![]() |
Voor de vrouwen onder ons!
Ik ben zelf vrouw, val op mannen, en dan toch vind ik dat er veel meer mooie vrouwen rondlopen (zo in het dagelijks leven) dan mannen, en dat mooie vrouwen vaak mooier zijn dan mooie mannen. Dan heb ik het over het gezicht en het figuur.
Ik vind het eigenlijk een beetje een vreemde conclusie voor iemand die gewoon hetero is, maar kan bijvoorbeeld echt veel bewondering hebben voor een meisje met een mooi gezicht, mooie nek, mooi haar oid. Die ik (zoals ik al zei) veel vaker tegenkom als een jongen met een mooi gezicht, mooie nek, mooi haar oid. Nu vroeg ik me af of er veel vrouwen zijn die dit gevoel ook hebben, terwijl ze net als ik hetero zijn. En bovendien hoe dit dan komt? Is het gewoon verbeelding of zou er een kern van waarheid in schuilen. Ik las laatst ergens dat (stel dat :rolleyes: ) er iemand op aarde zou komen die afkomstig is van een andere planeet (met andere woorden, iemand die objectief naar onze soort kan kijken), diegene onze mannelijke tegenhangers naar alle waarschijnlijkheid mooier zou vinden. Net zoals wij de mannelijke exemplaren van veel diersoorten mooier vinden als de vrouwelijke. Omdat de man groter is, behaarder en meer expressieve kenmerken heeft, ter vergelijking, denk aan de leeuw. Ik vind het een interessant verschijnsel dat ik dus juist diegene van mijn eigen geslacht vaker mooi vind! Wie met mij? |
Cultureel bepaald. We krijgen veel meer mooie vrouwen dan mooie mannen voorgeschoteld door de media.
Edit: en ja, ik vind vrouwen ook vaak mooier dan mannen. |
Nee ik bedoel niet op tv! Gewoon in het dagelijks leven....
|
Ik heb dat ook. Ik heb het er ook met mannen over (alleen bekenden van mij dan he) als ze dus een mooie vrouw zien en hun hoofd omdraaien. Het valt mij wel op dat mannen een vrouw eerder mooi vinden als ik. Maar goed het was mij dus ook al opgevallen dat ik heel veel naar vrouwen kijk terwijl ik toch echt geen relatie met een vrouw zou willen hebben. ik vind het gewoon mooi om naar te kijken.
|
Ja, ben ik het eigenlijk ook wel mee eens :s
|
jep
heb ik ook altijd misschien ergens een bewondering van 'wauw was ik ook maar zo!` ? |
Mja ik ben het er eigelijk wel mee eens.
|
Citaat:
|
Ik denk dat dat bij mij niet zo werkt. Ik krijg het uberhaupt niet echt warm of koud van wat ik in de media (op tv of in bladen) zie, noch vrouwen noch mannen. Om het simpele feit dat ze gewoon niet "echt" zijn. Er zijn trouwens net zo goed "mooie" mannen op tv als vrouwen. Waarom zou men aangeleerd krijgen om vrouwen mooi te vinden? Zoals hier op het forum net zo goed een mooie-mannen topic als een mooie-vrouwen topic is. Om maar een voorbeeldje te noemen. Ook in tienerbladen, genoeg "knappe" jongens. Ik vraag me eigenlijk af waarom je denkt dat het door de media komt?
|
Citaat:
|
vrouwen zijn mooier dan mannen. dat vind ik gewoon nou eenmaal zo. de vormen vind ik van een vrouw echt geweldig.
|
Ja.
Vrouwen vind ik ook bijna altijd mooier dan mannen. |
ik met jou.
heb ik me al vaak over verbaasd |
We zijn evolutionair geprogrammeerd om kinderen mooi te vinden, omdat dat knuffel en beschermneigingen oproept, en dat hebben die zwakke kleintje nodig voor hun overleving.
Een vrouw heeft vaak uiterlijke kenmerken, qua verhoudingen, onderlinge afstand van kenmerkenals ogen mond, neus, gezichtsvorm die kinderen ook hebben. Daarom vinden wij mensen vrouwen mooier. Daarom vinden wij jonge meiden ook zo mooi, dat zijn ook nog eens halve kinderen. Zo rond en zacht. En daarom vinden vooral vrouwen andere vrouwen mooier, omdat wij de primaire verzorgers zijn van de jonkies, als wijfjesmens. Nee, dit verzin ik niet zelf. |
duh mannen hebben niets peciaals, eentonige stem rechtoe rechtaan lichaam, niets om mooi te zijn.
