![]() |
vloeibare vrede
lichtjes in de boom,
hun licht verstrengeld in de winter vervlecht met de het woeste geweld van de wind, die de wereld kwelt zachtje vlokjes natte witte sneeuw dwarrelen door de lucht vloeibare vrede, recht uit de hemel niemand die daarom nederland ontvlucht (sorry, beetje sentimentele bui vandaag...) |
hele mooie titel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En sowieso, waarom kwelt het woeste geweld van de wind de wereld?
En waarom vervlecht het licht daarmee? :confused: |
tis poezië, vandaar. is meer een gevoel dan een waarheid, meer 'mijn stemming' in de winter.
|
Citaat:
(waarom waait de wind ? waarom geeft de zon haar licht, zo zinloos, zo warm, elke morgen weer ? omdat anders het water bevriest, het gras verdort en de wereld vergaat, misschien.) |
vervlecht?
|
Ik vind dit niet zo'n sterk gedicht; op sommige punten kan ik het niet helemaal volgen. Bijvoorbeeld de stukken 'met de het', en 'zachtje vlokjes'(moet het hier niet 'zachte' zijn?); deze lijken niet te kloppen.
Ik snap de vervlechting van het licht met het geweld nog steeds niet echt, vind het zelf meer een tegenstelling. Verder vind ik 'nederland ontvlucht' niet zo mooi staan; ritmisch gezien, en inhoudelijk kan ik deze ook niet volledig plaatsen; eerste gedeelte lijkt meer over het 'algemene' gevoel te gaan wat overal gedeeld wordt. |
jongens (meiden) : sorry voor de spelfoutjes :bloos:
(over dat ritme : de laatste strofe breekt het ritme juist, dat weet ik.) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15. |