![]() |
Netwerk berichten.
Ik zoek een programma die tussen 2 PC berichten kan versturen en ontvangen. Dus een soort MSN maar dan offline. Weet iemand toevallig of dit bestaat of een link om te downloaden?
|
zelf geprogrammeerd, dus ja die bestaan :cool:
|
Dat is helemaal flex :cool: ... het probleem is dat ik niet veel kennis heb van Delphi en al helemaal niet van C++. Dus zelf programmeren is niet echt mijn oplossing. Maar iig bedankt. (y)
|
net send kan, heel simpel......
maar er zijn zat andere progs "precies" als msn, die offline werken. |
|
Je zou een eigen chatserver kunnen installeren binnen je netwerk (IRCD).
Dan kun je gewoon met bijvoorbeeld Mirc inloggen op die server en intern chatten. Of ICQ Corporate Edition; ICQ binnen je eigen netwerk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zover ik me kan herinnneren bevat windows standaard al netmeeting, dit programma ondersteund ook het gebruik van microfoon en webcam dacht ik, iig wel het gebruik van gedeelde bureaublad, paint en natuurlijk het files-senden
|
Citaat:
Windows XP misschien, maar 98 vas niet en 95 zeker niet... |
Ik gebruik Winmessenger, bedankt voor de tip! (y)
|
Citaat:
Maar ik was er even vanuit gegaan dat PloeP windows98 of hoger gebruikte. |
Euh... winpopup :) , oh shit.. ook offline :(
Ik plaats altijd .txt berichtjes op een ander zijn bureau blad :D |
Citaat:
Hoe moet ik dat doen? |
Citaat:
start-->prog-->opstarten Daar naartoe kopierne en de volgende keer start ie op :) |
Citaat:
Ik gebruik hier in het netwerk gewoon net send. Maar dat draaid niet standaard op elke computer. (WinXP en 2k wel geloof ik) |
Ach al die softwaretroep waar iedereen mee komt, gewoon lekker "DOS" openen (Run > cmd of command , verschilt per O.S.) en dan intypen:
Code:
net send [computernaam ontvanger] "bericht" Code:
net user |
jammergenoeg werkt die niet met win me & 98
|
Citaat:
En was net send niet al 2x genoemd....? :rolleyes: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ja, het is genoemd, maar dan schreef men uitsluitend dat dat met 'net send' kan en je moet maar weten wat daarmee bedoeld wordt, dus geef ik even een toelichting. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01. |