Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   heel onregelmatig ongesteld (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=697509)

Ssanneke 21-12-2003 23:50

heel onregelmatig ongesteld

hallo,
ik ben 18 jaar en ben sinds m'n 13e ongesteld. Het probleem is dat zeer onregelmarig ongesteld ben. Soms zit er een paar maanden tussen soms een paar weken. Wie heeft dit ook en wie weet of dit problemen met de vruchtbaarheid tot gevolg kan hebben want k wil graag kinderen!

Lolita 22-12-2003 02:10

Ik ken dat probleem. nou moet ik zeggen dat het sinds ik de pil ben gaan slikken wel een stuk regelmatiger is geworden. ik sla nog steeds wel eens een maand over maar het gebeurt niet meer dat het maanden uitblijft of ineens een cyclus van maar drie weken wordt.

Mijn moeder was ook heel onregelmatig ongesteld en zij heeft gewoon drie kinderen op de wereld gezet. Dus ik denk niet dat het je vruchtbaarheid echt beinvloed. Trouwens na de eerste zwangerschap is haar menstruatie altijd regelmatig gebeleven.

Andijvie 22-12-2003 03:04

Mijn moeder is heel lang 2 x per maand ongesteld geweest, dus wel regelmatig, maar te vaak. Dat gaf wel wat probleempjes met vruchtbaarheid, maar 't zou alleen moeilijker zijn zwanger te worden, niet onmogelijk. (Vooral moeilijker omdat de eisprong moeilijk in te schatten was.)

Ik heb wel altijd gehoord dat wanneer je na 2 jaar ongesteld te zijn geweest nog steeds niet regelmatig ongesteld bent, je naar de huisarts moet.

En ja, als je er verder zelf last van hebt; ga aan de pil.

Freestyler* 22-12-2003 14:50

Citaat:

Andijvie schreef op 22-12-2003 @ 04:04:

En ja, als je er verder zelf last van hebt; ga aan de pil.

dat gaat niet altijd even makkelijk hoor ;)
maar ik heb er zelf ook last van :(
heel vervelend als je dan een paar keer achter elkaar 2x in de maand ongesteld bent..

Andijvie 22-12-2003 14:51

Citaat:

ImeZ schreef op 22-12-2003 @ 15:50:
dat gaat niet altijd even makkelijk hoor ;)

- je belt dokter, maakt afspraak,
- je gaat naar dokter, krijgt receptje,
- je gaat naar apotheek en krijgt je pilletjes..

Lijkt me niet zo moeilijk?
En moeders die tegen zijn vertel je dat je te onregelmatig ongesteld bent en daar vanaf wil.

Onbekende 24-12-2003 19:46

Citaat:

Support81 schreef op 22-12-2003 @ 03:10:

Mijn moeder was ook heel onregelmatig ongesteld en zij heeft gewoon drie kinderen op de wereld gezet. Dus ik denk niet dat het je vruchtbaarheid echt beinvloed. Trouwens na de eerste zwangerschap is haar menstruatie altijd regelmatig gebeleven.

Dit is ook letterlijk op mijn moeder van toepassing.
Ik ben ook zeer onregelmatig ongesteld, maar ik kan me daar niet zo druk om maken. Ik vind het wel fijn om niet elke maand ongesteld te zijn.

A* 24-12-2003 22:51

Citaat:

Onbekende schreef op 24-12-2003 @ 20:46:
Dit is ook letterlijk op mijn moeder van toepassing.
Ik ben ook zeer onregelmatig ongesteld, maar ik kan me daar niet zo druk om maken. Ik vind het wel fijn om niet elke maand ongesteld te zijn.

Precies. Ik heb het eens in de 2 a 3 maanden, al 3 jaar ongeveer. Ik vind het wel best.:bloos:
Af en toe gewoon netjes 1x per maand, en daarna zit er vaak 8 tot 10 weken of meer tussen.

blacky 29-12-2003 14:12

Ik ben tot dat ik aan de pil ging altijd onregelmatig ongesteld geweest. Volgens mij komt dat wel vrij veel voor bij vrouwen. Het is wel lastig, omdat je nooit zeker weet wanneer je ongesteld wordt. Maar met vruchtbaarheid geeft het geen problemen volgens mij, want mijn moeder is ook onregelmatig ongesteld en heeft toch vier kinderen op de wereld gezet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.