Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Kat vegetarisch?!?!? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=696675)

boerenl*l 21-12-2003 11:41

Kat vegetarisch?!?!?

Onze voormalige straatkat krijgt geen brok meer door de keel
zelfs de meest luxe soorten laat ze staan.

Het enige dat ze nu eet zijn restjes van het avond eten en dan ook eet ze alleen de groente op en laat ze het vlees staan. Het liefst eet ze aardappels en aardappelschillen.

kennen mensen dit?! En waar kan dit aan liggen??

extinction 21-12-2003 13:52

waarschijnlijk is ze dat gewend.

SuperSanne 21-12-2003 15:44

Groenten zijn makkelijker te verteren dan vlees.... Ik heb er ook geen verstand van, maar misschien heeft ze last van haar maag :confused: . Overigens is het bewezen dat de meeste katten juist de goedkoopste merken kattenvoer het lekkerst vinden omdat daar vaak veel gelei in zit. Probeer eens gewoon een heel goedkoop huismerk, kijken of ze dat wil eten.
En as alles faalt: er bestaan vegetarisch katteneten waar geen vlees inzit, maar wel alles wat ze nodig hebben. Het is alleen erg duur en niet veel katten lusten het. ik zou dus eerst maar eens afwachten of er echt geen andere oplossing is.

Leonoor 21-12-2003 16:11

Citaat:

SuperSanne schreef op 21-12-2003 @ 16:44:
Overigens is het bewezen dat de meeste katten juist de goedkoopste merken kattenvoer het lekkerst vinden omdat daar vaak veel gelei in zit.
De meeste goedkope merken hebben geen gelei-versie. :p (Onze katten lusten alleen voer in gelei, vandaar. ;) Goedkope merken moeten ze sowieso niet, dure merken 'in saus' of iets anders ook niet.)