een vrouw is gemaakt om te verleiden mooie ronde vormen een zachte stem mooie lijnen in het gezicht en nek |
Citaat:
Er zijn gewoon mooie mensen onder beide geslachten. Ik vind echter alleen mannen lékker. Verder heeft Para! natuurlijk gelijk. Raar trouwens dat jullie alleen maar mooie vrouwen zien... nou ja, ik neem aan dat dat een voordeel voor mij is :evil: Ik zie overal leuke jongens :o |
Citaat:
Ik denk dat het door onze cultuur komt en de media zijn bij uitstek een verlengstuk van onze cultuur. Overigens zijn mijn opvattingen uitstekend te onderbouwen met wetenschappelijke onderzoeksresultaten. :p |
Ik vind van niet, ik vind dat er ongeveer even veel mooie meisjes zijn als mooie jongens, bij echt volwassenen let ik er meestal niet op. Maargoed, het schijnt te komen doordat mensen eerder geneigd zijn om afgeronde dingen mooier te vinden, en doordat je afgesteld bent om kinderen mooi te vinden en vrouwen hebben een kinderlijker gezicht dan mannen.
|
Precies, Saar en ik hebben weer eens helemaal gelijk!
|
Citaat:
Ok, genoeg zelfspot. :D Citaat:
Waarom? Je moet wel altijd in je achterhoofd houden dat die meisjes veelal zo geboren zijn. Het is niet iets wat ze verworven hebben. Ik bewonder veel meer iemand die innerlijk schoon is en dat uiterlijk uitstraalt. Ik moet zeggen dat dat maar heel weinig mensen op deze aardbol zijn. Nelson Mandela bijvoorbeeld. Kofi Anan is ook een goede vent. Verder gewoon de vriendelijke mensen met een glimlach en glinsteroogjes die je iedere dag tegenkomt. :) |
Citaat:
Maar dat je erg op het uiterlijk let is heel erg logisch. Het is bewezen dat mooie mensen meer dingen voor elkaar krijgen en sneller succes hebben in carriere en relaties. Dus, stel dat ik de vrouw ben en eerder val op een knappe man als een minder knappe, dan is dit logisch met het oog op voortplanting (waar uiteindelijk het vinden van een partner om draait). Dit kind zal dan hopelijk lijken op die knappe man, waardoor hij/zij dus ook meer voor elkaar krijgt en (even banaal gezegd) meer kans heeft om te overleven en zich voort te planten. Met mijn genen ook uiteraard! Zo werkt de natuur nou eenmaal. Tadaa! Maargoed, daar ging het dus niet om! :nono: En Para!, kom maar op met die wetenschappelijke bewijzen! :) |
Ja, ik herken het wel een beetje. Denk dat het komt omdat vrouwen veelal sensueler en zachter overkomen dan mannen, en dat spreekt aan. Ook maken veel vrouwen zich op, of ze verven hun haar om 'mooier' te worden, terwijl de meeste mannen dat niet doen..
Hoe dan ook, de laatste maanden vind ik zowel het krachtige en spannende van mannen als ook het sensuele en mooie van vrouwen interessant. Ik weet ook niet 100% zeker of ik hetero of bi ben. :confused: |
Dat bedacht ik me dus laatst ook :P
[edit] Komt waarschijnlijk ook deels doordat vrouwen gewoon meer met hun uiterlijk bezig zijn... En op een heel ander niveau dan mannen :) Voor een man is het denkik vooral ff de haren goed doen terwijl er voor een vrouw meer bij komt kijken in de vorm van huidverzorgings cremes en weetikveel wat [geldt natuurlijk niet voor ieder1] Nog iets: Het valt me eigelijk op dat ik bergen leuke jonge dames zie lopen en gasten die dr ook best uitzien, maar dat er eigelijk maar weinig knappe "volwassenen" zijn... Of is dat weer een kwestie van voorkeursleeftijd... |
Ben je idd niet de enige in. Komt denk ik ook een beetje omdat aan vrouwen veel meer het schoonheidsideaal gebeuren wordt voorgeschoteld dan aan mannen.
|
ik val niet op vrouwen maar ik vind vrouwen ook vaak mooier.
maar bij diersoorten is t ook meestal dat mannetje of t vrouwtje mooier is dus misschien dat t ook wel gewoon zo is |
Fijn dat je het nog even zegt...
Dat vinden de meeste mensen. Straks krijgen mannen nog een minderwaardigheidscomplex, joh pfft... --- oh nee, mannen worden weer mooier als ze ouder worden Als vrouwen ouder worden, krijgen ze een kop als een rotte appel *pfieuw* |
Citaat:
|
:d
|
Is dat niet gebaseerd op een vorm van jaloezie of bewondering voor een vrouw?
