![]() |
Hoe zwaar schat jij je rugzak als je naar school gaat?
Mijnes 5-6 kilo ofzo :D
|
3-5
In de eerste en tweede was het nog wel eens 10 kilo, maar dat valt nu mee gelukkig. |
Ik heb vorige keer de mijne op de weegschaal gezet en het was 16 kilo :)
|
ik neem nooit een rugzak mee.
|
Citaat:
|
1.5 - 3 kilo. Hoewel dat echt het maximum is. Maximaal 6 boeken, minimaal 0.. dus soms weegt hij ook gewoon niets :)
Op de middelbare school woog hij soms wel 10 kilo. |
Citaat:
nee, m'n ransel, en ik heb geen idee hoeveel dat ding weegt. Niet veel want er zit niet veel in. Geen boeken in ieder geval :p |
Ik gok op ongeveer 4-5 kilo :o En als het meer zou worden, neem ik de rest van m'n boeken gewoon niet mee :D
|
tis wel eens 11 kilo geweest, maar nu rond de 5/6 kilo.
|
Citaat:
|
Tja, hier moet ik dan maar ff bijzeggen dat ik dus geen kei in schatten ben (en kheb hem nooit gewogen), kheb trouwens 6-8 kg ingevuld
|
rond de twee kilo ofzo?? Ik zorg er zelf meestal voor dat mn tas niet te zwaar is. Issie dat wel kieper ik dr boeken uit. Sommige docenten doen er weles moeilijk over, maar dan moet je zorgen dat je vast naast iemand zit, en boeken wisselt..
|
6-8 kg.. Maar misschien zit ik er ook ver naast :o In elk geval zit hij vaak erg vol ('t is een 'normale' eastpack, dus best groot). 'k ben vaak te lui om weer alles in mijn kluisje te gooien :o , bovendien hoef je er toch maar even mee te sjouwen.
|
Mijn tas is nooit zo zwaar, ik gooi al m'n boeken in m'n kluisje, alleen de boeken die ik nodig heb voor de uren voor of na de pauze zitten in m'n tas.
|
helaas heb ik voorlopig geen school, dus kan ik het niet wegen. (geen zin om m'n schoolboeken aan te raken ;))
|
Mijne weegt rond de tien kilo..
tja met wat netheid zou het al veel minder kunnen wegen hoor, als ik mijn mappen en zo een beetje zou sorteren en in m'n kastje op school achterlaten, maar ja :) |
k heb geen idee hoe zwaar t zal zijn, maar bij mij vast niet zo zwaar... k laat altijd de helft van mn boeken thuis liggen :o
|
Al mijn boeken liggen op school, heb meestal maar 2 boeken ofzo in mijn tas....dus licht.
|
Ik doe vrijwel nooit iets op school, en boeken vergeet ik, dus mijn tas weegt vrijwel niets...alleen het gewicht van m'n discman en m'n agenda.
|
Wisselt heel sterk. Kan een kilo of 5 zijn, maar als ik mijn boeken mee moet slepen (1 of 2 wegen bijde een kilo of 3) wordt het wel heel zwaar. Stem dus niks.
|
Ik heb meestal alleen mijn map, etui, agenda, eten en de spullen voor 0,1 of 2 vakken in mijn tas. De rest prop ik allemaal in mijn kluisje. Mijn tas is dus vrij licht.
|
meestal zo'n 10-12 kilo. Heb geen tijd en geen zin om telkens helemaal naar kluisje te brengen enzo dus draag ze gewoon bij. Op de zwaarste dag 13-14 kilo en ja we moeten al die boeken meenemen.Op de lichtdte is hij maar 6 kilo dankzij 2 uur gym en een uur eerder uit
|
Dat kan ik niet zo goed inschatten, maar ik denk max. zo'n 8 kilo op dinsdag en 1 kilo op vrijdag. :)
|
0-1 kilo... ik hoef geen boeken mee te nemen (vinden de leraren te zwaar :s ) maar er zit wel een hoop andere rotzooi in... (map, portemonnaie, sleutels, werkstukken enz.)
|
1,5 tot 3 kilo.
Ik laat de helft van de boeken thuis, kan altijd wel met een ander meekijken. |
Ik neem heel vaak de boeken niet mee, heb ze toch niet nodig, dus waarom al die heisa.. :o
|
3 - 5 kilo ,wat eerder naar 3 dan naar 5 kilo neigt,k neem alleen werkboeken en agenda mee,handboeken en etui ben ik al lang geleden mee gestopt.
|
Anderhalf tot drie kilo. :)
|
0 - 1 kilo
|
1,5 - 3 kilo
|
Ik neem lang niet al mijn boeken mee, en ik red me prima! :o
|
0-1 kilo
Ik gebruik de tas als statussymbool ;) |
Alles ligt bijna in me kluisje en alleen de boeken waarvoor ik moet leren of iets belangrijks nodig heb neem ik mee naar huis:p
|
1,5 - 3 kilo? ik neem altijd maar de helft van de boeken mee..
|
Meestal 1 a 2 kilo, aangezien ik alle boeken in m'n kluis bewaar, en tussen de lessen door ze ophaal :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nooit zoveel. Meestal alleen een map en een etui.
|
Dat ligt eraan. 's Maandags hebben we een behoorlijk zware tas, in tegenstelling tot vrijdag. Ook is het zo dat er af en toe vakken uitvallen, waardoor je natuurlijk minder boeken meeneemt. Wel kan ik zeggen dat ik mn tas minder zwaar vind dan in de brugklas.
|
ik heb 3-5 gestemd, als het echt heel zwaar is of niet in mijn tas past, neem ik gewoon iets niet mee. Durfde ik eerder nooit, nu doe ik het gewoon en dan is het jammer maar helaas.
|
haha, wij krijgen een 1 dat telt als SO als je twee keer je boek vergeet!
|
ik moet nu nooit zo heel veel meenemen, 1.5 - 3 kilo schat ik. Op de middelbare school was het wel het dubbele..
|
0-1
zit geen enkel boek in mn tas:p |
Citaat:
|
1 tot 1,5
ik heb niet echt boeken voor school... ik heb er nu gelukkig 3... maar ja dat heeft met het nieuwe onderwijssisteem te maken... klote mbo |
Citaat:
|
Op 'topdagen' nog wel eens een kilo of 7, maar normaal gesproken niet meer dan 5 denk ik
|
Ik denk dat de mensen die op 12 kilo of meer gestemd hebben een beetje een niet helemaal kloppend besef van gewicht hebben :|
|
Citaat:
|
10-12kg, veel te zwaar dus
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25. |