![]() |
Bomen
Zijn bomen niet de mooiste wezens die ooit ontstaan zijn? Simpel, belangrijk, symbolen van macht. Ze hebben allemaal een eigen karakter, de een majestueus, de ander sierlijk, weer een ander standvastig. Ok, nu in de winter zijn ze wat minder maar in het voorjaar... zo krachtig.
|
ja zkr .. ze zijn prachtig !!
I (L) bomen !! vooral kastanjebomen !! :D |
agree.
ik zou overigens niet willen zeggen dat ze in de winter minder zijn... |
Citaat:
|
Ik heb totaal niks met bomen. Hoewel, zo'n wilg aan de waterkant kan ik nog wel mooi vinden maar daar houdt het op.
|
In de winter zijn ze juist prachtig als er sneeuw op de takken ligt.
|
Ik wilde al die dierentopics eens wat tegengewicht geven.
Ik vind bomen dus vooral mooi door de bladeren die ze hebben en hoe het zonlicht erop valt. In de winter heb je die dus niet. Maar sneeuw is wel mooi maar dat komt hier zelden voor. Alleen doet al dat wit z'n pijn aan m'n ogen(hypersensitiviteit). En praten? Nee, dat hoeft niet, er is een soort moedernatuur-spirituele band..blabla :) Nee, alleen kinderen praten met planten of dieren, toch? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind dat bomen in de winter juist ook wat extra's hebben. Al die dikke takken die overgaan in kleinere en kleinere, wat dan resulteert in een wirwar van lijnen......prachtig :)
|
Ode aan de boom:
Oh, boom, wat ben je mooi. :) |
Ja, ik ben het volledig met je eens Daevrem, op 1 iets na. Ik vind de boom niet 'simpel', ik snap dat je het niet negatief bedoelt. Maar ik vind juist de complexiteit van het wortelstelsel en het bladerdak zo opvallend vergeleken bij al het andere dat leeft.
Maar dat is natuurlijk niet wat ik denk wanneer ik een boom zie.. Nog even 2 foto's van bomen bij mij in de beurt :) (de sneeuw foto heb ik overigens vandaag gemaakt :)).. http://www.mysticmind.nl/persoonlijk...l_PICT0147.JPG http://www.mysticmind.nl/persoonlijk...eeuw+bomen.jpg |
Mooi :)
Ik bedoel alleen dat het consept heel simpel is. Bomen hebben misschien wel een simpele structuur dan een klein insect. Maar toch, als ze samen naast elkaar staan en als de zon er op schijnt of als er sneeuw op licht vormt het toch een erg complex geheel. |
Jaa, ik hou van bomen. zien er trippend uit met al die takjes :cool:
|
Bomen kunnen idd erg mooi zijn! In elk jaargetijde.
|
Een boom van vierhonderd jaar...stond daar vierhonderd jaar geleden al. Op die plek. Als bomen eens konden praten...ze hebben vast veel meegemaakt. :D
Bomen zijn inderdaad erg mooi. En tja, als je zoals ik HBO Bos-&Natuurbeheer studeert, heb je er nog wel eens mee te maken :) KUT-Latijnse namen! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17. |