In de vorm van wauw, die ziet er goed uit, was ik maar zo slank ofzo? :eek: |
vrouwen ZIJN gewoon mooier ;p
is een feit, net zoiets als water is nat |
Citaat:
|
vrouwen hebben gewoon mooie ronde vormen, niet dat ik daar verliefd op word of dat t me sexueel aantrekt maar ik vind t wel gewoon heel mooi...ik teken ook veel liever vrouwen dan mannen....
|
ikm vind dat de meeste meisjes wel iets leuks hebben en vaak bij een jongen vind ik ofhij is echt leuk of hij heeft helemaal nix...
maar misschien hebben de mannen dit andersom ook wel?? |
Ik ken het. Maar als ik dan met mijn broer of neefje in de stad loop en ik zeg ze: dat vind ik een mooi meisje OF als ik tegen vrienden van me zeg(de meeste jongens) vinden jullie dat geen mooi meisje ,kijken ze mee heel raar aan.(niet omdat ik lesbisch ben of zou zijn) Ze zijn het dan gewoon niet met me eens. :s
|
een vrouw krijg een mooi lichaam door een beetje te sporten (vaak niet eens nodig), beetje op voeding te letten en klaar is kees(ientje).
Een man moet zich de pleuris trainen om zo een gespierd (Wat voor een man mooi is, vind ik) lichaam te krijgen. Vrij oneerlijk :p |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens ben ik het wel met de topicstarter eens, maar dat kan ook komen omdat ik minder op jongens let dan op meisjes ;) |
Als een man een striptease doet is het ook meer lachen dan dat het echt erotisch is. ;)
|
Citaat:
(stripteases... bah :rolleyes: ) |
Citaat:
|
Citaat:
dat aantikken hebben mannen ook woar |
Citaat:
Noem jij dan een overdreven opgetutte vrouw een mooie vrouw? (ps. meestal zijn het dan nog oerdomme madammekes) Mannen behouden meer hun puurheid, showen minder graag dan vrouwen, houden zich daar simpelweg niet mee bezig en maar best ook. In een mister-verkiezing vind je trouwens meer homo's. Verder ben ik het oneens met de topicstarter. Ik zie veel vrouwen die zichzelf teveel optutten, rondlopen met overdreven show-kledij en de haartjes mooi opgetut. Zowel mannen als vrouwen, in het algemeen, als ik kijk om me heen, geen van beide geslachten die mooier is. Kortom, schoonheid is gewoon zeldzaam. |
Ik vind vrouwen ook mooier en kijk er graag naar. Dit vindt ik geen "bi" verschijnsel maar meer dan normaal. Als we het toch als "bi" verschijnsel gaan bekijken ben ik niet iemand die het woord/gevoel "bi" afkeurd of zelfs gebruikt. Ik voel me aangetrokken tot mensen, man OF vrouw. Zo word je geboren en wat mannen betreft... ik denk dat door het haantjes-gedrag dit een beetje onderdrukt wordt. Uiteindelijk is iedereen bi. Zelf zou ik wel kunnen zoenen en "vrijen" met vrouwen, maar sex hebben is voor mij niet aantrekkelijk met vrouwen... daar trek ik de lijn.
Mijn conclusie is dan ook; iedereen is bi en dat wordt bepaald door je opvoeding. Vrouwen zijn mooier! :D |
Het spijt ons, we zullen beter ons best dien :rolleyes:
|
Ik vind mannen juist eerder mooi dan vrouwen en ik ben echt geen hetero. :)
|
Citaat:
maar ik denk wel dat vrouwen over het algemeen mooier zijn en wel om 2 redenen: ten eerste is het biologisch gezien vooral de bedoeling dat een vrouwtje een mannetje aantrekt dmv uiterlijk, vandaar dat jongens meer om uiterlijk geven dan meisjes daarnaast verzorgen de meeste vrouwen zichzelf veel beter dan mannen...enkele uitzonderingen daargelaten...en dat helpt natuurlijk ook wel...ow dat ze dat doen zal ook wel met de 1e reden die ik noemde te maken hebben... oh well, veel mannen hebben ook gewoon geen smaak kwa kleren enzo... |
heel herkenbaar, vrouwen zjn veel leuker om naar te kijken, om jezelf mee te vergelijken, om inspiratie uit op te doen. Ze zijn ene soort kunstvoorwerpen, vormen tot inspiratie, terwijl mannen meestal pas op oudere leeftijd interessant worden, jonge mannen zijn oninteressant om naar te kijken, en veelal ook nogeens kinderachtig.
|
Citaat:
Om even af te wijken van het uiterlijke (en dus even offtopic). Hoeveel meisjes - van laat ons zeggen 18-20 jaar - zie je wel niet met beertjes aan de rugzak, of giechelend voorbijgaan. Ik geef je wel gelijk als je zegt dat oudere mannen interessanter worden (qua intelligentie) maar qua gedrag en mentaliteit vind ik het bij meisjes soms wel erger hoor. Een jongen blijft rustiger en koeler en is minder hysterisch dan de vrouw... |
ik heb het ook.. maar vergelijkend..
zo van .. ik wou dat ik er zo uitzag.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |