![]() |
Jazz.
Ik wil even wat rust aan m'n kop.
Ik geloof dat ik jazz erg waardeer, maar als ik wat moois hoor vergeet ik altijd wie en wat het zijn. aan-ra-ders. Dus graag. Ik dank u hartelijk. (en ga hier gerust over jazz discussieren enzo, dan heeft het topic nog enige waarde ook.) |
Ja goed topic, ik wil ook aanraders!
|
Miles davis
Marcus miller Duke ellington zijn wel een paar van de 'groten' , liefhebbers van het desbetreffende genre kunnen je naar alle waarschijnlijkheid verder helpen. |
Freddie Hubbard - Red Clay (y)
|
Dinah Washington
wát een stem (y) |
Al DiMeola
Meer jazzrock maar echt fantastische lange solos (y) |
Tholonious Monk
ik weet niet of ik zn naam goed schrijf, maar hij is de SHIT geniale gast |
Citaat:
En ik kan Chet Baker wel waarderen... |
Citaat:
|
Masha Bijlsma.
|
Ik vind Al Di Meola ook erg goed maar raad het niet aan als jazz.
John Coltrane, Charlie Parker, Art Tatum en Django Reinhardt raad ik wel aan als jazz. |
dizzy gillespie is ook weer zoiets....is de jazz die je zoekt trouwens meer de (chaotische) bebop kant op, of gewoon meer rustige...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch sneu :( |
Voor mensen die rust aan hun kop willen én jazz hier een aanrader: Kind Of Blue van Miles Davis. Dat is wel hét jazzalbum. Zeker als je niet meteen in het diepe gegooid wil worden, aangezien je bij Miles Davis ook een enorme miskoop kan doen als je rustige 'cool jazz' verwacht en het blijkt piep-knor muziek te zijn.
John Coltrane is ook helemaal top, maar vaak wel wat te druk voor de beginnende jazzist. Charlie Mingus mag niet onvermeld blijven, evenals zijn voornaamgenoot: Charlie Parker. En trouwens: iemand de wijde wereld insturen met Miles Davis én Marcus Miller is niet helemaal verantwoord: Miller maakt veel eerder fusion en geen jazz. Persoonlijk kan ik dat gefreak niet echt waarderen, al is hij wel 'de shit' als het om basgitaristen gaat. |
Citaat:
|
Ik hou meer van het experimentele gebeuren en daarbij kan ik je voor rust zeker Underkarl aanraden (combinatie jazz-grunge).
Bite the Gnatze en Meridian Arts Ensemble zijn ook erg prettig. |
Ach, als je jazz wil luisteren mag je toch wel iets van een prestatie van de luisteraar verwachten. Het duurt gewoon een tijdje om het te doorgronden.
|
Billie Holiday vind ik superrelaxed (wel apart stemgeluid). Wat titeltjes: Stormy wheater, All of me, The man I love, If you were mine.
Een beetje anders maar ook weer om bij weg te dromen: Astrud Gilberto. Girl from Ipanema, Shadow of your smile, Fly me to the moon, Agua de beber etc. Allemaal het proberen waard. |
Klinkt erg jazz.
Motorpsycho + jaga jazzist horns - In the fishtank |
jagga jazzist is meer idm
|
Citaat:
|
Miles Davis kan ik iig erg waarderen..verder druppelt soulseek nog niet zo snel door wat betreft namen uit dit topic.
Wél heb ik uit iemands collectie bill frisell, elvin jones & dave holland-2001 geript. En dat is héél lekker. Maar bedankt voor de tips..ik ga rustig verder soulseeken. |
Oeh... Elvin Jones. My favourite drummer.
|
gisteravond was er een documantaire over john lee hooker op nl3
|
Voor heerlijke Acid Jazz :: St. Germain (y)
|
Citaat:
(was wel een erg koele docu trouwens :)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
T'is verder wel lekker. |
Citaat:
Ik wil even wat rust aan m'n kop. Ik geloof dat ik jazz erg waardeer, maar als ik wat moois hoor vergeet ik altijd wie en wat het zijn. aan-ra-ders. Dus graag. Ik dank u hartelijk. |
crime in choir
Ik weet niet of dit jazz dit is, ook niet wat het wel is. Maar ik vind het wel lekkah klinken. jazzy. in ieder geval met een ex-membah van atd-i. |
Citaat:
|
John Coltrane (y)
Ben niet zo into jazz...gewoon nog geen tijd voor genomen |
Citaat:
|
Om van dit topic maar even een waardig jazz topic te maken:
Jaco Pastorius |
Citaat:
|
Billie Holliday
punt (y) |
John Zorn zou je eens moeten proberen.
En dan de Bar Kohkba cd. maar als je rust aan je hoofd wilt, en jazz wilt... is niet altijd geslaagde combinatie |
Citaat:
|
Jazz Jamaica - Double barrel CD.. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Hier zat ik op de wachten!
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik het heb gehad op school, zal ik het je allemaal vertellen. |
Citaat:
Wat voor interessante dingies heb je al wel gehad dan? Ik luister wel, mijn theorie zuigt sowieso :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13. |