![]() |
Brander kan geen 800 MB cd-r branden.
Ik heb een film gedownload en wil die nu op een cd branden. Ik heb een PlexWriter 48/24/48A en gebruik de Nero versie 5.5.9.8 van Plextor. De film is 746 MB groot. Ik heb een cd van 90 min/800 MB. Als ik de cd wil branden geeft Nero aan dat de capaciteit van de cd te klein is terwijl ik ruim 50 MB overhou. Wat kan er hier niet goed zijn. Kan mijn brander geen 800 MB cd's aan of is er iets niet goed ingesteld in Nero???
|
Een maat van me had dit probleem ook eens. Ik neem aan dat je wel de overburning optie hebt aangezet in Nero? In dat geval is er niet zo heel veel dat je kunt doen, behalve proberen een nog nieuwere versie van Nero te downloaden. Dat hielp bij die maat van me ook. Overigens is Nero altijd een beetje picky wat betreft CD's langer dan 80 minuten - hij blijft altijd aangeven dat het een CD is van 79m59s74f, terwijl het toch echt 90 resp. 99 minuten CD's zijn.
|
Mijn brander pakt ze ook niet....mij werd hier op et forum verteld dat mijn brander te oud was(ivm andere techniek?)...misschien is dat bij jou ook et probleem...Nero geeft bij mij aan dat zo'n 800Mb CD slechts 80Mb heeft...en zelfs al zet ik overburnen aan, dan weigertie gewoon.
|
Ik denk niet dat het aan de leeftijd van je brander ligt. Ik heb zelf met een (ondertussen ook alweer bejaarde) HP CD-writer 16r (16-10-40) vele doosjes 90- en 99-minuten CD's gebrand, allemaal prima gelukt. Het lijkt me dus sterk dat een veel nieuwere 48x-brander dat niet zou kunnen.
Om heel eerlijk te zijn weet ik het antwoord gewoon niet, kijk eens op GoT? |
De Plextor van mij is ongeveer 9-10 maanden oud, dus echt geen bejaard ding.
|
Ik heb een hele oude externe cd writer van philips. De welbekende (beruchte) cdd 3610. Deze brander kon nooit 700 mb cd's aan.
Ik um uit z'n behuizing gesloopt en in m'n computer gestopt, blijkt ie niet te werken met windows xp. Ik balen en wilde um al weggooien, totdat ik nieuwe firmware zag op een site. Ik erop gezet en vervolgens werkt ie prima en kan ook nog 700 minuten cd's branden. Conclusie: Misschien als je er nieuwe firmware opzet dat ie dan wel de 800 mb cd's kan branden? Al zou zoiets wel ergens staan op internet natuurlijk, ik weet niet hoeveel je gezocht hebt. |
Citaat:
|
langejongen, zou je voortaan eerst de sticky topics willen lezen? Is volgens mij niet de eerste keer dat ik het aan je vraag.
|
Sticky topics?????:confused:
Ik heb even op de site van Plextor gekeken en daar staat bij de specs van de brander dat hij kan overburnen tot 94 minuten. |
Citaat:
|
In de instellingen van Nero kun je als het goed is wel aangeven hoe lang je CD is. Lijkt me dat ie het dan tog gewoon moet gaan doen...
|
De laatste firmware versie zit er al een tijdje in en heb op de site van Plextor gekeken maar er zijn geen nieuwere versies. In Nero heb ik een overburntijd van 94 minuten ingesteld zoals dat op de Plextor site staat.
|
Kan in Nero niet. Alleen 99min Audio, maar geen 800MB data.
http://www.google.nl/search?q=How%2B...TF-8&hl=nl&lr= 1e hit: http://www.greenspun.com/bboard/q-an...?msg_id=00AGjF |
Alternatief wat het wel kan??????
|
Cd-Mate bijv.
http://www.cd-mate.com/downloads.php |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25. |