![]() |
Kat vegetarisch?!?!?
Onze voormalige straatkat krijgt geen brok meer door de keel
zelfs de meest luxe soorten laat ze staan. Het enige dat ze nu eet zijn restjes van het avond eten en dan ook eet ze alleen de groente op en laat ze het vlees staan. Het liefst eet ze aardappels en aardappelschillen. kennen mensen dit?! En waar kan dit aan liggen?? |
waarschijnlijk is ze dat gewend.
|
Groenten zijn makkelijker te verteren dan vlees.... Ik heb er ook geen verstand van, maar misschien heeft ze last van haar maag :confused: . Overigens is het bewezen dat de meeste katten juist de goedkoopste merken kattenvoer het lekkerst vinden omdat daar vaak veel gelei in zit. Probeer eens gewoon een heel goedkoop huismerk, kijken of ze dat wil eten.
En as alles faalt: er bestaan vegetarisch katteneten waar geen vlees inzit, maar wel alles wat ze nodig hebben. Het is alleen erg duur en niet veel katten lusten het. ik zou dus eerst maar eens afwachten of er echt geen andere oplossing is. |
Citaat:
Vraag anders eens na bij de dierenarts of het kwaad kan als ze alleen maar restjes eet... 'k zou iig zoveel mogelijk soorten voer uitproberen. Bij de dierenarts hebben ze ook voer dat heel sterk ruikt (wel voer met vlees 'natuurlijk'), speciaal voor als katten niet willen eten...? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien is de kat ziek. Katten gaan vaak wel anders doen qua eten enzo als ze zich niet goed voelen. Misschien een ontsteking in de maag. Vlees verteert zwaar en groente wat lichter enzo?
Ik zou gewoon naar de dokter gaan of even vragen op een forum over katten. Misschien dierenforum.nl of www.dekattensite.nl |
Citaat:
|
Citaat:
Dokter idd. En anders, is het bewustzijn van jouw kat zó groot dat deze de keuze kan maken om vegetarisch te worden?! Verplaatsen naar het 'mystiek forum' dan :P. |
Waar kun je vegetarisch kattenvoer kopen? Natuurvoedingswinkels?
|
Citaat:
Plantaardig materiaal was toch juist zwaarder te vertereren dan dierlijk materiaal? :confused: (ik hoorde jou opmerking herhaald ergens in dit topic, dus begin nu zelf te twijfelen) Een koe heeft 4 magen, en een darmsysteem van meters, alleen om dat gras stuk te krijgen. Een kat heeft 1 maag en een klein darmsysteem. Ik vraag me dus ook af of de kat in kwestie de groente wel kan afbreken. Celwanden van planten zijn vrij dik, die van dieren zijn heel dun. P.S. Ik vind niet dat blijkt dat je er geen verstand van hebt hoor :) |
Citaat:
Via sommige dierenwinkels denk ik ook of natuurvoedingswinkels. |
Mijn kat eet ook aardappels en groenten... weet neit waarom maar ze meoten wel vlees eten hoor, want zijn zijn oorspronkelijk vlees-eters
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Klopt Perseus.
Cellulose is niet echt gemakkelijk af te breken |
Citaat:
Mijn kat eet alleen drie happen brokjes op een dag ofzo, verder leeft ze op kattenmelk. Misschien dat ik het ga proberen, maar das alleen maar in de hoop dat ze dan normaal gaat eten. En ander voer staat er toch ook wel, omdat we nog een andere kat hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53. |