![]() |
Goed gezegd?
heel de dag al
de dag van gisteren een dag die niet wil 1 die blijft zeuren Stil, wees vandaag stil niks meer van toen ik zei iets wat ik wil vergeten en vergat dat wat ik zeggen wou zo flauw weet ik niet wat ik mis? wat ik altijd heb gehad maar niet meer in vertrouw dat wat ik wou ---------------------------------------------- |
ik zei iets wat ik wil vergeten
en vergat dat wat ik zeggen wou Erg mooie zin, iets om keer op keer op terug te schakelen; je blijft er over nadenken. Goed een moment weten te pakken, herinneringen die helemaal niet welkom zijn. Ik vond persoonlijk de vraagstelling in de derde strofe een beetje uit de toon vallen. Voegde niet iets toe voor mij. Maar verder niets op aan te merken. |
Ik vind de hele derde strofe iets minder eigenlijk, die vraag in de eerste regel en de laatste regel vind ik ook een beetje zwak. Komt misschien omdat de herhaling van het woordje wou niet zo goed uitkomt in mijn ogen. Ik vind het niet zo mooi. De rest van je gedicht vind ik wel mooi, het leest goed weg, de spijt druipt er vanaf, goed duidelijk zonder het echt letterlijk te zeggen, daar houd ik van.
|
De twee regels die jsoes noemt vind ik ook echt prachtig; het beste stuk van het hele gedicht eigenlijk. Verder vind ik het niet zo'n sterk gedicht; ik vind de veelvuldige herhaling van 'dag' niet zo mooi; op zich wel weer leuk dat er in de vierde regel staat '...die blijft zeuren'; dat maakt het wel weer orgineel.
De laatste strofe vind ik ook wat minder; wou/vertrouw vind ik eerlijk gezegd nogal gedwongen gerijmd. De vorm spreekt mij aan, je gedicht leest ook goed door! |
thx voor de nuttige reacties en ik ben het roerend eens met het commentaar die laatste strofe moet beter kunnen. Eigenlijk is het af zonder de laatste stofe .... vind ik :)
heel de dag al de dag van gisteren een dag die niet wil 1 die blijft zeuren Stil, wees vandaag stil niks meer van toen ik zei iets wat ik wil vergeten en vergat dat wat ik zeggen wou zo flauw |
Ja! Helemaal mee eens! Houden zo. :)
|
Citaat:
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van vind. Aan de ene kant vind ik het niet zo super (qua simpelheid in woorden, qua ritme; voor mijn gevoel lopen de 3e en 4e zin van de 2e strofe nietzo), maar aan de andere kant breng je het heel speciaal en vind ik juist die regels die wat minder lopen, Mooi>alhoewel, als ik het een paar x lees, word het steeds beter. "Stil, wees vandaag stil"; dat is een 'mooie' gevoelige zin. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07. |