Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Plastische chirurgie......... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=69282)

O.N.H.M.K.N.A.V 26-04-2002 14:42

Plastische chirurgie.........

Zou je plastische chirurgie nemen als je heeeel erg lelijk was..of zou juh gewoon puur natuur blijven...?

freakjuh 26-04-2002 14:51

neej denk het niet, misschien als ik een onwijs complex ergens over zou hebben, en ik zou me veel beter voelen als ik er iets aan zou laten doen....dan maybe wel, maar nu niet...

]{ing 26-04-2002 14:52

ondanks dat ik heeel erg lelijk ben wil ik liever puur natuur blijven

Pebbles 26-04-2002 15:01

Neej.. alleen als ik ergens enorm mee zat ofzo, dan wel.. maar zolang er nix aan de hand is blijf ik puur natuur!

Avelon 26-04-2002 15:03

Citaat:

]{ing schreef:
*tsk*
en ontopic:
doe mij maar plastische chirurgie

AnTaRTiCa 26-04-2002 15:08

Citaat:

Pebbles schreef:
Neej.. alleen als ik ergens enorm mee zat ofzo, dan wel.. maar zolang er nix aan de hand is blijf ik puur natuur!

Bienie 26-04-2002 15:19

Citaat:

]{ing schreef:

rodina 26-04-2002 15:46

Als ik een ernstig ongeluk zou hebben gehad, waardoor ik bijvoorbeeld een hele lelijke huid aan over heb gehouden, zou ik wel naar de plastisch chirurg gaan. Naja ik zou het iig in overweging nemen.

Ik ben zoals ik ben, en daar heb ik vrede mee. Ik ga niet onnodig in m'n lichaam laten snijden.

Floosje 26-04-2002 15:52

Citaat:

rodina schreef:
Ik ben zoals ik ben, en daar heb ik vrede mee. Ik ga niet onnodig in m'n lichaam laten snijden.
helemaal mee eens

MORTICIA 26-04-2002 17:16

Plastische chirurgie toepassen om iets op te pompen of te liften ... neehhh vind ik niiikksssss .....
Dat er menssjuujss zijn die zoiets doen . oook best ...
Plastische chirurgie voor littekens , brand wonden enz ....ben ik 100 % voor ...

De Ideale Schoonzoon 26-04-2002 17:36

je bent zoals je bent, en daar moet je, vind ik, niks aan veranderen...

je moet jezelf en andere respecteren zoals ze zijn...

de 26-04-2002 17:38

*kuch* cliché *kuch*

Pinnemuts 26-04-2002 17:41

zelf zou ik niet onnodig aan mijn lichaam laten prutsen, maar als er mensen zijn die dat wel willen doen heb ik daar absoluut geen problemen mee :)

Smiley_Knorretje 26-04-2002 19:13

Ik zou geen rare dingen gaan laten veranderen, waar risico's aan vast zitten. Maar ik ga wel plastische chirurgie ondergaan :) vandaag het verwijsbriefje van m'n huisarts gehad.
Ik heb namelijk een lelijk litteken onder m'n kin zitten. Er hebben drie hechtingen in gezeten maar die zijn niet mooi genezen. Maar dat is niet puur esthetisch dat ik het weg laat halen, want door dat bindweefsel ofzo wat daar is gaan groeien kan het ook een pijnlijke plek blijven, en daarom vond de dokter het een goed idee om het weg te halen. Daarom wordt het ook vergoed door de ziektekostenverzekering.

~sweetgirl~ 26-04-2002 20:00

In m'n gezicht zou ik nooit plastische chirurgie doen maar als ik bijvoorbeeld flaporen zou hebben ofzo zou ik me daar wel aan laten veranderen (weet niet of dat onder plastische chirurgie valt :confused: ) Bij littekens ook.

Als je door iets anders aan je lichaam heel onzeker wordt zou ik 't ook wel doen misschien. Ik zou weer geen vet weg laten zuigen ofzo.

