat:
Dan kan je misshien wel beter een nieuwe kopen.:\ |
Citaat:
Is een squier trouwens de beste keuze voor die prijs of kan ik beter uitwijken naar een ibanez bijv.? |
Voor zo'n soort bedrag zou ik eerder voor een Dean/ibanez gaan ofzo dan een squier......En als je perse een squier wil, dan een tele.
|
Citaat:
Men is een vriend van me overigens, voor jullie bijdehand gaan doen :P |
Naja je hebt al een squier strat ripoff voor 110 euro bij feedback. En een tele vanaf 199(humbucker/single coil).
|
Weet er iemand btw een prijs ongeveer voor een linkshandige Ibanez?
|
rond de 400 of 500 euro had ik er eentje gezien in arnhem...
|
Wel grappig dat je zegt een 'Fender Squier' ... :D
Het is gewoon een Squier stratocaster made by fender |
Citaat:
|
Fender Squier bla die bla..
Squier Stratocasters made by fender zijn gewoon gitaarjes die met duizenden gelijk geproduceerd worden, niks vergeleken met een echte amerikaanse of japanse fender |
Citaat:
|
up yours
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is niet hetzelfde als Epiphone. Epi is van Gibson. +Dat epi's kwalitatief beter zijn dan Squier imo.
|
Citaat:
|
rascist. Niks mis met mexico fenders. Ik vind ze lekker klinken voor de fractie van de prijs voor een Amerikaanse. Same thing met Epi's(op de hele cheape na dan).
|
hallohoo. squiers zijn GOEDE beginnersgitaren hoor.
het zijn goede gitaren, voor deprijs zeker. het zijn geen kutdingen, alleen willen veel mensen er niet mee gezien worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Epi's komen juist steeds dichter bij Gibson's als ik de experts mag geloven. |
boeiund wat voor gitaar het is
zolang die speelt ik heb hier een of andere vage gitaar staan hondo ofzo is het merk flying V speelt prima, mooi geluid en hij was nog gratis ook ;) |
Het is in zoverre boeiend dat je een instrument moet hebben wat bij je past. Misschien voor je eerste gitaar niet nee, maar later toch zeker.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je een goede gibson kopie zoekt zou ik gaan voor een tokai of een burny ofzo of een ibanez uit de lawsuit periode. |
Citaat:
|
Citaat:
Vorige keer met die gast iets met dat vrouwen om zijn penis lachen enzo.... whahahahaha jij bent echt de leukste hier!!!!!!!!!! (y) |
mijn pa handeld trouwens in gitaren, hij heeft er nu 164 waarvan hij er 5 originele stratocasters heeft rond jaren 60/70 (fender natuurlijk, echte vintage :cool: ).......... misschien heeft hij wel iets voor je....
|
Citaat:
Hoe bevalt je sg? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In ieder geval, als je beginnend gitarist bent, kun je best een squier kopen. Dan speel je wat, en als je serieuser wil worden, koop je een duurder, niet fabrieksmodel. En verkoop je deze weer door. |
Citaat:
nu jij weer. |
squiers, wie begint er niet op :)
best praktische dingen om mee te beginnen, maar verwacht er niet al te veel van... |
Citaat:
1. Amerikaanse 2. Japanse 3. Mexicaanse oftewel, die zijn niet echt het beste qua kwaliteit/kwantiteit. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat voor epi's trouwens? |
Citaat:
En kwantiteit? Voor die prijs zijn ze gewoon goed. Basta. |
Hey ik heb een nuttige bijdrage aan dit topic.
Epi sucks :evil: sorry kon het niet laten :P op gitaarforum waren er topics van 15 pagina's lang over epifoontjes partij ''suck'' tegen partij ''suckt niet'' ;) |
Citaat:
Ik gebruikte gewoon toevallig jouw citaat idioot, dat wil niet zeggen dat ik je ongelijk geef. |
ik weet niet wat voor type's het zijn, ik heb ze namelijk niet zelf gekocht.
tim van rancid heeft dezelfde vorm epi als eentje van mij. ik weet wel dat ze vrij oud zijn, ik heb er namelijk eentje van mijn oom gekregen die nu niet meer speelt, maar vroeger wel speelde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20. |