![]() |
Sweex Broadband router op demon.nl
Hallo allemaal..
Ik had vraagje.. Ik heb vandaag een Sweex Broadband router (10/100*4/ gekocht..voor 30 euro... Maar het grote probleem is, als ik hem aansluit op het internet.. ( "k heb 2 pc's eraan gekoppeld) dan doet het internet het niet meer.... En als ik de ouwe hub gebruik...dan doet hij het opeens wel..maar dan alleen mijn computer en niet de andere (Want anders krijg je dat IP-Conflict in windows :mad: ).. Heeft iemand hier ervaring mee?? Mijn Abbo... DSL Express 512/256 Ik hoop op helpende reply's 'k ben er trouwens vanavond pas na 11 uur weer aanwezig....want ik ga nu werken... De Groeten. :) |
Wat zijn de IPs van beidie PCs en kunnen ze elkaar pingen? Gebruik je firewalls?
|
bij demon moet je de router het ipadres laten krijgen van het modem.
vervolgens heb je 2 mogelijkheden: 1. je laat de computers ipadressen krijgen van de router (via DHCP) 2. je steld handmatig een ipadres in. en dan zou alles moeten werken. succes. |
waarom koop je in godsnaam een router?
die modem die je bij demon dsl krijgt is opzich al een router.. gewoon als router instellen en dan een hubje erachter hangen.. router achter router plaatsen is dubbelop.. bovendien is hub goedkoper |
Citaat:
Maar hoe stel je in godsnaam de modem in als router ? Heeft iemand hier een website voor waar alles instaat Bedankt voor eventuele replys De Groeten |
Citaat:
Bij mij zit het zo: Telefoonlijn -> DSL geval -> Access Point -> PC;PC;PC Gewoon IP op automatisch verkrijgen zetten is goed genoeg, zowel op de router als PC´s. Heb je jouw MAC-adres al laten koppelen aan een IP door Demon? |
|
Citaat:
http://www.zyxel.nl/p650/z009.html lees dat mkaar eens :) |
Citaat:
vervolgens jou mac laten "clone" naar je router. bij mij staat het onder : Dynamic IP onder Host name zet je natuurlijk de naam van demon (net als die van je email postvak@hostname.demon.nl) dus je vult dan dat gene wat er bij jou ipv hostname staat. maar als je het advies van CryptapiX gebruikt heb je geen router nodig. succes |
Allemaal heel erg bedankt
M.v.g :) |
Nogmaals allemaal bedankt..het is gelukt zonder er een router voor te kopen.. !
Maar het andere probleem is...ik krijg geen thuisnetwerk voor elkaar Mijn Pc is Windows XP PRO Broertje Pc is Windows 98SE Ik heb heel vaak netwerken gebouwd..maar deze wil alsmaar niet lukken.. Iemand suggesties ( Ik gebruik Norton Firewall 2002 )..maar daar zal het niet aan liggen want die heb ik aangepast voor netwerk-gebruik) B.v.b (y) |
Citaat:
en wat er precies niet werk |
Kijk het loopt als volgt
DSL---30Meter---->HUB--->PC-1.....PC-2 Met die Remote Control Programma's ken ik de PC wel bereiken...maar in windows kan ik niet bladeren :confused: B.v.b (y) |
Citaat:
(netwerk eigenschappen, en daar waar je ook alle protecollen installeerd filesharing aanstaan) kan je elkaar op netwerk wel pingen? |
Jawel dat kan wel...maar als ik wil bladeren dan wilt het niet meer werken
:confused: |
Citaat:
file en printer sharing aanstaan? |
Jah die staan aan..op beide PC's
Maar toch wil het niet lukken :nono: |
Citaat:
|
Nee lukt ook niet
\\client <---die is van me broertje's PC Lukt niet, maar als ik het daar probeer dan luk het wel..en bij mij ook.... Ikweet het echt niet.....firewall staat uit dus jah.. ? ? |
Citaat:
maar ik snap echt geen fuck van je verhaal? :| |
volgens mij heeft hij het , toch beetje standaard probleem, met de verbinding tussen windows 98 en XP.
maar probeer het anders ook eens vanaf de andere pc. vaak is het verbinden vanaf een XP naar 98 makkelijker dan andersom. overigens heb ik volgens mij nooit een goede oplossing gevonden maar goed. succes |
Het is heel eenvoudig, in de help files van win XP staat geloof ik precies hoe je XP en 98SE met elkaar verbindt. Je moet alleen een soort update doen op je 98SE PC, want de standaard filesharing van XP werkt niet zomaar op 98SE...
Sterker nog, het draaien van de "Windows XP Network Setup Wizard" legt helemaal uit wat je moet doen... |
Citaat:
bij in slaapstand zetten en terug eruit.heb t zelf en kan er nix aan doen :( |
Citaat:
|
thanks allemaal
"t is gelukt :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38. |