Freyja 26-04-2002 20:38

Citaat:

]{ing schreef:

kaleidoscope 26-04-2002 20:42

Hmm nee dat zou ik niet doen,tenzij er iets is aan mn lichaam waardoor leven ontprettiger word of waar risico's aan vast zitten..of als ik ergens heel erg ongelukkig om ben.
Ik laat binnekort wel een moedervlekje uit mn gezicht verwijderen omdat ik bang was dat het een kwaadaardige moedervlek was(waar je dus kanker van krijgt)..en de dokter zei dat dat niet het geval was maar dat hij het voor mijn gemoedsrust best wil weghalen :)
Wel vreemd...dat moedervlekje is best wel kenmerkend voor mij zeg maar,en dat zit en straks niet meer :)

Klaine Je 26-04-2002 20:53

hmm

tsja, plastische chirurgie..
kvind cosmetische chirurgie nogal dom...plastische chirurgie door noodzaak, bijv. te grote borsten of geen borsten moet kunnen..

ik heb zelf er niet zo'n behoefte aan eigenlijk

Thutshui 26-04-2002 21:20

Iedereen is mooi op een eigen manier dus ik p-c een beetje overbodig...

Roxy 26-04-2002 21:37

Neej als je van jezelf nie mooi bent dan zouk da nie doen ik vind het iets heel anders als het gaan om iets herstellen naar wat je was, door ongelukken en branden en shit.. dat zou ik wel overwegen..

]{ing 26-04-2002 22:31

Citaat:

Avelon schreef:

*tsk*

je hoeft het niet zo op te vatten hoor britt :)

acid-star 26-04-2002 22:41

plastische chirurgie... absoluut...

muckymouse 28-04-2002 11:04

kheb lang eraan gedacht om iets aan m'n flaporen te doen, maar uiteindelijk toch maar niet, t zijn eigenlijk net elfenoortjes, dus laamaar zitten
maar vroeger werd ik er me gepest en ik had t echt bijna gedaan...

S 28-04-2002 11:17

Tja. Waarom niet als je je erdoor beter gaat voelen. Ik zou het dan zeker overwegen. Maar dat is niet aan de orde ;).

Paulaah 28-04-2002 11:55

Zoals al meerdere zeggen, met een ongeluk ofzo, dan zouik het wel doen.. maar nu niet..
Natuurlijk wil ik wel dingen veranderen... maar kdenk niet dat ik dat doe.. ze nemen me maarhoe ik ben toch?

Ninnoc 28-04-2002 12:06

ja waarom niet, als je er geld voor hebt.

ik weet zeker dat ik later een onderkin krijg en een heel hangerig gezicht krijg op vrij vroege leeftijd (zit in de familie en ik lijk op die kant van de familie) als ik daar geld voor heb ga ik dat echt wel laten rechttrekken.
geen vanessa-look maar zo dat het er nog wel redelijk natuurlijk uitziet

de wijze jodokus 28-04-2002 12:17

ja heel leuk moraliscitisch en idd cliche van ja je meot er mee leren leven blabla en ookal ben ik nog zo lelijk ik zu der niets aan willen doen... je hebt gewoon dingen die zo lelijk of eng staan dat je neit meer normaalkan fuctioneren in de maatschappij....

ik zelf overinges ben zeer tevreden met hoe ik er uit zie (lekker puh)

Wim Wok 28-04-2002 12:54

neej zou ik niet doen, maja dat zeg ik nu, ik heb geen gebreken of wat dan ook, ik weet niet wat ik zou zeggen als ik dat wel had...

~Sjeherazade~ 28-04-2002 13:01

Pff moeilijke vraag...als eerste reactie zou ik zeggen:nooit! Want ik ben zowiezo bang voor operaties enzo. Maar als ik ergens vreselijke complexen over zou hebben, dan misschien wel. Al denk ik dat dat complex niet overgaat door een operatietje, maar dat je eerst jezelf moet leren aanvaarden *clichécliché* anders vind je wel iets anders om een complex over te hebben.

~blue christal~ 28-04-2002 13:09

Ik zou er op dit moment niet voor kiezen. Als je een ongeluk hebt gehad, of verbrand bent o.i.d. zou ik het wel overwegen. Maar zoiets als een facelift zou ik niet doen, rimpels zijn juist karakterestiek aan een gezicht. Ik weet wel dat het soms moeilijk kan zijn als je iets lelijks vind aan jezelf, maar ik denk dat je daar na een bepaalde tijd niet zo veel problemen meer mee hebt.

