![]() |
kerstkind
Hij is de brenger van het licht
zijn komst zal vreugde zijn laat Hem op je schijnen dit ontneemt je alle pijn Hij is de brenger van geluk en zaait dat in je hart te leven in vertrouwen geeft oogsten zonder smart Hij is de brenger van de hoop en geeft de mens weer moed pluk nu volmaakte vruchten al het bittere wordt zoet Ontvang dit kind vol warmte in deze koude nacht bekijk het vol devotie en ervaar Zijn levenskracht. |
een goed spiritueel gedicht :)
|
Ja erg mooi gedicht, behalve een mooie boodschap ook poëtisch gezien (metrum) nog goed! (y)
|
geweldig mooi, het einde raakt me het meest.
fijn ook om zulke dingen te lezen, steeds meer..... :) |
Citaat:
|
beetje te hoog EO-gehalte als je et mij vraagt.. als je hem onder een filmpje van benjamin ben monteert kan ie zo de ether in :rolleyes:
|
Citaat:
Ik zag laatst een programma op de EO over trouwen, De Weddingplanner heet dat geloof ik...dat gaat dan wel om mensen die gelovig zijn en voor de kerk trouwen maar wat en hoe je ook gelooft, het is gewoon heel romantisch om daar naar te kijken. :o Je hoeft echt niet zo snel aan iets te twijfelen alleen omdat je de achtergrond van het geloof niet zo mooi vindt. ranonkel draagt een positieve boodschap uit en daar gaat het om!! |
Ha you tell him dude. days of toughness are drawing to an end.
Liefde is mooi, kerst is mooi, mensen zijn mooi. En de EO heeft tenminste een doel voor ogen anders dan CASH. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat mij betreft mag mijn gedicht de ether in..zou nog vereerd zijn ook. :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals Kip187 al zei: heel fijn om dit soort dingen wat vaker te lezen. Een beetje licht in bijvoorbeeld de vaak duistere en depressieve wereld van poëzie.
Verder niets aan te merken op je gedicht. Ik zou je aanraden hier vaker over te schrijven (niet alleen met kerst!!! :nono: ;) ) en zou je het voor mij dan eens willen proberen zonder rijm? Pleeeeaase? :D |
Ja,ik kan het wel eens proberen alhoewel ik rijm wel veilig vind. :bloos:
|
Citaat:
|
Devotie, Mooi woord! :) . Verder, mooi duidelijk goed lopend gedicht.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02. |