![]() |
Wat is het verschil tussen beroepsbevolking en..
beroepsgeschikte bevolking? *snapt dat niet* :\
|
|
Beroepsgeschikte bevolking is iedereen tussen 15 en 57.5 jaar (weet niet meer of dit de juiste lft. is) En beroepsbevolking zijn werkenden en geregistreerde werklozen.
|
Citaat:
|
tussen 15 en 64 jaar d8 k :D
|
Citaat:
|
ik leer 16/64 :P
|
16 tot en met 64
of tussen 15 en 65 |
de beroeps bevolking = alle mensen tussen de 15 en de 65 jaar die kunnen willen en mogen werken... dus je ben je arbeidsongeschikt verklaard..behoor je niet tot de beroepsbevolking... want je kunt niet werken!! :p
|
Citaat:
|
Citaat:
de beroepsgeschikte bevolking is iig alle mensen tussen de 15 en de 65... dat staat in mn boek.. haalde beroepsgeschikt even in de war met de beroepsbevolking... sorry :bloos: My bad!! |
Beroepsgeschikte --> alle mensen tussen 15 en 65 jaar
Beroepsbevolking --> alle mensen die daadwerkelijk werken Toch? |
de beroepsbevolking zijn alle mensen tussen de 15 en 65 die mogen, kunnen én willen werken
|
Beroepsbevolking, mensen die hun arbeid daadwerkelijk aanbieden. Ze zijn dus de participanten.
Niet-participanten zijn scholieren, VUT, te rijk, gevangenis etc. Mensen die zich dus niet aanbieden. Nu was het gemene geloof ik dat de werkloosheid wordt gemeten in procenten van de beroepsgeschikte bevolking. (Dus ook de mensen die zich niet aanbieden!) Geloof ik.. :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31. |