Ninnoc 28-04-2002 20:22

trouwens mensjes

is een beugel in sommige gevallen ook niet vorm van mooier maken. en een piercing of een tattoo?

Ik snap het hele probleem rond plastische chirurgie niet zo. het is voor mij net zoiets als euhmm.. stel ik ben redelijk leuke kleren, ik voel me er goed in en alles zit lekker maar er zijn mooiere kleren. Waarom zou ik die dan niet kopen?? Het gaat er niet om dat ik niet tevreden met mezelf ben (alles behalve dat, ik zit goed in mijn vel) maar als ik mezelf toch kan verfraaien zonder teveel risicos waarom niet?

AtHell 28-04-2002 23:34

Citaat:

Wim Wok schreef:
neej zou ik niet doen, maja dat zeg ik nu, ik heb geen gebreken of wat dan ook, ik weet niet wat ik zou zeggen als ik dat wel had...

Horror Kitty 29-04-2002 01:15

Citaat:

]{ing schreef:
geld niet voor jou, wel voor mij :)

Horror Kitty 29-04-2002 01:16

mjah, als ik bijv ergens heel erge brandwonden van had opgelopen in mn gezicht, zou ik daar denk ik wel wat aan laten doen..

]{ing 29-04-2002 01:20

Citaat:

Ninnoc schreef:
trouwens mensjes

is een beugel in sommige gevallen ook niet vorm van mooier maken. en een piercing of een tattoo?

Ik snap het hele probleem rond plastische chirurgie niet zo. het is voor mij net zoiets als euhmm.. stel ik ben redelijk leuke kleren, ik voel me er goed in en alles zit lekker maar er zijn mooiere kleren. Waarom zou ik die dan niet kopen?? Het gaat er niet om dat ik niet tevreden met mezelf ben (alles behalve dat, ik zit goed in mijn vel) maar als ik mezelf toch kan verfraaien zonder teveel risicos waarom niet?

ik vind niet dat je plastische chirurgie kunt vergelijken met een piercing/tattoo.. dat is namelijk heel wat anders :)

PiNoW 29-04-2002 09:55

als ik gigantische flaporen had of hele grote littekens ofzowiets zou ik het wel doen
maar als ik 50 was zou ik er niet eens uit willen zien als iemand van 20
toch kannik wel begrijpen va oude mensen dat ze een facelift laten doen ofzow, in deze tijd is uiterlijk wel heel belangrijk en alles (:rolleyes: )
maar ik zou het zelf echt niet doen..

halve banaan 29-04-2002 10:02

Citaat:

PiNoW schreef:
als ik gigantische flaporen had of hele grote littekens ofzowiets zou ik het wel doen
maar als ik 50 was zou ik er niet eens uit willen zien als iemand van 20
toch kannik wel begrijpen va oude mensen dat ze een facelift laten doen ofzow, in deze tijd is uiterlijk wel heel belangrijk en alles (:rolleyes: )
maar ik zou het zelf echt niet doen..

Hier sluit ik me bij aan.

Piccola 29-04-2002 19:04

Citaat:

~blue christal~ schreef:
Ik zou er op dit moment niet voor kiezen. Als je een ongeluk hebt gehad, of verbrand bent o.i.d. zou ik het wel overwegen. Maar zoiets als een facelift zou ik niet doen, rimpels zijn juist karakterestiek aan een gezicht. Ik weet wel dat het soms moeilijk kan zijn als je iets lelijks vind aan jezelf, maar ik denk dat je daar na een bepaalde tijd niet zo veel problemen meer mee hebt.
Hier ben ik het mee eens! Maar zoals borstvergroting enzo zou ik nooit doen. Ik vind het er dan niet mooier op worden en het kan ook nog es gevaarlijk zijn.

shanli 01-05-2002 15:50

Citaat:

Paulaah schreef:
Zoals al meerdere zeggen, met een ongeluk ofzo, dan zouik het wel doen.. maar nu niet..
Natuurlijk wil ik wel dingen veranderen... maar kdenk niet dat ik dat doe.. ze nemen me maarhoe ik ben toch?

smilegirl 02-05-2002 21:23

als ik er helemaal depri van werd dan wel maar nu nu nog niet vind het wel best

spacegirl 02-05-2002 21:38

ik zit de laatste tijd te denken dat als ik uitgegroeid ben en t zo door blijft groeien dat ik een borstverkleining ga doen, want ik krijg er last door bij mijn nek/schouders en rug

F0RuM-PuNK 02-05-2002 21:48

paar metertjes lul konden er nog wel aan :rolleyes:

:D

GSUSINDUSTRY 06-05-2002 14:00

Afhankelijk van wat het is.

