![]() |
Weerwolven[spel]
Weerwolf
Weerwolf is een spelletje dat speciaal gemaakt is voor dit soort forums. Iedereen speelt een inwoner van een klein dorpje in de Middeleeuwen. Er schrijven mensen in, en iedereen krijgt een rol toegewezen: 2 weerwolven 1 tovenaar 1 ziener 1 wolfsbane een aantal gewone dorpelingen Iedereen weet alleen van zichzelf wat hij/zij is, behalve de weerwolven want die weten ook wie de andere weerwolf is. De bedoeling van het spel is voor de weerwolven om iedereen op te eten (behalve de andere weerwolven uiteraard), de bedoeling van de anderen om alle weerwolven te doden. Het spel begint met een stemronde. Alle dorpsbewoners zitten (zogenaamd) 's avonds met elkaar rond de tafel en moeten samen door middel van een stemming bepalen wie er opgehangen wordt. Elke deelnemer stuurt een Persoonlijk Bericht naar mij met daarop de naam van degene die opgehangen moet worden. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt opgehangen (en ligt dus uit het spel). De spelleider maakt dus bekend wie er wordt opgehangen en wat voor rol diegene heeft. Dan wordt het nacht en slaan de weerwolven toe. Zij kiezen in onderling overleg één slachtoffer en sturen de naam van diegene naar mij. De wolfsbane kan echter niet opgegeten worden (wel opgehangen uiteraard) en de tovenaar stuurt naar mij een naam (maar niet zichzelf) van degene die hij/zij die nacht beschermt tegen de weerwolven. Als er dus niemand wordt opgegeten dan was het (bedoelde) slachtoffer dus de wolfsbane of was hij/zij beschermd door de tovenaar, maar dat wordt niet verteld door de spelleider. De ziener kan die nacht een berichtje naar mij sturen om te vragen wat de rol is van één bepaalde persoon. Daarna is er weer een stemronde, enz. Het tempo is ongeveer 4 rondes per week, dus 2 stemrondes en 2 "eet"rondes. Onderling overleg is natuurlijk niet toegestaan (behalve tussen de weerwolven) !! De wolven winnen als er op een bepaald moment meer wolven dan andere personen zijn. Dan wordt er bij een stemming namelijk altijd een niet-weerwolf opgehangen. De dorpelingen winnen als alle weerwolven opgehangen zijn. Als er ongeveer 15 mensen zich ingeschreven hebben, stopt de inschrijving, anders wordt het te druk. Je kunt hier natuurlijk vragen stellen als t spel nog onduidelijk is en stuur mij ff een pb asl je mee wil doen. Ik zal dan iedereen die zich eheft ingeschreven een pb sturen wanneer we beginnen. |
spannend
|
"oma, wat heeft u toch grote oren"
|
Citaat:
|
"zo kan ik je beter in je oor verkrachten"
|
*jeej*
Zazoo heeft zich opgegeven: deelnemers: Zazoo, JaJ |
Citaat:
|
Citaat:
|
pfffff, das te moeilijk voor mij nu hoor...
|
Neh, mij niet gezien. ;)
|
rare kwast, JaJ en Zazoo zijn de deelnemers tot nu toe :)
|
Citaat:
ROFL :D |
Citaat:
|
JEEJ (y)
ik heb invloed hehe ;) :D |
waarom staat assepoester er niet bij :( die wou ik net zo graag spelen :o
|
Kan ik nog iemand spelen?
|
Dit gaat echt nergens over :)
Slotje :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
-->meelman, hasseltboy, Keyser Saus, rare kwast, JaJ en Zazoo doen tot nu toe mee, nog minstens 4 mensen nodig..
-->Goede Fee ook :) -->Machiavelli ook :) |
Citaat:
(de anderen ook hoor) |
Citaat:
dus tot nu toe: meelman hasseltboy Keyser Saus rare kwast JaJ ZaZoo Goede Fee Machiavelli *gaapt* Nog minstens 1 iemand nodig voor ik de taken ga verdelen(meer mag natuurlijk ook) |
Neh.
|
leuk! Ik wil wel meedoen :)
|
Citaat:
gaat alles eigelijk in dit zelfde topic plaatsvinden? |
Citaat:
ik zal dit topic wel gebruiken voor de extra info, want de rest zit vast niet te w88 op meer topics hier over:) maar het zal voornamelijk via pm gespeeld worden. Tot vanavond (zondag 21 december 2003) kun je je nog inschrijven, na 12 uur wordt de 'inschrijving' gesloten. |
D'r zijn altijd van die gothics die meedoen aan dat soort middeleeuwse shit.
|
Citaat:
op wat voor manier komt hier nu middeleeuwen in naar voren, behalve de namen? |
Iedereen speelt een inwoner van een klein dorpje in de Middeleeuwen.
Whatever :) |
Citaat:
|
gelukkig maar.. Maar wat ik vaak zie is dat (wannabee...bleurk) gothics mee doen aan Steen & Zwaard ofzoiets... is een één of ander gothic-forum
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik ben ook geen gothic hoor... :| |
Citaat:
Zoals het er al staat..... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een pret.
|
Gaat het nog door? Zoja... wanneer begint het dan precies? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
*had me ook nog ingeschreven* |
volgens mij hebben we dan
AlopiA i'll-be-ok meelman hasseltboy Keyser Saus rare kwast JaJ ZaZoo Goede Fee Machiavelli *gaapt* EspumaX |
Citaat:
alleen moet het dan wel gaan beginnen :D |
Citaat:
Daarna is het de bedoeling dat ik voor dinsdag 23 december, 24.00 uur jullie stem binnen heb voor het ophangen(dus wie opgehangen moet worden volgens jou), dit maak ik dan woensdag bekend. |
Moet ik al iets ontvangen hebben?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|