![]() |
Help! Wie weet hoe het programma Derive werkt?
Ik ben op dit moment bezig met een natuurkunde 2 werkstuk, en ik heb echt een belachelijk ingewikkelde formule, die ik moet integreren. Zelfs mijn wiskunde lerares kwam er niet uit en die raadde me aan die programma te kopen/downloaden.
Ik heb het nu dus gedownload, maar ik vat er echt niks van. Iemand enige idee hoe het werkt??? |
Als je even zegt waar je het proggie gedownload hebt en ons de forumle geeft die je moet integreren, dat zou een stuk makkelijker zijn.
|
Misschien kun je Mathematica proberen? Daarvan weet ik wel hoe het werkt.
|
Geef je functie die je wil integreren eens.
Misschien bestaat de primitieve zelfs niet eens. |
Citaat:
als je de Integraal hier neerplempt dan kan iemand het wel voor eje uitwerken denk ik :) |
mja... ik heb het programma in demo-versie gedownload enik ben er achter...
Ik heb net x^2 geintegreerd... Dus je moet in de syntax x^2 vervangen door jouw integraal... (en x door de variabele waar je naartoe wil integreren) je voert in het invoerveld INT(x^2, x) in. Dan druk je op shift-enter en je krijgt de oplossing van je integraal op het scherm (blader eens in de menuutjes :))... (waarom hebben alle wiskundeprogramma's toch vergelijkbare syntaxes? :p) |
*post* door jou lange nickname Tampertje is heel de layout verpest van de index.
|
Citaat:
|
Derive! Heej dat gebruik ik ook bij mijn opleiding!
|
Citaat:
|
Voor mij wel, ik heb het gewoon van school meegenomen, is zo klein dat het op 1 schijfje past
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37. |