Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Ziekelijke nieuwsgierigheid? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=696065)

~Golvend Badeendje~ 20-12-2003 18:10

Ziekelijke nieuwsgierigheid?

Afgelopen week heeft een man die een paar blokken verder woont zelfmoord gepleegd en vandaag zou de crematie zijn.

Ik fietste naar mijn verzorgpaard en ik zou dus ook langs dat huis gaan. Ik wilde net de bocht omgaan toen een man die om het hoekje aan het gluren was,zei : "Je kan maar beter even wachten". Dus ik keek voor me en zag daar een hele rij mensen en een rouwvrachtauto (hij was vw-chauffeur). Dus ik zei tegen die man : "Nou ik neem wel een andere straat". En die man bleef daar gewoon staan kijken :s. Ik vind dit soort dingen totaal geen sensatie, ik vind het diep en diep triest dat die man daar onbeschaamd stond te gluren naar iets wat je in rust moet laten gaan.

Zou die man dan geen respect hebben voor die privacy die die mensen willen hebben? En dan ben je bejaard :s...

Quiana 20-12-2003 18:42

Of van die mensen die allemaal met grote 'Ooooh!'s staan te kijken als een oude vrouw bijv hard is gevallen, maar geen moeite doen om te helpen oid. :s

Ik denk dat het geen kwestie van geen respect voor de privacy van een ander hebben is, eerder een teken van een grote sensatiebelustheid oid. (noem je dat zo?)

Arenda 20-12-2003 18:55

Iedereen doet hetzelfde als er brand is... nieuwsgierig heid zit in de mens denk ik.

telluriet 20-12-2003 18:59

Toen ik vorig jaar met mijn kerstmutsje op in de sneeuw fooi aan het ophalen was werd er net een dode opgehaald door de lijkenwagen.

Dat huis heb ik toen maar overgeslagen, kostte me een hele fakking euro aan fooi! :mad:

Nee dat niet, maar het leek me niet slim om op dat moment te gaan fooien :)

Talon 20-12-2003 19:00

haha :D
ja, dat is normaal toch ;)
de meeste mensen zijn nieuwsgierig, daarom liep big brother ook zo goed ;)

mmmm 20-12-2003 19:00

maar volgens mij zoals in het begin doen ook alleen maar bejaarden, werklozen, kinderen en andere mensen die niet echt veel te doen hebben dat, gewoon staan kijken naar onzinnige dingen zoals bouwvakkers aan het werk, of naar zoiets kijken als een rouwstoet ofzo ja

MUTS123 20-12-2003 19:06

Dat vind ik ook zoiets als er een ongeluk gebeurd is en de ambulance allang gearriveerd is en er genoeg hulp is. Van die hele groepen mensen die er omheen gaan staan, lijkt me verschrikkelijk als je daar dan op de grond ligt.

Balance 20-12-2003 19:37

Stil staan wachten en kijken: dat kan ook best een manier van respect tonen zijn. Wie zegt dat ie uit sensatie keek?
Ik bedoel: misschien vindt hij het wel asociaal dat het jou niks doet en dat je gewoon doorgaat met wat je aan het doen was.
Ik vind het in ieder geval echt niet erg.

Femme-Fatale 20-12-2003 19:42

Ik ben ziekelijk nieuwschierig hoe hoog de telefoonfactuur deze maand is.
(ik heb een beetje te veel gebeld :bloos: :( )

De Veroorzaker 20-12-2003 19:42

pff zodra ik pliesie of wat dan ook zie ga ik op zoek naar lijken :D

Talon 20-12-2003 19:51

Citaat:

DeVeroorzaker schreef op 20-12-2003 @ 20:42:
pff zodra ik pliesie of wat dan ook zie ga ik op zoek naar lijken :D
de pliesie ja? :D

Dr Nilz 20-12-2003 19:57

ik ben ook wel eens gaan kijken toen de ambulance kwam
op de fiets achter dat geluid aan, toen kwam ik uit bij een kerel die een hartaanval had gehad ofzo, en die werd gereanimeerd door ambulancepersoneel.
er stonden aardig veel mensen omheen, maar ik wilde dat gewoon ff zien zeg maar, weet niet waarom

nare man 20-12-2003 19:59

Vreselijk he, dat je eventjes blijft te staan om te kijken als er een begrafenisstoet langskomt? Wat moeten mensen dan doen, allemaal maar blokjes omlopen omdat je er niet naar mag kijken als je er niet bijhoort? :rolleyes:

fractuur 20-12-2003 20:00

Als ik eerlijk ben ga ik ook kijken als ik ergens politie zie rijden. :o Maar zo ziekelijk nieuwsgierig naar een begrafenis kijken is er voor mij echt niet bij..

Multilot 21-12-2003 00:07

Ik ben ontzettend nieuwsgierig, maar dit is toch meer sensatiezoeken dan nieuwsgierig zijn...

