![]() |
Morgen is het helder...
Statig wulps en weer,
Danst ze in de regen, Alleen, De kou trotserend als altijd, Het raakt me meer en meer, De kou blaast voor zich uit, Wil weer terug naar binnen, Naar warmte en genot, Maak me buiten zinnen, Druk me naast je neer, Laat me weer eens winnen, Een jager op verlies, Ik gun mezelf de zege, De zege van een lief, En statig dansend stel, Kijkend naar de lucht, Ik zie de morgen, Ik glimlach en ik zucht. ------ Mooi he...zo'n blauwe lucht :rolleyes: Dank u voor commentaar Tataaaaa vaaaaal! |
Hot én not, mag dat ook?
"Het raakt me meer en meer" en "Naar warmte en genot" en "Kijkend naar de lucht, Ik zie de morgen, Ik glimlach en ik zucht..." (Die púntjes.) zijn de zwakste schakels. Maar verder graag 'tot ziens'. |
En de motivatie erachter is?
|
Citaat:
De zinnen die ik noemde zijn zo onorigineel. En sentimenteel. |
Je begint goed, een paar mooie zinnen zitten er tussen(Statig wulps en weer, de kou blaast voor zich uit). Naar het einde toe vind ik het zwakjes worden qua taalgebruik; voor mijn gevoel, verlies je daar kracht in verwoording.(alsof je het daar snel af moest krijgen)
|
Ik vind het niet zo prettig lezend; een beetje rommelig eigenlijk, ik mis een beetje het geheel, waardoor het echt één pakkend gedicht wordt. Ik heb eigenlijk een paar puntjes in het gedicht die ik wat minder vind:
- de herhaling van 'kou' in de eerste/tweede strofe is niet zo goed vind ik; het zou leuker zijn om de tweede 'kou' anders te verwoorden. - ook de herhaling van 'zege' spreekt me niet zo aan; om dezelfde rede ;). - 'Ik zie de morgen' vind ik niet zo mooi staan; staat eigenlijk niet echt bij de rest van het gedicht voor mijn gevoel. Verder is de vorm wel leuk; zo 5/4/4/5 :)! |
nah...ik vind t mooi!al vind ik ook dat je naarmate het gedicht vordert je een beetje minder mooi schrijft. Maar die eerste paar strofes vind ik wel heel mooi!
Vooral eerste zin..en de titel vind ik wel echt prachtig! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21. |