![]() |
Voorwoord?
Iemand die mij kan vertellen wat er in een voorwoord moet staan?
(En eventueel ook wat er in een inleiding moet staan?) Of waar ik dat kan vinden? Bedankt alvast! |
Voorwoord; Je vertelt wat je uit gaat leggen verder op, een soort conculsie dus eigenlijk, maar dan wat globaler. ('In dit werkstuk zal iets behandeld worden. Allereerst zullen we u uitleggen wat iets is. Daarna gaan we in op iets in status a. Natuurlijk gevolgd door iets in status b. Dit alles wordt afgesloten met een conclusie.
Ik wens u veel lees plezier!') Zoiets dus :P Inleiding: Hierin vertel je wat informatie die mensen nodig zouden kunnen hebben voor het wat volgt. Dus bijvoorbeeld belangrijke definities of de manier waarop mensen het stuk moeten lezen (bv. wanneer er achterin nog bijlagen zijn bijgesloten). |
Ik noem het altijd inleiding, maar het komt inderdaad op hetzelfde neer. Meestal vertel ik waarom ik iets over een bepaald onderwerp heb geschreven en wat ik precies heb gedaan om het resultaat te krijgen (ik neem aan dat dit om een werkstuk ofzo gaat). Ook vertel ik globaal iets over het resultaat. En inderdaad altijd 'veel plezier/succes met lezen' erin (y)
|
Het kan niet op hetzelfde neer komen, want wij moeten én een voorwoord én een inleiding in een verslag stoppen. :p Lijkt me wat overdreven als het op hetzelfde neer komt. ;)
D'r staat in de reader wel een beetje wat er in moet...maar echt heel duidelijk is het niet. |
Citaat:
in het voorwoord leg je uit hoe je aan je onderwerp, info e.d. gekomen bent. je verantwoording dus voor je werkstuk o.i.d. in je inleiding leid je je onderwerp in. dan ga je dus dieper op je onderwerp in etc. In de inleiding komt bij ons ook altijd de hypothese en vraagstelling te staan. |
Misschien heb je hier wat aan.
|
Citaat:
|
Dit staat in mijn reader:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21. |