Ook altijd leuk, als men een ambulance hoort langskomen, kijken ze er altijd even naar, hoewel er niets te zien is...

sorry 21-12-2003 00:10

nee ik ben niet nieuwsgierig naar dat soort dingen. als het zo belangrijk is hoor ik het wel op het nieuws

PV 21-12-2003 00:29

Citaat:

Multilot schreef op 21-12-2003 @ 01:07:
Ook altijd leuk, als men een ambulance hoort langskomen, kijken ze er altijd even naar, hoewel er niets te zien is...
Joh, zo'n ding trekt eenmaal de aandacht, het maakt lawaai. Wat vreemd dat mensen daarnaar kijken.

Thomas 21-12-2003 09:24

Ik zou ook hebben staan kijken. Dat krijg als je zoiets openbaar doet.

mmmm 21-12-2003 11:03

Citaat:

Multilot schreef op 21-12-2003 @ 01:07:
Ik ben ontzettend nieuwsgierig, maar dit is toch meer sensatiezoeken dan nieuwsgierig zijn...

ja, gatver, wat vind ik dat irritant, zit je bijvoorbeeld op school in een lokaal en dan hoor je de ambulance en dan gaan al die kinderen gaan dan staan en kijken of ze wat zien, brr, wat vind ik dat irritant zeg

~Golvend Badeendje~ 21-12-2003 11:33

Citaat:

nare man schreef op 20-12-2003 @ 20:59:
Vreselijk he, dat je eventjes blijft te staan om te kijken als er een begrafenisstoet langskomt? Wat moeten mensen dan doen, allemaal maar blokjes omlopen omdat je er niet naar mag kijken als je er niet bijhoort? :rolleyes:
Eventjes?Die man wilde er niks van missen.

En dat huis waar die kist uitgedragen wordt is geen algemene route naar bijvoorbeeld de supermarkt. Het was op een afgelegen stukje. Ik vind het gewoon onbeschoft.

Dr Nilz 21-12-2003 12:05

Citaat:

mmmm schreef op 21-12-2003 @ 12:03:
ja, gatver, wat vind ik dat irritant, zit je bijvoorbeeld op school in een lokaal en dan hoor je de ambulance en dan gaan al die kinderen gaan dan staan en kijken of ze wat zien, brr, wat vind ik dat irritant zeg
nou
van zo'n sirene is johan niet bijster onder de indruk hoor
zon'n ambulance moet nu natuurlijk niet gaan denken dat ze johan cruijff moeten vervoeren ofzo

Cytherea 21-12-2003 13:18

Ik vind het idd wel een beetje onbeschoft.. maar die oude vent zal wel niks beters te doen hebben gehad.. Daarom kijken ze ook altijd naar het bouwen/slopen van een gebouw ofzo..

misschien is dat voor hun wel hetzelfde als wat voor ons de tv is.. tijdverdrijf ofzo

N00dles 21-12-2003 13:42

Dingen die je niet dagelijks ziet gebeuren, trekken de aandacht. Rouwstoeten en ongevallen, maar ook publieke optredens, acrobatische acts en beroemdheden. Waar iets bijzonders gebeurt, gaat men kijken.

Bovendien, kijken naar een rouwstoet kan ook een uiting zijn van respect: even stilstaan bij een overleden persoon (ook al kende de man diegene vast niet).

En trouwens, als er iets gebeurt, bijvoorbeeld een vechtpartij, heb ik nog liever dat mensen erom heen staan te kijken dan dat ze gewoon doorlopen alsof hun neus bloedt. (Alhoewel niet ingrijpen ook behoorlijk asociaal is).

Silver rain 21-12-2003 17:06

Ik heb tegenover mijn huis een aantal van die mensen wonen. Zeer irritant als je gewoon het raam opendoet of een gordijn beweegt staan ze te kijken. En als ze de poort horen komen ze naar buiten om te kijken wie het is. Abnormaal maar ze zijn met zoveel dat we er niks aan kunnen doen. Das de reden dat we gaan verhuizen. Maar om terug te komen op je verhaal; ik vind het stom

Stefanie 21-12-2003 18:23

Hele nieuwsgierige mensen vind ik idd ook heel erg irritant. Vooral van die mensen die pcies volgen wie er binnenkomt van de buren en weer weg gaat (alsof je niets anders te doen hebt) Maar bij van die man bij de begrafenis snap ik t wel een btje. Hijs misschien geschrokken van t nieuws of verbaast ofzo. Het is misschien asociaal dat je dan zo staat te gluren, maar die nieuwsgierigheid kan ik me wel n btje indenken.

HDP'er 21-12-2003 18:28

Achja, nieuwsgierigheid is heel normaal. Afgelopen vrijdag nog, bij de orthodontist. Ja, als de superknappe assistente gebukt staat om in je mond te kijken dan ga je natuurlijk iets meer overeind zitten... :rolleyes:

hasseltboy 21-12-2003 18:30

Citaat:

YPZRR schreef op 21-12-2003 @ 19:28:
Achja, nieuwsgierigheid is heel normaal. Afgelopen vrijdag nog, bij de orthodontist. Ja, als de superknappe assistente gebukt staat om in je mond te kijken dan til je natuurlijk even je hoofd op... :rolleyes:
Tuurlijk :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.