![]() |
muisgreep
Hoe houden jullie je muis vast bij het gamen. Ik heb het dan met name over fps-games, bv. ut/ut2k3, en dan weer in het bijzonder instagib. Houden jullie hem echt met je vingers vast of meer met de hele handpalm? Zelf doe ik het op de eerste manier, omdat je/ik dan veel preciezer kan richten.
|
ik allebij..
Ik houd mijn muis vast met de vingers, en steun hem soms met mijn handpalm.. en voor het richten ook wel met mijn vingers :) |
Vingers. Handig is als je een lichte muis hebt (zoals MX500). Bij een zware muis kun je dan niet snel genoeg reageren vind ik. Ook moet je sensibility goed afgesteld staan.
|
Duim en pink houd ik de hele muis mee vast en de 3 middelste vingers op de knoppen :)
Altijd response op tijd :) |
Hm het meeste met mn palm.. ik zit toch meestal al met mn vingers op die knoppen te rammen
|
Citaat:
sproei sproei :evil: |
Citaat:
|
Duim links, éen vinger per knop, rest rechts
|
duim links, wijsvinger op linkerknop, middelvinger op rechterknop, ringvinger en pink rechts. En handpalm op de muis.
Werkt goed. |
ow btw ik heb mn middelvinger op het scroll wieltje, maar dat zal iedereen wel hebben:D
|
Citaat:
Of bedoelde je gewoon sensitivity? :d |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb me hele handpalm er niet helemaal op liggen. Ik moet de knoppen namelijk ongeveer rond het midden of driekwart of dichter naar me toe indrukken. Aan het stukje verst van me af reageren ze nauwelijks meer. Al komt dat omdat ik eigelijk altijd al in het midden drukte.
|
Duim links, wijsvinger linkerknop + scrollknop, middelvinger rechterknop, ringvinger en pink rechts van de muis, handpalm rust lichtjes op 't einde van de muis:o
|
* offtopic *
|
Alleen topen van de vingers rusten op de knoppen..en handpalm op de achterkant van de muis.
Duim aan de zijkant, en geloof 2 vingers bovenop. Bij FPS'en dan iig. MX500 hier. |
Ik heb de duim aan de zijkant en 2 vingers op de linker en rechtermuisknop. Kheb zo'n luxe optische draadloze Miscrosoft muis die ook VERTICAAL (!) kan scrollen :)
|
met m'n hele handpalm erop. Ik heb toch geen optische muis, met balletje vind ik het juist wel fijner als je er wat meer gewicht op legt. Daarnaast is dat ook fijner voor de knop aan de zijkant van de muis die ik met m'n duim bedien. Deze knop gebruik namelijk zeer regelmatig.
|
owja maakt het kwa response time uit of je een draadloze muis hebt of nie? (volgens mij is dat namelijk zo weinig 'lag' dat je dat nie eens merkt...)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zo:
http://members.chello.nl/~bjm.vanlier/muis1.jpg http://members.chello.nl/~bjm.vanlier/muis2.jpg tja ik was toch bezig met de webcam :p zo heb ik de beste controle over mn muis eigenlijk kan je deze muis niet anders vastpakken maar goed :) |
Citaat:
Mijn handpalm rust zeg half achter mn muis zodat ik goed bij de knoppen kan. Hetgeen als volgt is op de foto: http://www.nucleair.com/images/muis.jpg |
Duim links, wijsvinger LM + scrollknop, middelvinger RM, rest rechts. En m'n handpalm rust op de muismat, heb nogal grote handen.
|
Citaat:
Met de MX700 komt dat perfect uit |
Citaat:
Waar kan je die kopen? |
Horizontale scroller neem ik aan :confused: die hebben wij ook 1 gehad, wat een bagger ding :P
ONTOPIC: duim links, wijsvinger op linkerbutton, middel op scroller, ringvinger op rechterbutton, pink aan rechterkant, verder rust mijn palm op de muismat. Alleen op het moment heb ik er 1 zonder scroller :( dat is best zuig en ik nu ook niet zon muismat met zon gelding (voor je pols) die zijn echt fijn :cool: alleen die hangt aan de pc van me pa, net als de muis met scroller :( (te lui om te gaan kopen :bloos: ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59. |