-geen borstvergroting of permante make - up
-geen facelift etc.

Ik wil er gewoon zo natuurlijk mogelijk eruitzien. Ik vind dat niet echt nodig.

Maar zoals vele het hebben aangegeven in dit topic. Mocht je toch iets overkomen dan zou ik het toch wel overwegen. Bij littekens enz.:(

Lievelotje 06-05-2002 15:58

he mu flaporen laten corrigeren, telt dat ook?

Undeclinable 06-05-2002 16:16

Citaat:

F0RuM-PuNK schreef:
paar metertjes lul konden er nog wel aan :rolleyes:

:D

..oprollen is best irri lijkt me :P

Eh... moeilijk..bij ernstige littekens e.d. zou ik het denk ik wel doen... flaporen ..tsjah .. moeilijk...

DWJ heeft bestwel een puntje.. maatschapij is helaas erg hard en veroordeelt je gigantisch op uiterlijk.. met bepaalde uiterlijke afwijkingen zul je het dan ook niet redden.. en is plastische chirurgie helaas bijna noodzaak :(

CryperA 06-05-2002 16:33

Citaat:

Wim Wok schreef:
...

Luca 06-05-2002 16:47

Ik zou het niet weten.

Mijn buurman wel, hij is geboren met maar 1 oor en heeft het andere ook er dus plastisch bij laten plakken. Het is heel erg mislukt, zijn echte oor zit op de perfecte plek maar dat andere oor zit 4 cm hoger. Je kunt het echt heel goed zien.

Ik zou het niet doen denk ik, deels omdat het zo duur is en ook deels omdat eht heel vaak mislukt.

eztah 07-05-2002 12:00

Ik vind het een verschrikkelijk ranzig idee, dat ze in je snijden en dat je er gewoon met een ander gezicht uitkomt.
Kijk, als je hele erge branwonden hebt, of een verschrikkelijke huiziekte en je kan er wat aan doen dmv plastische chirurgie, is dat natuurlijk hardstikke mooi.
Maar je neus laten verbouwen omdat 'ie kleiner moet zijn is toch verschrikklijk decadent?

Maar het heeft verschillende kanten. Want iemand met hele groete borsten die daar gewoon last van heeft, heeft daar wel weer recht toe.
Mm, ik ben het er mee eens als het om medische redenen gezonder is, of als iemand door een ongeluk beschadigd is.

En ja, als mensen zich gelukkiger voelen met grotere borsten mogen ze dat doen, maar ik kan me niet goed voorstellen dat ik me daar fijner door zou voelen. Zekerheid zit toch niet daarin..

eztah 07-05-2002 12:01

Citaat:

eztah schreef:
Zekerheid zit toch niet daarin..
Mmm, misschien bij anderen toch wel..

^Marije^ 07-05-2002 12:10

Eens met Eztah. Als je nou echt helemaal nix hebt van voor zeg maar, en je voelt je daardoor geremd en het heeft effect op je doen en laten is het een leuke uitvinding die siliconen, want het kan natuurlijk ook psychisch zijn. Maar die Jenny Jones figuren die een pompje laten aanbrengen (jaja, tegenwoordig is alles opblaasbaar) zodat ze naar eigen believen een cup F kunnen opblazen vind ik zwaar ziek.
Het is mooi dat het allemaal kan tegenwoordig maar dat betekend imo niet dat je er maar naar harte lust gebruik van kan maken omdat het je wel leuk lijkt om met een stel tieten rond te lopen die zo vol zijn gespoten dat ze dr van glimmen.

Medische verantwoording en ethiek staan voor mij voorop, ik zal niet zeggen dat ik alles leuk en aardig vind aan mezelf, maar dr moet toch heel wat gebeuren voordat ik bij zo'n poppendokter aanklop.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.